BUBB706D Управление на иновационния процес
Анотация:
курса са представени същностните и методичните особености на управлението на иновационните процеси.
Основните цели на курса са студентите да добият теоретични знания и практически умения за анализ на иновационната среда и разработване на подходи и документи за управление на иновациите в реална среда

Преподавател(и):
доц. Кирил Радев д-р
Описание на курса:
Компетенции:
След провеждането и изучаването на лекционния курс студентите ще знаят:
- същността, генезисът, източниците, класификациите и взаимовръзките на иновационните процеси;
- принципите, структурата, съдържанието и ролите на иновационните процеси;
- специфичните характеристики и подходи за управление на иновационните процеси;
- методите за генериране, оценка и трансформиране на иновационните идеи;
- основните бариери пред управлението на иновациите;
- да разработват стратегии за управление на иновационните проекти и процеси;
- същността и техниките за организационно развитие;
- показателите за измерване на иновационната дейност в страните от европейския съюз;
- значението на организационната култура за успешното управление на иновационните процеси.
и ще могат:
- да оценяват значението на принципите и ролите на иновационните процеси;
- да извеждат и прилагат в реална среда специфичните характеристики и подходи за управление на иновационните процеси;
- да прилагат методите за генериране, оценка и трансформиране на иновационните идеи;
- да прогнозират и редуцират влиянието на основните бариери пред управлението на иновациите;
- да разработват стратегии за управление на иновационните проекти и процеси;
- да прилагат техниките за организационно развитие;
- да анализират иновационната дейност;
- да оценяват ролите и значенията на организационната култура за успешното управление на иновационните процеси.
Предварителни изисквания:
Няма
Форми на провеждане:
Дистанционен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- ВЪВЕДЕНИЕ В ИНОВАЦИИТЕ- ПОНЯТИЕ, СЪЩНОСТ, ГЕНЕЗИС, ИЗТОЧНИЦИ, КЛАСИФИКАЦИИ И ВЗАИМОВРЪЗКИ
- ИНОВАЦИОНЕН ПРОЦЕС – ПРИНЦИПИ, СТРУКТУРА, СЪДЪРЖАНИЕ И РОЛИ
- УПРАВЛЕНСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ И ОСОБЕНОСТИ НА ИНОВАЦИОННИЯ ПРОЦЕС
- ИНОВАЦИОННИ ИДЕИ – ГЕНЕРИРАНЕ, ПОДБОР, ОЦЕНКА И ТРАНСФОРМИРАНЕ
- БАРИЕРИ И ПРОБЛЕМИ ПРЕД ИНОВАЦИИТЕ – ОСОБЕНОСТИ, ХАРАКТЕРИСТИКИ И АЛТЕРНАТИВИ ЗА ТЯХНОТО РАЗРЕШАВАНЕ
- ИНОВАЦИОННИ СТРАТЕГИИ
- ИНОВАЦИОННИ ПРОЕКТИ
- ОРГАНИЗАЦИОННО РАЗВИТИЕ И ИНОВАЦИИ
- ПОКАЗАТЕЛИ ЗА ИЗМЕРВАНЕ НА ИНОВАЦИОННАТА ДЕЙНОСТ В СТРАНИТЕ ОТ ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ
- ПСИХОЛОГИЯ И ИНОВАЦИИ
Литература по темите:
Основна литература:
1. Радев, К., Електронен учебник “Управление на иновациите” – лекционен курс, Moodle, НБУ, 2019;
2. Радев, К., Управленско консултиране, Електронен учебник, Moodle, НБУ, 2017;
3. Радев, К, Организационна култура, НБУ, Moodle, 2017
4. Радев, К., Бизнес анализ, НБУ, Moodle, 2019
5. Радев, К., Управление на качеството, НБУ, 2016
6. Радев. К. (2019). Управление на търговската дейност в малките и средните фирми, Фатум ООД, София
7. Георгиев, Ив., Цветков, Цв., Мениджмънт на фирмените иновации и инвестиции, УИ “Стопанство”, София, 1997;
8. Славова, М., Иновации – как да превърнем идеята в продукт, Princeps, Варна, 1996;
9. Chesbrough, H. Wi., Open innovation: the new imperative for creating and profiting from technology, Harvard Business Scool press, Boston, Massachusetts, 2006;
10. Drucker Peter F.,Innovation and Entrepreneurship, HarperCollins, 2009;
11. Stamm B., Managing innovation, design and creativity, John Wiley and Sons, 2008;
12. Richardson A., Innovation X: Why a Company's Toughest Problems Are Its Greatest Advantage, John Wiley and Sons, 2010.
Допълнителна литература:
1. Радев, К., Мирчев, М., Организационно поведение, Авангард Прима, София, 2007;
2. Иновациите – политика и практика, Фондация “Приложни изследвания и комуникации”, 2004;
3. Корпоративная культура и управление изменениям, Harvard Business Review, 2006;
4. Tidd, J., managing Innovation Integrating technological, market And Organizational Change, John Wiley & Sons, Ltd, 2001.
Средства за оценяване:
ПИСМЕНИ ЗАДАЧИ 50%
ПРАКТИЧЕСКА ЗАДАЧА 20%
ПОРТФОЛИО 30%