OOLE711 Английски език, С2

Анотация:

• Усъвършенстване на уменията за академично четене, писане, слушане и говорене;

• Обогатяване на специализирания език и речник, съответстващ на изучаваната и свързаните с нея специалности;

• Усъвършенстване на уменията за писане на добре структурирани и аргументирани писмени изложения без плагиатство

• Усъвършенстване на уменията анализ, интерпретация и систематизация на материали за четене/слушане от общ и специализиран характер

• Усъвършенстване на устната и писмена комуникация с чуждестранни студенти и преподаватели в родна и/или чуждестранна среда

• Усъвършенстване на «умения на 21-ви век»

- критично мислене и разбиране на актуални теми от нашето съвремие, както и такива от различни специализирани научни и професионални области (при използване на неадаптирани материали)

- Soft-skills: ефективна комуникация при работа в екип (вкл. в професионална и мултикултурна среда) в и извън учебната среда;

- информационна грамотност: развиване на умения за подбор, критична оценка и използване на информация и/или данни в редица контексти от общ и специализиран характер с различно ниво на сложност.

- дигитална грамотност: развиване на умения за подбор, критична оценка и използване на информация от интернет източници

- автономно учене: развиване на уменията за самостоятелно учене чрез усвояване на способността за планиране, самонаблюдение, саморефлексия и самооценяване с цел подобряване ефективността на усвояване на знания и умения по чужд език.

- утвърждаване на нагласите за учене през целия живот;

- ефективно общуване в- и адаптивност към професионална среда

прочети още
Общообразователни курсове по чужд език

Преподавател(и):

преп. Симона Георгиева-Бали  
преп. Десислава Дуриданова  
ас. Дария Лазаренко  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

• Боравят компетентно с широк набор от езикови конструкции, които им позволяват да изразяват, с висока степен на прецизност, мнението и отношението си по сложни, нееднозначи и/или абстрактни теми и въпроси, както и въпроси от сферата на академичното, професионалното и междукултурното общуване;

• Използват свобдно и прецизно специализирана и сложна лексика, отразяваща по-фини нюанси на мнението и преценката по сложни, нееднозначи и/или абстрактни теми и въпроси, и въпроси от сферата на академичното, професионалното и междукултурното общуване;

• Запознати са със социалните, културните и фонологичните особености на употребата на езика в професионална, академична и междукултурна среда;

2) могат:

• Да боравят компетентно и свободно с езикови средства (лексикални и граматически), подходящи за професионална, академична и междукултурна среда;

• Да формулират добре структурирано монологично изложение, с подходяща за ситуацията дължина, ясно обосновано и подплътено с прецизно подбрани и компетентно формулирани примери, на ниво на владеене на образован носител на езика;

• Уверено и компетентно да изразят мнението си в разговор по различни въпроси, на нивото на образован носител на езика, при спазване на конвенциите за водене на балансиран диалог;

• Да разберат както общата информация, така и конкретни подробности при слушане (на живо и на запис) в текст, възпроизведен от носител на езика или англоговорящ, като при това са в състояние да доловят и разберат правилно използваните езикови средства за маркиране на нюансите на отношението или мнението на говорещия;

• Да показват цялостно разбиране при четене на сложни автентични, абстрактни и/или специализирани текстове, и умеят да анализират, и интерпретират компетентно прочетения текст;

• Да съставят писмен текст, съобразно изискваните в задачата формат, структура и дължина, при използването на прецизни формулировки и езикови конструкции, ясно изразяващи позицията им по поставения въпрос;

• Да подбират и критично да оценяват адекватността и достоверността на онлайн информация от общ и професионален характер.


Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:

• Знания и умения, отговарящи на описанията за ниво на владение на езика на ниво С1;

• Знания и умения, които да им помогнат да усвоят знания и развият умения в съответствие с изискванията за ниво на владеене на английски език на ниво С2;

• Интерес и мотивация за усвояване на знания и развитие на умения на ниво С2;



Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Английски

Теми, които се разглеждат в курса:

  1. Personality and Psychological Issues
  2. Educational Issues
  3. Modern Technology
  4. Professional Issues
  5. Social and Political Issues
  6. Health and Medicine
  7. Leisure and Entertainment
  8. Revision and Extension Mid-Term Test
  9. Media
  10. Cultural Issues
  11. Personal Development
  12. Geographical Issues
  13. Environmental Issues
  14. Travel and Leisure Time Final Test
  15. Extension and Revision

Литература по темите:

1. Учебни комплекти:

• Proficiency MasterClass (Oxford University Press)

• (New) Proficiency Gold (Longman)

• Towards Proficiency (Oxford University Press)

2. Помощни материали:

• Примерни тестове – CPE;

• Наръчници и помагала за акдемично писане и говорене;

• Интернет материали по избор на преподавателя;

Средства за оценяване:

ДОПЪЛНИТЕЛНИ УСЛОВИЯ ПРИ ФОРМИРАНЕ НА КРАЙНАТА ОЦЕНКА:

За формиране на оценка от текущо оценяване от студентите се изисква задължително присъствие в 75% от занятията през семестъра и най-малко 4 оценки – от междинен тест, финален тест, писмено изложение и устно представяне. При наличие на повече оценки върху определени от конкретен преподавател форми на оценяване, крайната оценка се формира като средно аритметично от поставените оценки.