BATB513D Управление на операциите в туризма
Анотация:
Целта на курса е да запознае студентите със спецификата и особеностите при управлението на операциите в туризма. В курса се обръща внимание на технологията и организацията на дейностите в различните туристически фирми – хотелиерски, ресторантьорски, туроператорски и др. като се акцентира върху основополагащи знания за оперативното им функциониране.

Преподавател(и):
доц. Ирена Емилова д-р
гл. ас. Маргарита Мишева д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• Характерните особености на функциониране на различните видове туристически фирми;
• Спецификата на работа в местата за настаняване, заведенията за хранене и развлечения и туристическите агенции;
• Технологичните етапи на процесите в туристическите фирми, предлагащи основни и допълнителни туристически услуги;
2) могат да:
• организират и управляват извършваните в туристическите фирми операции;
• усъвършенстват управленските структури на туристическите фирми.
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:
• Въведение в туризма;
• Умения в анализирането на информация и разработването на практически разработки.
Форми на провеждане:
Дистанционен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- 1. Въведение в управлението на операциите в туризма. Специфика на управлението на операциите в туризма.
- 2. Принципи и технология на обслужването на туристи. Грижа за клиента. Характеристики на местата за настаняване и заведенията за хранене и развлечения.
- 3. Управление на операциите в хотелиерската дейност.
- 4. Управление на операциите на преден офис (front office)
- 5. Управление на операциите в room service.
- 6. Управление на операциите при камериерското обслужване (housekeeping)
- 7. Управление на операциите в ресторантьорската дейност.
- 8. Управление на операциите в туроператорската и турагентската дейност.
- 9. Управление на операциите при екскурзоводското обслужване.
- 10. Управление на операциите на анимационната дейност.
Литература по темите:
1. Електронен учебник по курса в Moodle
2. Виноградова Т., Закорин Н., Тубелис Р. Технология продаж услуг туристской индустрии. - М.: Академия, 2010
3. Егоренков Л.И. Введение в технологию туризма: Учебно методическое пособие.- М.: Финансы и статистика: ИНФРА-М, 2009
4. Емилова, И., Технология и организация на туристическите дейности, НБУ, 2008
5. Закон за туризма и Наредби
6. Николаева, В., Организация и управление на туристическото предприятие, ВСУ "Черноризец Храбър", В., 2012
7. Нешков М., Технология и организация на туристическата дейност, НБУ, 1994
8. Рибов, М. и кол., Ресторантьорство и хотелиерство, Тракия-М, С., 2007
9. Рибов, М. и кол., Стратегическият избор в туризма, Тракия-М, С., 2005;
10. Рибов, М., Тризмът в ерата на качеството, Тракия-М, С., 2003
11. Тодоров, Д., Организация, технология и икономика на хотелиерството, Матком, 2011
12. Roday, S., Biwal, A., Joshi, V., Tourism: Operations and Management, Oxford, 2009
13. Robinson, P., Operations Management in the Travel Industry, 2nd Edition, UK, 2016
Средства за оценяване:
Текущо и финално оценяване:
тест (50%) и разработена практическа задача (50%).