BAEB006D Въведение в туризма
Анотация:
Курсът "Въведение в туризма" е теоретико-приложна дисциплина с практическа насоченост, която има за цел да запознае студентите-бакалаври с основите на туристическата дейност. По-специално курсът акцентира внимание върху същността на туризма, неговото историческо развитие, ролята и значението му. Специално внимание е отделено на туристическото потребление, туристическото място, туристическите предприятия, туристическия продукт, дълготрайните активи в туризма и човешките ресурси. Дисциплината подготвя обучаваните за бъдещото развитие и управление на туризма като мениджъри във всяка една от туристическите дейности.
Практическата задача по курса изисква посещението на туристически обект и разработването на задание по следния план: 1. Обща характеристика на вида туризъм; 2. Обекти, в които се осъществява; 3. Целева аудитория; 4. Примери от международната практика; 5. Примери в българската практика
Преподавател(и):
доц. Ирена Емилова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
Основните туристически категории;
Спецификата на туристическата дейност.
2) могат:
Да дефинират и анализират туристическите понятия;
Да усъвършенстват туристическите дейности.
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:
Да познават основните понятия и дефиниции в сферата на туризма
Форми на провеждане:
Дистанционен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- СЪЩНОСТ НА ТУРИЗМА
- ИСТОРИЧЕСКО РАЗВИТИЕ НА ТУРИЗМА
- РОЛЯ И ЗНАЧЕНИЕ НА ТУРИЗМА
- ТУРИСТИЧЕСКО ПОТРЕБЛЕНИЕ
- ТУРИСТИЧЕСКО МЯСТО
- ТУРИСТИЧЕСКИ ПРЕДПРИЯТИЯ
- ТУРИСТИЧЕСКИ ПРОДУКТ
- ДЪЛГОТРАЙНИ АКТИВИ В ТУРИЗМА
- ЧОВЕШКИТЕ РЕСУРСИ В ТУРИЗМА
- ТЕКУЩО ОЦЕНЯВАНЕ
Литература по темите:
Емилова И., Лекционен курс по "Въведение в туризма"
Михайлов, М., Стратегическо управление на туризма, Издателство НБУ, С., 2005;
Рибов, М. и кол., Основи на туризма, 1-ва, 2-ра и 3-та част, УИ "Стопанство", София, 2007-2008;
Тончев, Цв., М. Бъчваров, Основи на туризма, Тилия, С., 2006;
Нешков, М. и кол., Въведение в туризма, УИ "Икономически университет - Варна", В., 2001;
Page, St., Tourism Management: Second Edition: Managing for Change, Butterworth-Heinemann; 2006]
Var, T., Tourism Planning: Basics, Concepts, Cases 4E PB, Routledge; 4 edition, 2002
Средства за оценяване: