MHRB412D Работа с емоции. Управление на емоциите
Анотация:
Този курс разглежда социалните и емоционални умения, които са изключително необходими за поддържане на положителни отношения на работното място. Курсът е насочен към фундаменталните и свързаните с него умения за демонстрация на емпатия и „емоционалната интелигентност“, известни още като EQ, които се отнасят до уменията за идентифициране и регулиране на нашите собствени чувства, настройване на чувствата към другите и разбиране на техните перспективи и използване на това знание за създаване на конструктивни социални взаимодействия. Той предлага практически начини за засилване на съпричастността, доверието и сътрудничеството между екипите за подобряване на работата и разрешаване на конфликтите по-конструктивно - със специален акцент върху това как социално интелигентният мениджър по човешки ресурси може да изгражда култури на принадлежност и ангажираност към компаниите.
Основни цели на курса:
• Дефиниране и практикуване на самоуправление, самосъзнание, саморегулация, самомотивация и съпричастност.
• Разбиране, използване и управление на емоциите.
• Успешно вербално общуване с другите на работното място.
• Успешно общуване с другите по невербален начин.
• Идентифициране на ползите от емоционалната интелигентност.
• Обвързване на емоционалната интелигентност с работното място.
• Балансиране на оптимизма и песимизма.

Преподавател(и):
Мина Костова
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• Разбиране на връзката между емоциите и стреса на работното място
• Подобряване на уменията им за управление на емоциите на работното място и изграждане на ефективни работни взаимоотношения
• Как да балансират физическите, умствените и емоционалните аспекти на живота
• Разбират и осъзнават ролята на емоционалната и социална интелигентност за подобряване на работата
2) могат
• Да бъдат по-ефективни в управлението на емоциите на работното място чрез изграждане на умения за асертивност в процеса на комуникация
• Да преживяват по-малко стрес на работното място, като насърчават работна среда, в която емоционална честност и емоционална енергия се приемат без да се предизвикват конфликти
• Контролират емоциите си, когато са изправени пред стрес и други предизнвикателст на работното място и постигнете положително взаимодействие в екипи и работни групи
• Използват практически техники за управление на емоциите
Предварителни изисквания:
Студентите следва да имат формирано разбиране и познания за ефективно управление,
Разбирания върху основните понятия от теорията за управлението на човешките ресурси,
Умения по български език за правилно писане на управленски документи и компютърни умения за работа с Moodle и Internet.
Форми на провеждане:
Дистанционен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
• Bolton, S. 2005. Emotion Management in the Workplace. Basingstoke: Palgrave.
• Bolton, S. (2003) ‘Trolley dolly or skilled emotion manager? Moving on from Hochschild’s managed heart’ Work, Employment and Society 17 (2) pp. 289 – 308.
• Fineman, S. 1994. “Introduction”. in: Emotion in Organizations. London: Sage Publications.
• Hochschild, A. 1983. The Managed Heart: Commercialization of Human Feeling. Berkeley: University of California Press.
• Morris, J. and Feldman, D. 1996. “The Dimensions, Antecedents and Consequences of Emotional Labour”. Academy of Management Review 21(4):986-1010.
• Noon, M. and Blyton, P. 2002. The Realities of Work. Basingstoke: Palgrave.
• Taylor, S. 1998. “Emotional Labour and the New Workplace”. in Workplaces of the Future, edited by P. Thompson and C. Warhurst. Basingstoke: Macmillan.
• Taylor, S. and Tyler, M. 2000. “Emotional Labour and Sexual Differences in the Airline Industry”. Work, Employment and Society, 14 (1), 77-95.
• Bolton, S. (2003) ‘Trolley dolly or skilled emotion manager? Moving on from Hochschild’s managed heart’ Work, Employment and Society 17 (2) pp. 289 – 308.
• Deery, S. (2005) ‘Customer service work, emotional labour and performance’ in Bach, S. (ed.) Managing Human Resources: Personnel Management in Transition 4th edition Oxford:Blackwell.
• Leidner, (1993) Fast Food, Fast Talk: Service Work and the Routinization of Everyday Life Berkeley:University of California Press.
• Grugulis, I. 2007. Skills, Training and Human Resource Development. A critical text (ch.6). Palgrave Macmillan
• Hancock, P. and Tyler, M. 2006 Emotion at Work in Redman, T. and Wilkinson, A. Contemporary Human Resource Management. Text and Cases. Prentice Hall.
Средства за оценяване:
Студентът автоматично може да се освободи от изпит с текуща оценка, ако има положителни резултати на писмените задачи през семестъра и участие в семинар или чрез изпълнение на практическите задачи (проект) през семестъра, предадени през платформата Мудъл на НБУ.
Оценяването на студентите в сесията става чрез комплексно задание – писмена задача и практически курсов проект предаден в MOODLE НБУ до деня на изпита в сесията. Относителната тежест на двата компонента е 50:50.