ADVM217 Проект: Дигитална кампания от А до Я
Анотация:
Студентите имат нужда от детайлни примери за рекламни кампания - от стартовата ситауьия, през избраната стратегия, през детайлното планиране, до анализ на резултатите.
Целта на този практически курс е да разгледа в детайл дигитална кампания - от А до Я - анализ на ситуацията, стратегия, подход, съдържание, канали и дигитални активи, формати, показатели.
Студентите получават достъп до структурирани знания за добри практики, сред които
- Анализ на текущата ситуация по отношение на позициониране и ангажирани/лоялни аудитории
- Избор на стратегия и подход по направления
- Детайлно планиране на фазите на кампанията
- Детайлно планиране на отделните формати
- Мастър и детайлен медиа план
- Показатели за успех на кампанията, проследяване развитието им по фази и финално за кампанията

Преподавател(и):
Георги Малчев
гл. ас. Боряна Гигова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Знанията, които ще придобият студентите покриват подходи за:
- анализ на ситуацията
- формулиране на стратегия и подход
- създаване на съдържание според каналите
- развитие на дигитални активи и формати
- избор и наализ на показатели за успех
Студентите ще придобият умения за:
- анализ на текущата ситуация по отношение на позициониране и ангажирани/лоялни аудитории
- избор на стратегия и подход по направления
- детайлно планиране на фазите на кампанията
- детайлно планиране на отделните формати
- изготвяне на мастър и детайлен медиа план
- избор на показатели за успех на кампанията, проследяване развитието им по фази и финално за кампанията
Придобитите компентенции ще намалят рискове студентите да създават рекламни кампании, които:
- се планират общо, без конкретика от вида “реклама във Facebook” или “банери в премиум медии”, т.е. без нужната конкретика
- се акцентира на криейтив идея, която не отчита реалното поведение на потребителите в дигитална среда или която “не оживява” по native начин в съответните дигитални канали
- се насочва трафик към дигитален актив, който не отговаря на нуждите на потребителите, на фазата им в отношенията с компанията и на тригъра за трафик
- се пропускат ключови канали за достигане, ангажиране, конвертиране и развитие на лоялност на таргет потребителите
Предварителни изисквания:
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Проект
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Анализ на текущата ситуация. Стратегия. Планиране на кампания.
- Контент стратегия. Реклама в дигитална среда.
- Дигитални активи.
- Ключови показатели.
- Изготвяне на групов проект.
- Презентация.
- Дискусия.
Литература по темите:
1) Това е маркетинг на Сет Годин (Издателство Локус Пъблишинг, ISBN: 978-954-783-288-6, година на издаване: 2020)
2) Маркетинг 4.0 на Филип Котлър и съавтори Иуан Сетиуан и Хермауан Картаджая (Издателство Локус Пъблишинг, ISBN: 978-954-783-289-3, година на издаване: 2019).
3) Маркетинг 5.0 на Филип Котлър и съавтори (Издателство Локус Пъблишинг, ISBN: 978-954-783-335-7, година на издаване: 2022).
4) Защо купуваме на Пако Ъндърхил (известна като “Библията на трейд маркетинга”) Издателство Локус Пъблишинг, ISBN: 978-954-783-324-1, година на издаване 2022 година).
Страници на рекламни агенции (секция “portfolio”, “case studies”, “ кампании” - http://www.ddb.com/ddbsofia ; https://next-dc.com/work/ ; http://www.noblegraphics.eu/ ; http://www.all-channels.com/portfolio/ и други