EDUB105 Дизайн мислене за насърчаване на мотивацията и образователните постижения в начален курс

Анотация:

Курсът има за цел да представи дизайн мисленето като възможност за педагогически иновации в начален образователен етап. Обучаемите ще имат възможност да се запознаят с основните принципи и форми на прилагане на дизайни мисленето в работата с ученици, който дава една нова перспектива върху организирането и провеждане на проектнобазирано обучение в класната стая и реализиране на напрактика на компетентностния подход в образователна среда. Курсът основно разглежда методологията, известна още като Дизайн за промяна, която е разпространена в над 50 държави по света и се фокусира върху използването на дизайн мислене с ученици.

прочети още
Начална училищна педагогика и чужд език

Преподавател(и):

гл. ас. Лъчезар Африканов  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

• основни понятия и принципи на дизайн мисленето;

• основни начини за прилагане на дизайн мисленето в образователна среда и по-специално начален етап;

2) могат:

• да прилагат инструменти и процеси от дизайн мисленето в педагогическата си дейност в начален етап;

• да насърчават учениците към активно включване и участие.


Предварителни изисквания:
Студентите следва да имат общи познания за образователната система и основните характеристики на образователните организации в нея.

Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

  1. Предизвикателства и тенденции в развитието на педагогическите подходи в начален етап
  2. Проектното учене в начален етап
  3. Същност и произход на дизайн мисленето и прилагане на дизайн мисленето в образователна и обучителна среда
  4. Същност и ползи от прилагане на методологията Дизайн за промяна в начален етап – част 1
  5. Същност и ползи от прилагане на методологията Дизайн за промяна в начален етап – част 2
  6. Същност и основни приложения на „Карта на горещите точки“
  7. Същност и основни приложения на „Емпатична карта“ – част 1
  8. Същност и основни приложения на „Емпатична карта“ – част 2
  9. Същност и основни приложения на „Интервю със заинтересовани страни“ – част 1
  10. Същност и основни приложения на „Интервю със заинтересовани страни“ – част 2
  11. Същност и основни приложения на „Макетни визуализации на решението“ – част 1
  12. Същност и основни приложения на „Макетни визуализации на решението“ – част 2
  13. Същност и основни приложения на „План за действие по реализиране на решението“
  14. Представяне на резултатите от процес на дизайн мислене – част 1
  15. Представяне на резултатите от процес на дизайн мислене – част 2

Литература по темите:

• DFCWORLD.org, Design Thinking Guide, https://dtg.dfcworld.org/

• Ideo.org, The Field Guide to Human-Centred Design, electronic publication, 2015

• Ideo.org, Design Thinking for Educators, 2nd edition, electronic publication, 2012

• Scharmer, O. The Essentials of Theory U: Core Principles and Applications, Berrett-Koehler Publishers, 2018