MBAM882D Семинар: Управление на потребителското поведение в туризма
Анотация:
В рамките на семинара студентите ще могат да получат допълнителни знания и умения по отношение на управлението на потребителското поведение, анализирайки конкретни туристически обекти, организации и дестинации. Целта на семинара е да обобщи добрите практики и международния опит в областта.

Преподавател(и):
доц. Милена Караилиева д-р
гл. ас. Маргарита Мишева д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
•основните характеристики на потребителите в туризма;
•възможностите за идентифициране потребителското поведение.
2) могат да:
•анализират потребителското търсене и поведение;
•проучват възможностите за играждане на лоялност;
•управляват новите потребителски модели.
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения: в областта на маркетинга.
Форми на провеждане:
Дистанционен
Учебни форми:
Семинар
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Анализ на потребителското търсене и поведение при покупката на туристически продукти и услуги (конкретен туристически обект).
- Идентифициране на потребителското поведение и изграждане на лоялност.
- Управление на новите потребителски модели.
Литература по темите:
• Армстронг Г., Въведение в маркетинга, Класика и стил, София, 2013
• Великова Е., Дизайн и мода в туризма, УИ Стопанство, София 2008
• Димова Н., Маркетингови аспекти на емоционалното пазаруване, НБУ, София, 2013
• Дуранкев Б. и кол., Ключ към маркетинга, УИ Стопанство, София, 2011
• Иванов С., Иванов М., Професионална етика и туристическо поведение, ФорКом, София, 2011
• Забунов Г., Потребителско поведение: Теория и изследване, Авангард Прима, Софя, 2019
• Залтман Дж., Как мислят потребителите? : Незаменими прозрения за "манталитета" на пазара, Прев. от англ. език Людмила Андреева, Класика и Стил, София, 2005
• Караилиева, М. Психология на туристическото поведение, Авангард Прима, София, 2012
• Катранджиев Х., Постаджиян К.,Въведение в рекламния бизнес, Издателски комплекс УНСС, София, 2014
• Кехайова-Стойчева М., Потребителско поведение, Икономически университет - Варна, 2009
• Кръстева Н., В2В маркетинг и продажби, Авангард Прима, София, 2008
• Кръстева Н., Маркетинг и поведение на потребителите, Авангард Прима, София, 2007
• Кръстева Н., Нано маркетинг, Авангард Прима, София, 2012
• Маркова Бл., Поведение на потребителя, НБУ, София, 2007
• Младенова Г., Маркетингово планиране, УИ Стопанство, София, 2006
• Петрова А., Потребителско поведение и реклама: Психологически аспекти, Делова седмица консулт, София, 2004
• Соломон М., Потребителското поведение: Да купуваш, да имаш, да бъдеш, Прев. Людмила Андреева, Изток-Запад, София, 2011
• Тири К., Руе Ж., Микроикономически подход: Да разбираме предприемаческото и потребителското поведение, рев. от фр. ез. Милен Шипчанов, НБУ, София, 2014
• Peppers D., Rogers M., Managing customer experience and relationships: A strategic framework, Hoboken Wiley, 2017