TCMM280D Семинар: Маркетинг в телекомуникациите

Анотация:

Курсът „Стаж по маркетинг в телекомуникациите“ предоставя практически знания и умения за прилагане на маркетингови стратегии в динамичната сфера на телекомуникациите. Студентите ще се запознаят с основните инструменти на дигиталния маркетинг, пазарните анализи, изграждането на клиентски профили и разработването на ефективни рекламни кампании. Курсът поставя акцент върху привличането и задържането на клиенти, както и върху създаването на конкурентни продукти и услуги в условията на висока технологична конкуренция. Практическите задачи и казуси от реалния бизнес осигуряват ценен опит за бъдеща професионална реализация в сектора.

прочети още
Иновации и предприемачество в компютърните и комуникационни технологии ДО

Преподавател(и):

гл. ас. Алена Добрева-Христова  д-р
доц. Йосиф Аврамов  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

След завършване на курса студентите придобиват знания и умения за:

Познаване на основните принципи и инструменти на маркетинга в телекомуникационния сектор

Умения за анализ на пазара и конкурентната среда

Разработване на маркетингови стратегии за привличане и задържане на клиенти

Практически опит в планирането и реализирането на дигитални рекламни кампании

Изграждане и управление на бранд в телекомуникациите

Работа с клиентски данни и персонализиране на оферти

Оценка на ефективността на маркетинговите дейности чрез ключови показатели (KPIs)
Предварителни изисквания:
Студентите да имат познания по курс Маркетинг в телекомуникациите

Форми на провеждане:
Дистанционен

Учебни форми:
Семинар

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

  1. Ролята на клиентското изживяване (Customer Experience) в задържането на абонати на телекомуникационни услуги
  2. Влиянието на дигиталния маркетинг върху потребителското поведение в телекомуникациите
  3. Разработване на маркетингова стратегия за лансиране на нова 5G услуга за младежки сегмент

Литература по темите:

Основна литература:

Филип Котлър, Кевин Келър

„Маркетинг мениджмънт“ (Marketing Management)

➤ Класическо издание, дава основа за стратегически маркетинг и работа с клиенти.

Дейвид Джобър, Елис Чадуик

„Принципи на маркетинга“

➤ Актуални методи за анализ на пазара, маркетингови стратегии и приложението им в различни индустрии.

Елизабет Даниел, Хю Уилсън

„Дигитален маркетинг“

➤ Фокус върху дигитални канали и инструменти, приложими в телекомуникационния сектор.

Допълнителна литература:

Сергей Карелов

„Маркетинг в телекомуникационната индустрия“

➤ Практическо ръководство с примери от телекомуникационния пазар. (Препоръчвам, ако имаш достъп до руски източници.)

Ryan Deiss, Russ Henneberry

„Digital Marketing for Dummies“

➤ Лесно достъпен наръчник за онлайн маркетинг, подходящ за начинаещи и стажанти.