ADVM300 Рекламна комуникация в Интернет

Анотация:

Целта на курса по Рекламна комуникация в интернет е да запознае студентите със спецификите, условията и начините за провеждане на ефективна по отношение на постигане на целите и оптимална от гледна точка на ресурси рекламна комуникация в интернет. Интернет е нераделна част от поведението на потребителите. Те знаят, че могат при минимален или нулев разход да извършат важни за тях дейности по набиране на информация, оценка, избор и все по-често покупка. Все по-често потребителите споделят и мнения относно свпите предпочитания и потребителско изживяване с даден продукт или услуга. Интернет има специфики от гледна точка на поведението на потребителите, на възможностите за създаване на съдържание, за интеракция, за честота и други подобни. Интернет в същото време формира и специфично поведение, при което потребителите обработват и реагират на рекламнат комуникация.

Курсът започва с въвеждащ преглед на спецификите на рекламната комуникация в интернет и естествено преминава в темата за интернет рекламната комуникация като част от интегрираните маркетинг комуникации. Ще бъдат обсъдени особеностите на интернет комуникацията от гледна точка на достоверност на комуникацията и на въздействието й. Ще бъдат представени възможните стратегии на онлайн комуникация.

След това се прави детайен преглед на спецификите на онлайн поведението на потребителите и начините за създаване на ефективна комуникация. В частност детайлно се разглежда подхода за потребителска пътека (User journey). Ще бъдат разгледани и отделните инструменти на рекламната комуникация. В частност ще бъдат разгледани дигиталните активи, е-mail рекламната комуникация, социалните мрежи, рекламата в Google и в Meta, инфлуенсър маркетинга и други. От ключово значение за ефективността на рекламната комуникация в интернет е и планирането и изполването на информацията от интернет комуникацията за целите на маркетинга и рекламата.

Дисциплината има за цел да осигури на студентите необходимите знания, подход и владеене на инструментите на създаване, планиране и управление на рекламната комуникация в интернет.

прочети още
Рекламен мениджмънт и визуален брандинг

Преподавател(и):

 Георги Малчев  

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят

• Спецификите на интернет комуникацията

• Спецификите на интернет поведението на потребителите

• Инструментариума на интернет комуникацията

• Измерителите на ефективност на рекламната комуникация в интернет

2) могат

• Да планират рекламна комуникация в интернет, с цел осигуряване на оптимална реакция и ангажираност на потребителите

• Да участват по-ефективно в подготовката и реализацията на рекламна комуникация в интернет


Предварителни изисквания:
Няма предварителни изисквания за знания и/или умения на студентите.

Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

  1. Въведение в рекламната комуникация в интернет. Тенденции в рекламната комуникация в интернет. Оценяване в курса
  2. Дигитално поведение на потребителите
  3. Цели на рекламната комуникация в интернет. Показатели
  4. Модели за планиране на рекламната комуникация в интернет
  5. Контент маректинг за рекламна комуникация в интернет
  6. Управление на присъствието в социалните мрежи
  7. Реклама в социалните мрежи
  8. Потребителска пътека при онлайн рекламната комуникация
  9. Имейл маркетинг и комуникации
  10. Дигитални активи. Аналитични инструменти
  11. Реклама в Google
  12. Игровизации за рекламна комуникация в интернет. Инфлуенсър маркетинг.
  13. Задание от клиент. Дискусия
  14. Анализ на дигитални кампании
  15. Представяне на практическите задачи от студентите

Литература по темите:

1) Това е маркетинг на Сет Годин (Издателство Локус Пъблишинг, ISBN: 978-954-783-288-6, година на издаване: 2020)

2) Маркетинг 4.0 на Филип Котлър и съавтори Иуан Сетиуан и Хермауан Картаджая (Издателство Локус Пъблишинг, ISBN: 978-954-783-289-3, година на издаване: 2019).

3) Маркетинг 5.0 на Филип Котлър и съавтори (Издателство Локус Пъблишинг, ISBN: 978-954-783-335-7, година на издаване: 2022).

4) Защо купуваме на Пако Ъндърхил (известна като “Библията на трейд маркетинга”) Издателство Локус Пъблишинг, ISBN: 978-954-783-324-1, година на издаване 2022 година).

Страници на рекламни агенции (секция “portfolio”, “case studies”, “ кампании” - http://www.ddb.com/ddbsofia ; https://next-dc.com/work/ ; http://www.noblegraphics.eu/ ; http://www.all-channels.com/portfolio/ и други

Подкаст Xplore Marketing по различни теми - контент маркетинг, търсещи машини, реклама в Meta, имейл маркетинг, дигитални кампании, мобилни приложения и други