BUBB706D Управление на иновационния процес

Анотация:

курса са представени същностните и методичните особености на управлението на иновационните процеси.

Основните цели на курса са студентите да добият теоретични знания и практически умения за анализ на иновационната среда и разработване на подходи и документи за управление на иновациите в реална среда

прочети още
Управление на бизнеса и предприемачество ДО

Преподавател(и):

доц. Кирил Радев  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

След провеждането и изучаването на лекционния курс студентите ще знаят:

- същността, генезисът, източниците, класификациите и взаимовръзките на иновационните процеси;

- принципите, структурата, съдържанието и ролите на иновационните процеси;

- специфичните характеристики и подходи за управление на иновационните процеси;

- методите за генериране, оценка и трансформиране на иновационните идеи;

- основните бариери пред управлението на иновациите;

- да разработват стратегии за управление на иновационните проекти и процеси;

- същността и техниките за организационно развитие;

- показателите за измерване на иновационната дейност в страните от европейския съюз;

- значението на организационната култура за успешното управление на иновационните процеси.

и ще могат:

- да оценяват значението на принципите и ролите на иновационните процеси;

- да извеждат и прилагат в реална среда специфичните характеристики и подходи за управление на иновационните процеси;

- да прилагат методите за генериране, оценка и трансформиране на иновационните идеи;

- да прогнозират и редуцират влиянието на основните бариери пред управлението на иновациите;

- да разработват стратегии за управление на иновационните проекти и процеси;

- да прилагат техниките за организационно развитие;

- да анализират иновационната дейност;

- да оценяват ролите и значенията на организационната култура за успешното управление на иновационните процеси.


Предварителни изисквания:
Няма

Форми на провеждане:
Дистанционен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

  1. ВЪВЕДЕНИЕ В ИНОВАЦИИТЕ- ПОНЯТИЕ, СЪЩНОСТ, ГЕНЕЗИС, ИЗТОЧНИЦИ, КЛАСИФИКАЦИИ И ВЗАИМОВРЪЗКИ
  2. ИНОВАЦИОНЕН ПРОЦЕС – ПРИНЦИПИ, СТРУКТУРА, СЪДЪРЖАНИЕ И РОЛИ
  3. УПРАВЛЕНСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ И ОСОБЕНОСТИ НА ИНОВАЦИОННИЯ ПРОЦЕС
  4. ИНОВАЦИОННИ ИДЕИ – ГЕНЕРИРАНЕ, ПОДБОР, ОЦЕНКА И ТРАНСФОРМИРАНЕ
  5. БАРИЕРИ И ПРОБЛЕМИ ПРЕД ИНОВАЦИИТЕ – ОСОБЕНОСТИ, ХАРАКТЕРИСТИКИ И АЛТЕРНАТИВИ ЗА ТЯХНОТО РАЗРЕШАВАНЕ
  6. ИНОВАЦИОННИ СТРАТЕГИИ
  7. ИНОВАЦИОННИ ПРОЕКТИ
  8. ОРГАНИЗАЦИОННО РАЗВИТИЕ И ИНОВАЦИИ
  9. ПОКАЗАТЕЛИ ЗА ИЗМЕРВАНЕ НА ИНОВАЦИОННАТА ДЕЙНОСТ В СТРАНИТЕ ОТ ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ
  10. ПСИХОЛОГИЯ И ИНОВАЦИИ

Литература по темите:

Основна литература:

1. Радев, К., Електронен учебник “Управление на иновациите” – лекционен курс, Moodle, НБУ, 2019;

2. Радев, К., Управленско консултиране, Електронен учебник, Moodle, НБУ, 2017;

3. Радев, К, Организационна култура, НБУ, Moodle, 2017

4. Радев, К., Бизнес анализ, НБУ, Moodle, 2019

5. Радев, К., Управление на качеството, НБУ, 2016

6. Радев. К. (2019). Управление на търговската дейност в малките и средните фирми, Фатум ООД, София

7. Георгиев, Ив., Цветков, Цв., Мениджмънт на фирмените иновации и инвестиции, УИ “Стопанство”, София, 1997;

8. Славова, М., Иновации – как да превърнем идеята в продукт, Princeps, Варна, 1996;

9. Chesbrough, H. Wi., Open innovation: the new imperative for creating and profiting from technology, Harvard Business Scool press, Boston, Massachusetts, 2006;

10. Drucker Peter F.,Innovation and Entrepreneurship, HarperCollins, 2009;

11. Stamm B., Managing innovation, design and creativity, John Wiley and Sons, 2008;

12. Richardson A., Innovation X: Why a Company's Toughest Problems Are Its Greatest Advantage, John Wiley and Sons, 2010.

Допълнителна литература:

1. Радев, К., Мирчев, М., Организационно поведение, Авангард Прима, София, 2007;

2. Иновациите – политика и практика, Фондация “Приложни изследвания и комуникации”, 2004;

3. Корпоративная культура и управление изменениям, Harvard Business Review, 2006;

4. Tidd, J., managing Innovation Integrating technological, market And Organizational Change, John Wiley & Sons, Ltd, 2001.

Средства за оценяване:

ПИСМЕНИ ЗАДАЧИ 50%

ПРАКТИЧЕСКА ЗАДАЧА 20%

ПОРТФОЛИО 30%