ADVM330 Комуникации в социалните медии

Анотация:

Целта на курса по Рекламна комуникация в социалните мрежи е да запознае студентите със спецификите, условията и начините за провеждане на ефективна по отношение на постигане на целите и оптимална от гледна точка на ресурси рекламна комуникация в социалните мрежи. Социалните мрежи вече са част от ежедневието на потребителите – за лични и за професионални нужди. Социалните мрежи вече са придобили критична маса от потребители, която маса ги прави подходящи за провеждане на рекламни дейности. Заради персонифицирането в тези мрежи рекламистите могат изключително точно да таргетират своите рекламни послания и да създават механизми за значително ангажиране на потребителите, с което допълват традидиционните рекламни канали. В тази връзка е изключитено важно бъдещите магистри по рекламана комуникация да познават спецификите на този канал и да използват възможностите, които той предоставя за постигане на маркетинговите, комуникационните и рекламните цели.

Курсът започва с въвеждащ преглед на ролята на социалните мрежи в маркетинга и рекламната комуникация. Разглежда се концепцията за earned media (спечелена медия) спрямо own media (комуникационни инструменти на бранда) и paid media (платеното рекламно присъствие). Ще се обсъдят фундаментите на по-голямото доверие, което потребителите имат в earned media в качеството й на независимо представяне и реклама на бранда. Ще бъде разгледана и други специфика на социалните мрежи – вирусния ефект, т.е. “заразяване” от потребител на потребител с рекламното послание на компанията. Подобен вирусен ефект осигурява достигане до широка аудитория, ползвае на earned media и значително оптимизиране на рекламния разход.

След това се прави преглед на целите, които могат да бъдат постигнати в социалните мрежи. Разглеждат се brand awareness (създавне на разпознаваемост) и performance (действи от потребителя) в рамките на интегрирана рекламна комуникация, като акцент се поставя на engagement (ангажиране). Именно този елемент предоставя уникални възможности пред рекламистите.

Естествено продължение е разглеждането на отделните социални мрежи в светлината на различните реклани възможности, които се предоставят. Акцент се поставя на facebook поради голямата пенетрация сред потребителите, както и създадената култура сред потребителите да “консумират” рекламна комуникация във Facebook. Ще бъде разгледан Linkedin като социална мрежа с професионална насоченост, която може да обслужва специфични рекламни цели. Ще бъдат разгледани и други водещи социални мрежи като Pinterest, Twitter, Foursquare, Instagram като инструменти за рекламна комуникация. Ще бъдат разгледани и тенденциите. Ще бъдат разгледани конкретни рекламни кампании, които с реализирани в тези социални мрежи.

Курсът включва и видовете рекламни кампании в социалните мрежи. Студентите ще бъдат запознати и с рекламните формати в социалните мрежи.

Курсът завършва с преглед на начините за измерване на ефективността на рекламната комуникация в социалните мрежи. Ще бъдат разгледани и участниците в процеса на създаване и управление на рекламна комуникация в социалните мрежи.

Дисциплината има за цел да осигури на студентите необходимите знания, подход и владеене на инструментите на създаване, планиране и управление на рекламната комуникация в социалните мрежи.

прочети още
Рекламен мениджмънт и визуален брандинг

Преподавател(и):

доц. Жюстин Джадала Мария  д-р
 Ангел Искрев  

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят

• Релевантно от рекламна гледна точка поведение на потребителите в социалните мрежи

• Концепцията earned media и начинът да осигуряват максимално рекламно въздействие чрез нея

• Концепцията за вирусен маркетинг и как се реализира в социалните мрежи

• Видовете рекламна комуникация в социалните мрежи

• Основните социални мрежи и начините за провеждане на рекламна комуникация в тях

• Измерителите на ефективност на рекламната комуникация в социалните мрежи

2) могат

• Да планират рекламна комуникация в социалните мрежи, с цел осигуряване на оптимална реакция и ангажираност на потребителите

• Да участват по-ефективно в подготовката и реализацията на рекламна комуникация в социалните мрежи


Предварителни изисквания:
Няма предварителни изисквания за знания и/или умения на студентите.

Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

  1. Онлайн поведение на потребителите в контекста на социалните мрежи. Маркетинг и рекламни цели, които могат да бъдат постигнат в социалните мрежи.
  2. Стратегии в социалните мрежи. Социалните мрежи като част от интегрирана маркетинг комуникация
  3. Собствена, закупена и спечелена медия (Own, Paid,Earned Media) концепцията
  4. Вирусен ефект в социалните мрежи. Елементи за вирусно съдържание.
  5. STEPPS модел
  6. Съдържание за социалните мрежи
  7. Facebook рекламна комуникация. Потребители във Facebook. Приложения във Facebook
  8. Другите социални мрежи -youtube, instagram, pinterest, twitter и други
  9. Другите социални мрежи -youtube, instagram, pinterest, twitter и други
  10. Бъдещето на рекламата
  11. Маркетинг на съдържанието - предизвикателства
  12. Видове кампании - трафик, ангажиране, продажби, лоялност на потребители.
  13. Специфични видове кампании - кампании със съдържание, създадено от потребителите
  14. Измерване ефективността на рекламната комуникация в социалните мрежи
  15. Представяне на практическите задачи от студентите
  16. Самостоятелна работа

Литература по темите:

Заразително, Джона Бергер, Обсидиан

Директен и дигитален маркетинг на здравия разум, Дрейтън Бърд, Локус

Данни и case studies на IAB Bulgaria за онлайн рекламата в България и Европа

Данни за рекламни комуникации от общодостъпни източници на информация, като: в. Капитал, сп. Мениджър и други, вкл. техни интернет ресурси

Страници на рекламни агенции (секция “portfolio”, “case studies”, “ кампании” - http://www.ddb.com/ddbsofia ; https://next-dc.com/work/ ; http://www.noblegraphics.eu/ ; http://www.all-channels.com/portfolio/ и други

Новият бизнес модел: успехът в революцията на потребителите изисква промяна

Новите правила в маркетинга и в ПР, Дейвид Скот, ROI Communication

Властта на хората - новият маркетинг, Пламен Русев, Е-Академия

11 неизменни закона на Интернет брендинга, Ал Рийс, Лаура Рийс, Класика и стил

В крак с онлайн маркетинга, Джон Рийд, Анхира

Социалният БУМ!, Джефри Гитомър, Изток Запад

Средства за оценяване:

Тест (анализ на рекламна комуникация - избор от няколко опции)

Групов проект (студентите получават задание от реална компания и създават бриф, имат реален дебриф с "клиента", готвят свои презентации, които представят пред "клиента" и преподавателя и получават много детайлна обратна връзка, след което при небходимост надграждат изготвения от тях проект)

Участия в лекции и проекти за самоподготовка