MBAM018D Бизнес планиране и прогнозиране
Анотация:
Целта на дисциплината е придобиване на практически умения в разработването и писането на бизнес план на туристическа фирма - стартираща или съществуваща. Студентите усвояват основните практико-приложни аспекти на бизнес планирането в туризма, прилагайки съвременните концепции и средства при вземане на рационални бизнес решения.
Съдържанието на дисциплината включва основни понятия и категории, аналитични техники и процедури , свързани с разработването и писането на бизнес план на туристическа фирма. Всеки отделен проблем, изискващ проучване, прогнозиране и вземане на решение се разглежда като отделна задача и в общия контекст на взаимосвързаните цели на бизнес плана.
Методите на преподаване са ориентирани към традиционните академични форми: лекции, решаване на казуси, разработване на бизнес план на туристически бизнес.
Преподавател(и):
доц. Ирена Славова-Георгиева д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) Знаят: процеса на бизнес планира в туризма
2) Могат: да разработват бизнес план на туристическа фирма
Предварителни изисквания:
Форми на провеждане:
Дистанционен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
1. Балева В., Стокова политика, УИ "Стопанство", 2000г.
2. Бароу К, Бароу П., Как да изготвим икономическа обосновка /бизнес план/, Делфин прес, 1993г.
3. Бароу П., Най-добрите бизнес планове, Класика и стил, С. 2002г.
4. Блекуел Е., Бизнес план, Кабри, 1993г.
5. Динев Д., Финанси на съвременната фирма, С., 1992г.
6. Класова С., Ценова политика, Сиела, 2000г.
7. Коларов Н., Инвестиционен бизнес план, Везни, 1992г.
8. Котлър Ф., Управление на маркетинга, Графема, С., 1996г.
9. Николов Н, Финансов анализ на стопанската дейност на предприятието, С., 1993г.
10. Славова И,, Бизнеспланиране, Сиела, 2004г.
11. Covello J., Hazelgeren, The Complete Book of Business Plans, 1994, Sourcebook trade
12. Peace II J., Robinson, Strategic manadement, 1988, IRWIN, Homewood
13. Richardson B., Richardson R., Business Planing, 1990, Pitman Publishing
Средства за оценяване:
ТЕСТ 30%
ПИСМЕНИ ЗАДАЧИ 70%