BATB502D Семинар: Иновации в туризма I част
Анотация:
•Акцентът в семинара е поставен върху новите бизнес модели в индустрията на гостоприемството и влиянието им върху традиционното хотелиерство, ключовите фактори за появата на концепцията „споделена икономика“ (sharing economy)- предимства и предизвикателства, новата роля на социалните медии като част от стратегията за комуникиране на бранда, мобилната революция и дигитализация на индустрията на гостоприемството, предефиниране на понятието „лукс“ в хотелиерството и ролята на поколението GenZ като нова категория потребители.
•Цел на семинара е да се проучат световните тенденции в развитието на хотелиерството и да се представят от студентите иновативните туристически продукти в тази област.

Преподавател(и):
доц. Ирена Емилова д-р
гл. ас. Маргарита Мишева д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
•новите бизнес модели в индустрията на гостоприемството и влиянието им върху традиционното хотелиерство
•предимствата и предизвикателствата на концепцията „споделена икономика“
•новата роля на социалните медии
•ролята на поколението GenZ - новата категория потребители.
2) могат да:
•прилагат иновативни бизнес модели в индустрията на гостоприемството и влиянието им върху традиционното хотелиерство
•разработват иновативни стратегии за комуникиране на бранда
•идентифицират потребностите на новите категории потребители
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:
•Въведение в туризма
•Туристически продукти
Форми на провеждане:
Дистанционен
Учебни форми:
Семинар
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Нови бизнес модели в индустрията на гостоприемството и влиянието им върху традиционното хотелиерство.
- Ключови фактори за появата на концепцията“споделена икономика“ ( sharing economy)
- Новата роля на социалните медии като част от стратегията за комуникиране на бранда
- Мобилна революция и дигитализация на индустрията на гостоприемството
- Предефиниране на понятието“лукс“ в хотелиерството. Ролята на поколението GenZ като нова категория потребители.
- РОля имясто на изкуствения интелект в хотелиерския бизнес.
Литература по темите:
Рафаилова Г., Технологични иновации и туризмът в България, Славена, 2004
Керчев, Кр., Иновации: Учебно-методическо помагало, Издателски комплекс - УНСС, София, 2015
Димитров Пр., Иновации в туризма, Авангард Прима, София
Дракър, П., Иновации и предприемачество, Класика и Стил, 2002
Интернет източници