BCLB424D Дигитална компетентност и дигитална креативност

Анотация:

Курсът e насочен към студентите, които биха се ориентирали към придобиване на квалификация „учител по чужд език“. В процеса на обучение се използват разнообразни лекционни форми, които изискват активност от страна на студентите – участие в дискусии, работа по групи за решаване на практически казуси и т.н.

Сред целите на курса са:

• да запознае студентите с особеностите на чуждоезиковото обучение;

• да подготви студентите за решаване на специфичните проблеми на методиката на чуждоезиково обучение;

• да представи модерните тенденции в развитието на методите за чуждоезиково обучение;

• да развие умения за интегрирано преподаване на чуждоезиковите знания и успешно контролиране на учебния процес;

• да развие умения за интегриране на знания за изучаваната култура в процеса на преподаване на чуждия език;

• да изгради умения у студентите за прилагане на информационни и комуникационни технологии в чуждоезиковото обучение;

• да запознае студентите с основните форми за проверка и оценяване на езиковите постижения на обучаваните.

прочети още
Англицистика (Английски език, култура и литература) ДО

Преподавател(и):

гл. ас. Станислав Богданов  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

•съвременните тенденции в методите за чуждоезиково обучение;

•особеностите на чуждоезиковото обучение в електронна среда;

•компонентите на учебния процес по чужд език, нормативните документи и задачите на учителя в обучението;

•образователните възможности и потенциала на съвременните информационни и комуникационни технологии;

•основните форми и методи за проверка и оценяване на учебните постижения по чужд език;

•основните методи на педагогическо изследване.

2) могат:

•критично да анализират и осмислят собствения и чуждия преподавателски опит,

•да планират конкретни учебни занятия по чужд език върху основата на действащи учебни системи по съответния чужд език,

•да преподават чуждоезикови знания и развиват речеви умения у обучаваните;

•да контролират и управляват успешно учебния процес;

•да създават предпоставки за развиване на автономност у обучаваните и мотивация за продължаване на учебния процес извън класната стая и след края на обучението по чужд език;

•да интегрират знания за изучаваната култура в процеса на преподаване на чуждия език;

•да използват умело информационни и комуникационни технологии в чуждоезиковото обучение;

•да изследват и се справят с конкретни методически проблеми на работното място.


Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:

•по поне един чужд език на ниво С1 (и по-високо) от Европейската езикова рамка;

•интереси и начални знания, свързани с преподаването на чужди езици.



Форми на провеждане:
Дистанционен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Английски

Теми, които се разглеждат в курса:

  1. Аудиовизуални и технически средства в обучението по чужд език. Видео-техника и методика на използването на автентични видеозаписи в ЧЕО.
  2. Телекомуникационни технически средства в ЧЕО. Персонален компютър - устройство и принципи на действие. Периферия за ЧЕО.
  3. Видове компютърни програми в ЧЕО: учебен софтуер, компютърни игри в обучението на специалисти, компютърни програми в качеството им на автентични документи, моделиращи програми (симулации), изготвяне на учебна документация с помощта на съвременните технически средства
  4. Мултимедия - основни понятия, организация, периферия, софтуер и приложение на интерактивна мултимедия в класа по чужд език
  5. Internet - структура, принципи, програми, адреси. Упражнения и прилагане в учебния процес. Дистанционно обучение. Интердисциплинарно обучение.
  6. Поколението Z – Психопедагогически характеристики на обучаемите. Принципи на работата с комуникационни средства в дигитална среда
  7. Системи за управление на учебно съдържание - Moodle
  8. Системи за управление на учебно съдържание - Teams
  9. Системи за управление на учебно съдържание – Google Classroom
  10. Урочният план в електронна среда – какво и как. Структура. Видове
  11. Подбор и разработване на автентични електронни материали
  12. Разработване на интерактивни упражнения с пакета Hot Potatoes – Cloze и Cross
  13. Разработване на интерактивни упражнения с пакета Hot Potatoes - Quiz
  14. Разработване на интерактивни упражнения с пакета Hot Potatoes - Jmix and JMatch
  15. Разработване на интерактивни упражнения с Quandary

Литература по темите:

Английски

•Alderson, J. C., Clapham, C. & Wall, D. (1995) Language Test Construction and Evaluation, Cambridge: Cambridge University Press

•Bogdanov, S. (2013). Hacking Hot Potatoes: The Cookbook. НБУ, София ISBN 9789545357695

•Damen, L. (1987) Culture learning: The fifth dimension in the language classroom, Addison-Wesley

•Eastment, D. (1999) The Internet and ELT. London: The British Council/ Oxford: Summertown Publishing

•Gitsake, C. and R. P. Taylor. (1999) Internet English: WWW-Based Communication Activities. Oxford: Oxford University Press

•Heaton, J.B. (1990) Classroom Testing. Harlow: Longman

•Hedge, T. (2000) Teaching and Learning in the Language Classroom. Oxford: Oxford University Press

•McDonough, J. and Shaw, C. (2003) Materials and Methods in ELT (2nd edition). Oxford: Blackwell Publishing

•McNamara, T. (2000) Language Testing, Oxford: Oxford University Press

•Moon J. (2000) Children Learning English, Macmillan Heinemann

•Nunan, D. (1989) Designing Tasks for the Communicative Classroom. Cambridge: Cambridge University Press

•Teeler, D. and P. Gray. (1999) How to Use the Internet in ELT. Harlow: Longman

•Weir, C. (1993) Understanding and Developing Language Tests, Prentice Hall

•Windeatt, S., Hardisty, D. and Eastment, D. (2000) The Internet. Oxford: Oxford University Press

Френски:

Le Français dans le Monde, списание

NOUVELLES TECHNOLOGIES ET APPRENTISSAGE DES LANGUES. Le Francais dans le Monde. Recherche et applications (Prilojenie sbornik). Aout/Septembre 1988.

PUBLICS SPECIFIQUES ET COMMUNICATION SPECIALISEE. Le Francais dans le Monde. Recherche et applications (Prilojenie sbornik). Aout/Spetembre 1990.

Valette, Rebecca M. (1975) Le test en langues etrangeres. Guide pratique. Paris: Classiques Hachette

Български:

•Стефанова П. (1999) ‘По въпроса за планирането на учебния процес по чужд език’, сп. ЧЕО, кн. 5

•Стойчева, Д. (2000) ‘Педагогическа практика – цели, съдържание, организационни форми’, сп. ЧЕО, кн.5-6