ADVM203 Реклама, бранд и визуални комуникации

Анотация:

АНОТАЦИЯ НА КУРСА

Курсът разглежда актуални въпроси за устойчивата ос между модерната реклама, бранда като цялостна концептуална и комуникационна система и визуалната комуникация. Връзката между тези три комуникационни феномена е една от най-важните предпоставки за ефективна комуникация в наши дни и със сигурност ще влияе в бъдещето.

ЦЕЛИ НА КУРСА

Целта на курса е да запознае студентите с връзките между бранда, рекламата и визуалните комуникации, които са в широкия диапазон между модерните интегрирани комуникации и модерната визия. Тези знания ще дадат професионални умения на студентите в зависимост от тяхната кариерна насоченост в областта на модерните комуникации.

прочети още
Рекламен мениджмънт и визуален брандинг

Преподавател(и):

проф. Стефан Серезлиев  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

• Връзките между бранда, рекламата и визуалната комуникация

• Тяхната обща роля в успешната комуникация и в частност модерните рекламни комуникации

• Актуалните механизми на взаимодействие в широк професионален диапазон

2) могат:

• Да използват тези знания в професионалната си кариера

• Да участват в екипи на различно стратегическо и тактическо ниво

• Да свържат тези знания и умения със специфичните и нарастващите изисквания на различни работни характеристики в бизнеса.


Предварителни изисквания:
Общи познания в областта на маркетинга и рекламата.

Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

Литература по темите:

На български език:

1. Рекламните комуникации: между агенцията и съвременния свят: Modus Operandi I. Серезлиев, Стефан // Медии и обществени комуникации. Изд. УНСС / "Алма комуникация". 2008, № 3. Available from: [http://media-journal.info/?p=item&aid=61]

2. Рекламните комуникации: между агенцията и съвременния свят: Modus Operandi II. Серезлиев, Стефан // Медии и обществени комуникации. Изд. УНСС / "Алма комуникация". 2011, № 11. Available from: [http://media-journal.info/?p=item&aid=172]

3. Интегрираните Маркетингови Комуникации – новият стар трамплин на бранда – част І. // Newmedia21.eu. Медиите на 21 век: Онлайн издание за изследвания, анализи, критика, 16.02.2012; http://www.newmedia21.eu/izsledvaniq/integriranite-marketingovi-komunikatsii-noviyat-star-tramplin-na-branda-chast/> (26.02.2012).

4. Интегрираните Маркетингови Комуникации – новият стар трамплин на бранда – част ІІ. Стефан Серезлиев // Newmedia21.eu. Медиите на 21 век: Онлайн издание за изследвания, анализи, критика, 24.02.2012. http://www.newmedia21.eu/analizi/integriranite-marketingovi-komunikatsii-noviyat-star-tramplin-na-branda-chast-ii/> (26.02.2012).

5. Бранд-точките на контакт с бранда – новите перспективи пред бранд комуникациите. Стефан Серезлиев. Медии и обществени комуникации. Изд. УНСС / "Алма комуникация" бр.12)

На английски език:

1. Keller, Kevin Lane. Brand knowledge model. Brand Management Models. 2006, pp. 162-163

2. Kennedy, Russell. Interview with Russell Kennedy, Vice-President Icograda. Encuadre Magazine, Volume 2, Number 5, October 2004, pp. 50-55

3. Kerr, Gayle and Don Schultz, Charles Patti, Ilchul Kim. An inside-out approach to integrated marketing communication. An international analysis. International Journal of Advertising, 27(4), © 2008, Advertising Association Published by the World Advertising Research Center, pp. 511–548

4. Kitchen, Philip J and Lyn Eagle. IMC evolution. Examining the evidence. ESOMAR. Cross Media Conference, Geneva, June 2004

5. Kitchen, Philip J. & Schultz, Don E. A Multi-Country Comparison of the Drive for IMC. Journal of Advertising Research,39 (1), (January-February 1999): pp.21-38.

6. Kitchen, Philip J. Ilchul Kim and Don E Schultz. Integrated Marketing Communications: Practice Leads Theory. Vol. 48, No. 4, Dec. 2008, pp. 531-546

7. Lipton, Ellen and Abbott Muller. History, Theory and Undergraduated Education. (Heller, Steven (ed.). The Education of Graphic Design. Published by Allworthpress, NY, 2005, p. 368

8. Lipton, Rony. Information Graphics and Visual Clues. Rockport Publishers Inc. 2004, p. 208

9. Lupton, Ellen. UNIVERS STRIKES BACK. (Graphic design theory: readings from the field) edited by Helen Armstrong. Published by Princeton Architectural Press, 37 East Seventh Street, New York 10003. 2009, p. 152

10. Schultz, Don, and Schultz, Heidi. IMC, The Next Generation: Five Steps for Delivering Value and Measuring Returns Using Marketing Communication. McGraw-Hill, NY 2003, p. 320

11. Summers, Irvin and White, Major David E. Creativity Techniques: Toward Improvement of the Decision Process. The Academy of Management Review, Vol. 1, No. 2 (Apr., 1976), pp. 99-107

12. Swain, William N. Perceptions of IMC after a Decade of Development: Who’s at the Wheel, and How Can We Measure Success? JOURNAL OF ADVERTISING RESEARCH March 2004; pp. 46-57

13. Visocky O’Grady, Jen+Ken. The Information Design Handbook. RotoVision UK, 2008, p. 242

14. Visocky O’Grady, Jenifer. A Designer Research Manual: succeed in design by knowing your client and what they really need. Rockport Publishers Inc, Beverly Massachusetts. 2009, p. 192

15. WARC, Creativity. Best Practice, 2005

Средства за оценяване:

1. Контролна работа

2. Курсова работа