PHOB534 Комерсиални фотографски проекти
Анотация:
Курсът запознава студентите с основните правила за създаване на рекламни фотографски изображения. Обръща особено внимание на работата в екип и взаимоотношенията в него. Представя характерните особености при работа в различни рекламни проекти и дава технически и естетически решения на възникналите казуси.
Преподавател(и):
Дилян Марков
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1. знаят: Основните правила за създаване на рекламни фотографски фотографии и проекти. Познават принципите за формиране и защитаване на бюджети и екипи за рекламни фотографски проекти.
2. могат: Да реализират фотографската част от конкретен рекламен проект, кото се съобразят и изискванията на проекта и дадът своя творчески принос към него.
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и умения в основните фотографски жанрове и да познават специфичната терминология.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Въведение в комерсиалната фотография. Комерсиални фотографски проекти – видове, особености и изисквания. Прилики и разлики на рекламната фотография с жанровата фотография. Понятието "Комерсиален фотограф"
- Взаимоотношения между Клиент, Рекламна Агенция, Фотограф. Тандемът: Арт Директор – Фотограф. Структура на рекламните проекти и йерархия на взаимоотношенията в снимачните екипи.
- Етапи в създаването на Рекламната фотография – подготвителен,снимачен, постпродукционен. Роля и участие на фотографа в различните етапи.
- Задание за рекламна фотография - разчитане и оценяване на заданието с цел формиране на бюджет.
- Практически упражнения върху разчитане и оценяване на заданието с цел формиране на бюджет.
- Поставяне на задача за самостоятелна работа - "Проучване за специализиран сегмент от комерсиалната фотография или видеография в България". Примери и пояснения.
- Практическо упражнение. Рекламният фотограф – творец или продуцент. Методи за създаване и защитаване на бюджет.
- Избор на снимачна техника и оптика според рекламното фотографско задание.
- Запознаване с Авторско право за Фотографи. Разглеждане на ЗАПСП, общи положения. Автор, срок, територия, използване. Авторство при Портрет
- Практическо упражнение по темата "Авторско Право".
- Представяне на Основната задача за самостоятелна работа през семестъра. Разяснения и примери.
- Практическо упражнение върху "Основната задача за самостоятелна работа през семестъра". Указания за решаване на "Основната задача за самостоятелна работа през семестъра".
- Ролята на пост обработката в комерсиалната фотография.
- Дискусия : "Бъдещето на професията комерсиален фотограф"
- Анализ на студентски проект: "Основната задача за самостоятелна работа през семестъра".
- Особености и специфика на различните видове светлинни източници, импулсни светкавици, халогенни прожектори или диодно осветление и тяхното приложение в рекламната фотография.
- Избор на осветление, импулсно или постоянно според рекламното фотографско задание.
- Фотографът – автор в комерсиалния фотографски проект.
- Презентиране и защитаване на идеята в “Творчески Фотографски Проект” Значение на думата експликация? Какво означава терминът в професионален аспект? Какво съдържа една експликация? Колко трябва да е дълга? Как се презентира тя? Защо се налага правенето на фотографска експликация? Какво ни помага тя? Приложение или кога да правим експликация?
- Практическо упражнение върху "Фотографска Експликация".
- Анализ на самостоятелни студентски задачи по тема - "Експликация".
- Представяне на "Основна задача за самостоятелна работа" Разяснения и примери.
- Практическо упражнение върху "Основната задача за самостоятелна работа през семестъра". Указания за решаване на "Основната задача за самостоятелна работа през семестъра".
- Практическо упражнение върху "Основната задача за самостоятелна работа през семестъра". Указания за решаване на "Основната задача за самостоятелна работа през семестъра".
- Създаване на рекламни изображения с естествено осветление. Методи за контролиране и манипулиране на естественото осветление. Практическо упражнение.
- Оценяване на снимачният материал, избор на кадри и презентиране на фотографският труд. Практическо упражнение.
- Цветови корекции, ретуш и обработка на рекламни фотографски изображения. Техническа подготовка на кадрите спрямо медиите на публикуване.
- Цветови корекции, ретуш и обработка на рекламни фотографски изображения. Техническа подготовка на кадрите спрямо медиите на публикуване.
- Анализ на студентски проект: "Основната задача за самостоятелна работа през семестъра".
- Анализ на студентски проект: "Основната задача за самостоятелна работа през семестъра".
Литература по темите:
200 best ad photographers worldwide – Luzers ARCHIVE
Professional Lightting Technique – Jost J. Marchesi
Special Effects Photography – David Daye
Still Life – Roger Hicks, Frances Shultz
Сайтове на водещи световни рекламни агенции, големи марки и агенции представляващи фотографи.
В учебния процес ще се обсъждат кадри към темите от водещи в бранша фотографи. Разглеждат се техните сайтове, портфолиа и реализирани рекламни кампании. Примерите се подбират спямо упражненията, различните задачи и индивидуалните търсения на студентите.