BCRM216D Вербална бизнес комуникация
Анотация:
Курсът се състои от 30 академични часа във формата на лекции и интерактивни семинари. Изисква се активност от страна на студентите и се предполага самостоятелна работа по предварително зададени теми, доклад по една от тях или участие по време на семинарите.
Курсът се чете на български език.
Практическите семинари се осъществяват на руски език.
Основната цел на курса е да формира у студентите навици за устна комуникация в сферата на бизнеса, необходима за изграждането им в качеството на магистри по бизнес комуникация с руски език, за успешна професионална реализация.

Преподавател(и):
гл. ас. Милка Хаджикотева д-р
доц. Татяна Фед д-р
доц. Ирина Георгиева д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
и различават основните видове устна бизнес комуникация
начините на създаване на устни репродуктивни текстове и диалози;
2) могат:
разбират аудиотекст от бизнес характер;
четат текст, съдържащ лексика от икономически характер;
продуцират и репродуцират устни текстове, актуални за професионална бизнес-дейност;
общуват свободно в бизнес-ситуации.
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:
Базисно ниво на владеене на руския език.
Форми на провеждане:
Дистанционен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- 1 Начин на представяне и запознанство.
- 2 Първата среща на деловите партньори. Ситуация на летището, на гарата, в офиса, в хотела.
- 3 За умението на човек да се държи в обществото.
- 4 За етикета на официалните мероприятия.
- 5 За облеклото по време на деловото общуване.
- 6 Презентацията.
- 7 Визитката - началото на деловото общуване.
- 8 Подаръците - важна съставка на деловото общуване.
- 9 Телефонен разговор.
- 10 Делови срещи. Бизнес контакт.
- 11 Делова беседа или бизнес преговори.
- 12 Имиджът на деловия човек.
- 13 Практически занимания - интерактивни семинари
- 14 Практически занимания - интерактивни семинари
- 15 Практически занимания - интерактивни семинари
Литература по темите:
Антонии Р. Изкуството да бъдем убедителни. С., 1994.
Апостолова Г. Убеждаващата комуникация. С., 1999.
Апостолова Г. и др. Теория и практиката на писмената и устната комуникация. Благоевград, 1997.
Борисова Л., Ведър Й. Писмени и устни комуникации. Ботевград, 2008.
Ведър Й. Реторика и ораторско изкуство. С., 2000, 2007.
Винокур Т. Говорящий и слушающий: варианты речевого поведения. М., 1993.
Карнеги Д. Изкуството да говорим пред другите. С., 2005.
Соловьев Э.Я. Современный этикет. Деловой протокол. М., 1999.
Verbal communications used in Business http://www.exforsys.com/career-center/business-communication/verbal-communication-used-in-business.html
Verbal communication skills: improving your verbal skills http://www.flyingsolo.com.au/marketing/communication-skills/verbal-communication-skills-improving-your-verbal-skills
http://www.referati.org/ustnite-komunikacii-publichna-rech-interviu/24428/ref
http://www.novavizia.com/11451.html
Средства за оценяване:
Аспекти при формиране на оценката:
- участие в дебат по време на семинарите;
- реферат върху текст от посочената библиография по въпроса;
- резултат от тест, проведен по време на семестъра;
- изпитен резултат.