OOLE711 Английски език, С2
Анотация:
• Усъвършенстване на уменията за академично четене, писане, слушане и говорене;
• Обогатяване на специализирания език и речник, съответстващ на изучаваната и свързаните с нея специалности;
• Усъвършенстване на уменията за писане на добре структурирани и аргументирани писмени изложения без плагиатство
• Усъвършенстване на уменията анализ, интерпретация и систематизация на материали за четене/слушане от общ и специализиран характер
• Усъвършенстване на устната и писмена комуникация с чуждестранни студенти и преподаватели в родна и/или чуждестранна среда
• Усъвършенстване на «умения на 21-ви век»
- критично мислене и разбиране на актуални теми от нашето съвремие, както и такива от различни специализирани научни и професионални области (при използване на неадаптирани материали)
- Soft-skills: ефективна комуникация при работа в екип (вкл. в професионална и мултикултурна среда) в и извън учебната среда;
- информационна грамотност: развиване на умения за подбор, критична оценка и използване на информация и/или данни в редица контексти от общ и специализиран характер с различно ниво на сложност.
- дигитална грамотност: развиване на умения за подбор, критична оценка и използване на информация от интернет източници
- автономно учене: развиване на уменията за самостоятелно учене чрез усвояване на способността за планиране, самонаблюдение, саморефлексия и самооценяване с цел подобряване ефективността на усвояване на знания и умения по чужд език.
- утвърждаване на нагласите за учене през целия живот;
- ефективно общуване в- и адаптивност към професионална среда
Преподавател(и):
преп. Симона Георгиева-Бали
преп. Десислава Дуриданова
ас. Дария Лазаренко д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• Боравят компетентно с широк набор от езикови конструкции, които им позволяват да изразяват, с висока степен на прецизност, мнението и отношението си по сложни, нееднозначи и/или абстрактни теми и въпроси, както и въпроси от сферата на академичното, професионалното и междукултурното общуване;
• Използват свобдно и прецизно специализирана и сложна лексика, отразяваща по-фини нюанси на мнението и преценката по сложни, нееднозначи и/или абстрактни теми и въпроси, и въпроси от сферата на академичното, професионалното и междукултурното общуване;
• Запознати са със социалните, културните и фонологичните особености на употребата на езика в професионална, академична и междукултурна среда;
2) могат:
• Да боравят компетентно и свободно с езикови средства (лексикални и граматически), подходящи за професионална, академична и междукултурна среда;
• Да формулират добре структурирано монологично изложение, с подходяща за ситуацията дължина, ясно обосновано и подплътено с прецизно подбрани и компетентно формулирани примери, на ниво на владеене на образован носител на езика;
• Уверено и компетентно да изразят мнението си в разговор по различни въпроси, на нивото на образован носител на езика, при спазване на конвенциите за водене на балансиран диалог;
• Да разберат както общата информация, така и конкретни подробности при слушане (на живо и на запис) в текст, възпроизведен от носител на езика или англоговорящ, като при това са в състояние да доловят и разберат правилно използваните езикови средства за маркиране на нюансите на отношението или мнението на говорещия;
• Да показват цялостно разбиране при четене на сложни автентични, абстрактни и/или специализирани текстове, и умеят да анализират, и интерпретират компетентно прочетения текст;
• Да съставят писмен текст, съобразно изискваните в задачата формат, структура и дължина, при използването на прецизни формулировки и езикови конструкции, ясно изразяващи позицията им по поставения въпрос;
• Да подбират и критично да оценяват адекватността и достоверността на онлайн информация от общ и професионален характер.
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:
• Знания и умения, отговарящи на описанията за ниво на владение на езика на ниво С1;
• Знания и умения, които да им помогнат да усвоят знания и развият умения в съответствие с изискванията за ниво на владеене на английски език на ниво С2;
• Интерес и мотивация за усвояване на знания и развитие на умения на ниво С2;
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Английски
Теми, които се разглеждат в курса:
- Personality and Psychological Issues
- Educational Issues
- Modern Technology
- Professional Issues
- Social and Political Issues
- Health and Medicine
- Leisure and Entertainment
- Revision and Extension Mid-Term Test
- Media
- Cultural Issues
- Personal Development
- Geographical Issues
- Environmental Issues
- Travel and Leisure Time Final Test
- Extension and Revision
Литература по темите:
1. Учебни комплекти:
• Proficiency MasterClass (Oxford University Press)
• (New) Proficiency Gold (Longman)
• Towards Proficiency (Oxford University Press)
2. Помощни материали:
• Примерни тестове – CPE;
• Наръчници и помагала за акдемично писане и говорене;
• Интернет материали по избор на преподавателя;
Средства за оценяване:
ДОПЪЛНИТЕЛНИ УСЛОВИЯ ПРИ ФОРМИРАНЕ НА КРАЙНАТА ОЦЕНКА:
За формиране на оценка от текущо оценяване от студентите се изисква задължително присъствие в 75% от занятията през семестъра и най-малко 4 оценки – от междинен тест, финален тест, писмено изложение и устно представяне. При наличие на повече оценки върху определени от конкретен преподавател форми на оценяване, крайната оценка се формира като средно аритметично от поставените оценки.