ADVM137 Работилница: Творческото мислене като умение

Анотация:

В обучението се разглеждат характеристиките на мисленето, стереотипите в него, както и много и различни техники за генериране на идеи.

Креативността е умение и като всяко умение, тя може да се стимулира и развива. Няма начин да бъде усвоено едно умение, ако не го практикувате. Ето защо, теоретичната част е слабо засегната (съпоставят се различни автори и техния принос за развитие на латерално мислене в съвременния бизнес), като е предвиден Workshop с водещи имена от творческата рекламна индустрия. Студентите ще имат възможност да се срещнат с тях, да почерпят от опита им и чрез прилагането на различни специфични техники да постигнат съзнателно творческо мислене за развитие на нови идеи. Това ще им помогне да изградят собствен почерк при реализирането на творчески концепции.

Целта на курса е да изведе студентите отвъд стереотипното мислене, ограничено от работната среда и да ги насочи към екипна работа с висока ефективност. Да мобилизира наличните познания и умения у тях и да ги стимулира да ги прилагат в тренировъчни ситуации по време на занятията и в практиката.

прочети още
Рекламен мениджмънт и визуален брандинг

Преподавател(и):

доц. Даниела Кадийска  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите студенти

ЩЕ ЗНАЯТ как да:

- разчупят рационалния и аналитичен начин на мислене, който да им отвори пътя на нови свежи идеи;

- да смесят в едно творческото мислене със стратегическото и да създават креативни, интелигентни концепции, насочени към конкретни аудитории;

- да повишат ефективността си при намиране и взимане на решения за разрешаването на специфични маркетингови проблеми.

ЩЕ МОГАТ ДА:

- прилагат съзнателно творческото мислене при създаването на нови продукти и тяхното комуникиране в различни целеви аудитории;

- разглеждат нещата от различен ъгъл и да анализират на различни нива, което ще им помогне да прилагат гъвкав и позитивен подход в конкретни практически ситуации

- идентифицират бариерите за творчеството и да разработват стратегии за преодоляването им;

- използват и оценяват ефективността и целесъобразността на креативните методи, разработен от различни учени.


Предварителни изисквания:
няма

Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Практика, практикум

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

Литература по темите:

Hey, Whipple, Squeeze This: The Classic Guide to Creating Great Ads (Хей, Уипъл, Стисни това – Упътване за създаване на велики реклами), Luke Sullivan. Wiley; 3 edition (February 8, 2008)

Juicing the Orange: How to Turn Creativity into a Powerful Business Advantage (Да изстискваш портокала – как да превърнем творческата способност в сериозно бизнес предимство), Pat Fallon, Fred Senn. Harvard Business Review Press; 1 edition, 2006

Силата на творческата интелигентност - 10 начина да развихрим творческия си гений, Тони Бюзан, София: Изток-Запад, 2013

Магията да твориш, Елизабет Гилбърт, Прев. Ирина Манушева, София: Прозорец, 2019

Латерален маркетинг – нови техники за нестандартни идеи, Филип Котлър и Фернандо Триас де Бес, Прев. Десислав Джарков, София: Локус, 2007