MHRB411D Управление на таланти. Работодателската марка
Анотация:
• Да осигури перспектива за разбиране на основните концепции и понятия от управление на талантите,
• Разбиране на действието на пазарните закони в областта на пазара на работна сила
• Разбиране на маркетинговия подход в процесите на управление и развитие на човешките ресурси
• Прилагане на маркетингови технологии при разработването на стратегиите за управление на човешките ресурси, насочени към планирането и реализацията на програми за работа с външната и вътрешната среда на организацията
• Използване на маркетингови инструменти в политиките на набиране, подбор и развитие на персонала
• Изграждане на конкурентни предимства на фирмата чрез работодателския бранд

Преподавател(и):
доц. Елмира Банчева д-р
гл. ас. Мария Тумбева д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• Основната цел на този курс е да даде на студентите теоретични и практически познания (въвеждане в добрите практики) за управлението на талантите в глобалното общество чрез изграждане на ефективен работодателски бранд
• Възможностите на маркетинговите технологии и инструменти за привличане и задържане на „подходящите хора“ за „подходящата работа“.
2) могат:
• Анализират възможностите за откриване на талантите и тяхното развитие
• Осъзнаят необходимостта от изграждане на работодателски бранд, който да привлича и задържа талантливите хора
• Използват добри практики по управление на талантите в организацията
• Оценяват и прилагат най-подходящите маркетингови инструменти за набиране, подбор и развитие на талантите
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:
Студентите следва да имат формирано разбиране и познания за ефективно управление, разбирания върху основните понятия от теорията за управлението на човешките ресурси, умения по български език за правилно писане на управленски документи и компютърни умения за работа с текстообработващи програми и Internet.
Форми на провеждане:
Дистанционен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
Основна литература:
ARMSTRONG, M. and BARON, A., 2002. Strategic HRM. London: CIPD.
ARMSTRONG, M., 2006. A Handbook of HRM Practice. 10th ed. London: Kogan Page.
PURCELL, J., 2003. Strategy and Human Resource Management. London: Palgrave.
Допълнителна литература:
Ackermann, Kari-Friedrih (Hrsg.) 2000 Balanced Scorecard fur Personalmanagament und Personalfuhrung: Praxisansatce und Diskussion. Wiesbaden 2000
Bentele/Piwinger/Shonborn (Hrsg.): Kommunikationsmanagamenht (Loseblattwerk): Neuwied 2005
Brett Minchington, Your Employer Brand – 2006
Daniel Stangl, Die Entwicklung einer marktorientierten Unternehmenskultur durh interes Marketing: Moglihkeiten und Grenczen, 2003
Das bunte Treiben, Soziale innovation – Eine Serie I brand eins – Arbeit und Leben in: Wirtchaft treibt coziale innovation. 2006
Hajj E. Flemings, The Brand YU Life: Re-thinking who you are through personal brand management 2006
Krishna De, Personal branding tip – whats your passion@- 2007
Zukunft des Personalmanagaments, in Personal manager, 3*2007
Zukunftmarkt Work Life Balamce: Wie Sie als familienfreundliher Betrirb den eigenen Unternehmenserfolg lancieren, 2007
Средства за оценяване:
Студентът автоматично може да се освободи от изпит с текуща оценка, ако има положителни резултати на писмените задачи през семестъра и участие в семинар или чрез изпълнение на практическите задачи (проект) през семестъра, предадени през платформата Мудъл на НБУ.
Оценяването на студентите в сесията става чрез комплексно задание – писмена задача и практически курсов проект предаден в MOODLE НБУ до деня на изпита в сесията. Относителната тежест на двата компонента е 50:50.