EGYB724 Проект: Египет през Новото царство
Анотация:
В рамките на курса студентите подготвят самостоятелен проект по тема, свързана с историята на Новото царство в Древен Египет. Проектът се явява допълнение и разширение към курсовите работи, които студентите подготвят в рамките на курс История на Древен Египет – ІІ част. Проектите се защитават пред аудитория.
Преподавател(и):
проф. Сергей Игнатов д.н.
доц. Теодор Леков д-р
доц. Емил Бузов д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят/познават/владеят: основни събития от историята на Новото царство в Древен Египет
2) могат: да работят с научна литература и древноегипетски текстове
Предварителни изисквания:
Студентите да имат понятие от история на Древен Египет
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Проект
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- История на ХVІІІ династия
- История на ХVІІІ династия
- История на ХІХ династия
- История на ХІХ династия
- История на ХХ династия
- История на ХХ династия
Литература по темите:
Основна
Перепелкин, Ю. Я. История Древнего Востока, Зарождение древнейших классовых обществ и первые очаги рабовладельческой цивилизации, ч. II, Москва 1988.
Emery, W. Archaic Egypt, London 1961.
Dodson, A., D. Hilton. The Complete Royal Families of Ancient Egypt. London: American University Press in Cairo. Themes & Hudson Ltd, 2004.
Edwards, I. The Cambridge ancient history. Cambridge: Cambridge University Press, 1971.
Wengrow, D. The Archaeology of Early Egypt, Cambridge 2006.
Wilkinson, Toby A.H. Early Dynastic Egypt, London 1999.
Wilkinson, T.A.H. Genesis of the Pharaohs. Dramatic new Discoveries that Rewrite the Origins of Ancient Egypt. Thames and Hudson. London, 2003.
Допълнителна
Gardiner, A.H. The Toyal Canon of Turin, Oxford 1959.
Gardiner, A. Egypt of the pharaohs. Oxford: Oxford University Press, 1961.
Spencer, A. J. Early Egypt. The Rise of Civilization in Nile Valley. British Museum Press, 1993.
Trigger, B., B. Kemp. Ancient Egypt a social history. Cambridge: Cambridge University Press, 1983.