ENGB001D Увод в англицистиката

Анотация:

Курсът има за цел да въведе студентите в научната област, която са избрали да изучават, като проследи възникването и развитието на англицистиката като познание за английската култура и литература, от една страна и езикознанието - от друга. Ще бъдат представени основните направления в английското езиковедско, културологично и литературоведско мислене чрез разглеждане на представителни трудове от водещи имена в англицистиката.

прочети още
Англицистика (Английски език, култура и литература) ДО

Преподавател(и):

гл. ас. Амелия Марева  
доц. Елена Тарашева  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

• За дисциплината в исторически план

• За ресурсите, които подпомагат изучаването на езиковедски, литературоведски и културоведски програми

2) могат:

• Да се ориентират в езикознанието и основните направления

• Да различават езиковедски от литературоведски и културоведски програми


Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:

• Опит от изучаване на чужд език

• Ниво Б2 на чужд език



Форми на провеждане:
Дистанционен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

  1. Англицистика (English Studies) и Филология – преглед на учебните планове на двете академични дисциплини
  2. Мястото на филологиите в рамките на хуманитарните науки
  3. Езикознанието като част от филологическото познание
  4. Подходи към описанието на езика – основни школи и направления
  5. Основни трудове на структурализма
  6. Основни текстове за функционализма
  7. Преглед на генеративизма
  8. Подходи към дискурса
  9. Дигиталната хуманитаристика
  10. Литературознание: теми и подходи
  11. Литературознанието в помощ на чуждоезиковото обучение
  12. Подходи към изучаване на културата – мястото им в рамките на филологията
  13. Културознание като част от филологическото познание
  14. Семинари и обсъждания
  15. Проверка на знанията

Литература по темите:

Academia Europaea: position paper on the situation of the Humanities and Social Sciences in Europe

Mulcahany. D.G. Arts and Humanities in Higher Education. 2010. Sage

Parkinson F.C.“Language science in the tertiary curriculum” in: Instructional Science. Volume 2, Issue 1, May 1973, Pages 63-79

Slavova, E. (ed) New Paradigms in English Studies: Language, Linguistics, Literature and Culture in Higher Education. Sofia University Publishing