ADVM310 Творчески практики

Анотация:

Курсът има за цел да запознае студентите с част от творческите практики в при реализирането на различни видове рекламни кампании. Разглеждат се нетрадиционните форми и формати в рекламата, връзката на рекламата с творческите индустрии и навлизането на новите медии – графити, спрей-арт, мапинг и др.

Като резултат от обучението в курса студентите ще имат не само общ поглед върху творческите практики в рекламата, но ще могат да анализират съществуващите примери, тяхното въздействие и привличане на публики.

Студентите е реализират един или повече творчески проекти за различни видове рекламни кампания или събития, които ще представят под формата на визуална и реална презентация.

прочети още
Рекламен мениджмънт и визуален брандинг

Преподавател(и):

 Петър Кесерджиев  

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

• Мястото на нестандартните форми и формати в рекламата, творческите концепции и реализации;

• Визуалното и емоционално въздействие на творческите практики в реклама;

• Основните преимущества и слабости на творческите практики в рекламата.

2) могат:

• Анализират и прилагат различни творчески модели за нестандартни форми на реклама;

• Да пишат творческа концепция, бриф – за нетрадиционна външна, печатна и др. реклама;

• Визуализират проектите и идеите си в презентации;

• Да реализират авторски творчески проект по зададена тема.


Предварителни изисквания:
Няма.

Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

Литература по темите:

На български език:

1. Паркър, Р., Професионален дизайн в рекламата, СофтПрес, (12.11.2006)

2. Тейлър, Д., Бранд визия, Дамян Яков, 2008

3. Деянов, П.,Психоанализа и рекламна символика, 2005

На английски език:

1. Taylor, A., Strategic Thinking for Advertising Creatives, Laurence King; 01 edition (30 Sept. 2013)

2. Veksner, S., How to Make It as an Advertising Creative, Laurence King; 01 edition (17 May 2010)

3. Barry, P., The Advertising Concept Book: Think Now, Design Later, Thames and Hudson Ltd; 3 edition (11 Aug. 2016)

4. Pricken, M., Creative Advertising: Ideas and Techniques from the World's Best Campaigns, Thames and Hudson Ltd; 2 edition (26 May 2008)

5. Ingledew, J., The A - Z of Visual Ideas: How to Solve any Creative Brief, Laurence King; 01 edition (10 Oct. 2011)

6. Boches, E., Sullivan, L., Hey, Whipple, Squeeze This: The Classic Guide to Creating Great Ads, John Wiley & Sons; 5th Revised edition (16 Feb. 2016)

7. Trott, D., One Plus One Equals Three: A Masterclass in Creative Thinking, Macmillan; Main Market Ed. edition (4 Jun. 2015)

8. Trott, D., Predatory Thinking: A Masterclass in Out-Thinking the Competition, Macmillan; 1 edition (23 May 2013)

9. Hegarty, J., Hegarty on Creativity: There are No Rules, Thames and Hudson Ltd; 01 edition (10 Mar. 2014)