ADVM217 Проект: Дигитална кампания от А до Я

Анотация:

Студентите имат нужда от детайлни примери за рекламни кампания - от стартовата ситауьия, през избраната стратегия, през детайлното планиране, до анализ на резултатите.

Целта на този практически курс е да разгледа в детайл дигитална кампания - от А до Я - анализ на ситуацията, стратегия, подход, съдържание, канали и дигитални активи, формати, показатели.

Студентите получават достъп до структурирани знания за добри практики, сред които

- Анализ на текущата ситуация по отношение на позициониране и ангажирани/лоялни аудитории

- Избор на стратегия и подход по направления

- Детайлно планиране на фазите на кампанията

- Детайлно планиране на отделните формати

- Мастър и детайлен медиа план

- Показатели за успех на кампанията, проследяване развитието им по фази и финално за кампанията

прочети още
Рекламен мениджмънт и визуален брандинг

Преподавател(и):

 Георги Малчев  
гл. ас. Боряна Гигова  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Знанията, които ще придобият студентите покриват подходи за:

- анализ на ситуацията

- формулиране на стратегия и подход

- създаване на съдържание според каналите

- развитие на дигитални активи и формати

- избор и наализ на показатели за успех

Студентите ще придобият умения за:

- анализ на текущата ситуация по отношение на позициониране и ангажирани/лоялни аудитории

- избор на стратегия и подход по направления

- детайлно планиране на фазите на кампанията

- детайлно планиране на отделните формати

- изготвяне на мастър и детайлен медиа план

- избор на показатели за успех на кампанията, проследяване развитието им по фази и финално за кампанията

Придобитите компентенции ще намалят рискове студентите да създават рекламни кампании, които:

- се планират общо, без конкретика от вида “реклама във Facebook” или “банери в премиум медии”, т.е. без нужната конкретика

- се акцентира на криейтив идея, която не отчита реалното поведение на потребителите в дигитална среда или която “не оживява” по native начин в съответните дигитални канали

- се насочва трафик към дигитален актив, който не отговаря на нуждите на потребителите, на фазата им в отношенията с компанията и на тригъра за трафик

- се пропускат ключови канали за достигане, ангажиране, конвертиране и развитие на лоялност на таргет потребителите


Предварителни изисквания:


Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Проект

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

  1. Анализ на текущата ситуация. Стратегия. Планиране на кампания.
  2. Контент стратегия. Реклама в дигитална среда.
  3. Дигитални активи.
  4. Ключови показатели.
  5. Изготвяне на групов проект.
  6. Презентация.
  7. Дискусия.

Литература по темите:

1) Това е маркетинг на Сет Годин (Издателство Локус Пъблишинг, ISBN: 978-954-783-288-6, година на издаване: 2020)

2) Маркетинг 4.0 на Филип Котлър и съавтори Иуан Сетиуан и Хермауан Картаджая (Издателство Локус Пъблишинг, ISBN: 978-954-783-289-3, година на издаване: 2019).

3) Маркетинг 5.0 на Филип Котлър и съавтори (Издателство Локус Пъблишинг, ISBN: 978-954-783-335-7, година на издаване: 2022).

4) Защо купуваме на Пако Ъндърхил (известна като “Библията на трейд маркетинга”) Издателство Локус Пъблишинг, ISBN: 978-954-783-324-1, година на издаване 2022 година).

Страници на рекламни агенции (секция “portfolio”, “case studies”, “ кампании” - http://www.ddb.com/ddbsofia ; https://next-dc.com/work/ ; http://www.noblegraphics.eu/ ; http://www.all-channels.com/portfolio/ и други