BATB502D Семинар: Иновации в туризма I част

Анотация:

•Акцентът в семинара е поставен върху новите бизнес модели в индустрията на гостоприемството и влиянието им върху традиционното хотелиерство, ключовите фактори за появата на концепцията „споделена икономика“ (sharing economy)- предимства и предизвикателства, новата роля на социалните медии като част от стратегията за комуникиране на бранда, мобилната революция и дигитализация на индустрията на гостоприемството, предефиниране на понятието „лукс“ в хотелиерството и ролята на поколението GenZ като нова категория потребители.

•Цел на семинара е да се проучат световните тенденции в развитието на хотелиерството и да се представят от студентите иновативните туристически продукти в тази област.

прочети още
Туризъм - ДО

Преподавател(и):

доц. Ирена Емилова  д-р
гл. ас. Маргарита Мишева  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

•новите бизнес модели в индустрията на гостоприемството и влиянието им върху традиционното хотелиерство

•предимствата и предизвикателствата на концепцията „споделена икономика“

•новата роля на социалните медии

•ролята на поколението GenZ - новата категория потребители.

2) могат да:

•прилагат иновативни бизнес модели в индустрията на гостоприемството и влиянието им върху традиционното хотелиерство

•разработват иновативни стратегии за комуникиране на бранда

•идентифицират потребностите на новите категории потребители
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:

•Въведение в туризма

•Туристически продукти

Форми на провеждане:
Дистанционен

Учебни форми:
Семинар

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

  1. Нови бизнес модели в индустрията на гостоприемството и влиянието им върху традиционното хотелиерство.
  2. Ключови фактори за появата на концепцията“споделена икономика“ ( sharing economy)
  3. Новата роля на социалните медии като част от стратегията за комуникиране на бранда
  4. Мобилна революция и дигитализация на индустрията на гостоприемството
  5. Предефиниране на понятието“лукс“ в хотелиерството. Ролята на поколението GenZ като нова категория потребители.
  6. РОля имясто на изкуствения интелект в хотелиерския бизнес.

Литература по темите:

Рафаилова Г., Технологични иновации и туризмът в България, Славена, 2004

Керчев, Кр., Иновации: Учебно-​методическо помагало, Издателски комплекс - УНСС, София, 2015

Димитров Пр., Иновации в туризма, Авангард Прима, София

Дракър, П., Иновации и предприемачеств​о, Класика и Стил, 2002

Интернет източници