TCMM314 Изграждане и управление на корпоративен имидж и корпоративна репутация
Анотация:
Живеем в епохата на информационното общество. Това, което можем със сигурност да кажем е, че комуникациите като цяло и телекомуникациите в частност ще играят все по голяма роля, като средство за общуване и бизнес-индустрия. В този глобален контекст на 21 век PR и управлението на корпоративния имидж и корпоративната репутация ще играят все по – голяма роля за по-доброто разбиране на все по – усложняващата се действителност. Важно е да уточним понятията. Според професор Грейъм Доулинг:
Корпоративна идентичност са символите и номенклатурата, която една организация използва, за да се идентифицира пред публиката – корпоративно име,лого,рекламен слоган, фирмено облекло и т.н.
Корпоративен имидж е общата оценка/включваща различни мнения и чувства/ на един човек или група хора за дадена организация
Корпоративна репутация са приписваните ценности/като достоверност, откровеност,отговорност и честност/ предизвикани от корпоративния имидж, създаден в един човек или група.
В моето съзнание тези три характеристики са принадената стойност, добавената психлогическа стойност на една организация, на нейните продукти и услуги. Мога да дам много примери в тази посока. В този смсъл репутация и имидж се градят непрекъснато, година след година, докато фирмата, корпорацията, държавата или дори отделната личност съществуват.
Корпоративната репутация е толкова важна, че проф. Доулинг не препоръчва тя да бъде оставена на външна фирма, както се прави с PR и рекламата например. Поради това е особено важно бъдещите мениджъри да са наясно с фактора корпоративен имидж и корпоративна репутация и да умеят да го изграждат и управляват. това ще им помогне както на персонално ниво, така в професионалното израстване и фирмения просперитет.
Преподавател(и):
проф. Иван Драганов д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Ще съумеят да изграждат имидж и репутация на лично и фирмено ниво. А те са т.нар. принадена стойност на личността.
Предварителни изисквания:
Да имат базови познания по PR и електронни медии.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
Корпоративната репутация - Грейъм Доулинг
Ефективен PR - Скът Кътлип, Алън Сентър, Глен Блум
Средства за оценяване:
текущи изпити- изследване и анализ на корпоративната идентичност на НБУ и изследване и анализ на корпоративния имидж на НБУ.
Семестриални изпити: изследване сред вътрешна и външна публика на репутацията на НБУ
изследване сред вътрешна публика на репутацията на ДТК