OOLE361 Руски език, B1.1

Анотация:

Курсът се състои от 150 академични часа и е едносеместриален. Включва както семинари, така и практически занятия. Предполага различни форми на учебна работа: фронтална работа на преподавателя с цялата група; работа по двойки и в малки групи, самостоятелна работа. Основната цел на курса е успешното усвояване на руски език на ниво В1 (основна автономна компетентност), според общоприетите нива за владеене на език от препоръчителната единна рамка на Съвета на Европа и достигане до ниво за преминаване в курс ОООК 461 (В2). Тази цел предполага:

 разширяване и обогатяване на езиковите знания и речевите умения, придобити в курс ОООК 261;

 развиване на лингвистичната и социо-комуникативната компетенции на обучаваните, позволяващи общуване на руски език в ежедневието, в личния живот и професионалната сфера, при пътуване в рускоговорящите страни;

 усвояване на стратегии за успешна устна и писмена комуникация на руски език в често срещани ситуации при ежедневно или професионално общуване;

 развиване на писмени и речеви умения, свързани с описанието на личен опит, надежди и амбиции, предаването на случка или сюжет на книга или филм и изказването на мнение по теми от личен характер и такива, свързани с ежедневието или с актуални събития.

прочети още
Общообразователни курсове по чужд език

Преподавател(и):

доц. Ирина Георгиева  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

• граматични, лексикални и синтактични структури, позволяващи на обучаваните да разбират писмена и устна реч и да се изразяват писмено и устно в ситуации от ежедневието, на работното място и в страната, където се говори руски език;

• функционално-комуникативни фрази и изрази, с които дори и без предварителна подготовка могат да комуникират на позната тема от личен характер или свързана с ежедневието и да се справят с повечето възникнали ситуации по време на пътуване в страната, в която се говори руски език.

2) могат:

• при слушане да схващат основните посоки на информацията, ако тя е на ясен и стандартен език; да разбират главните идеи във всекидневната реч по познати теми, използвани на работното място, в училище, през свободното време и т.н.; да разбират основната идея на радио и телевизионни програми на актуални теми или въпроси от личен или професионален характер, ако речта е сравнително бавна и ясна;

• при четене да разбират текстове, които съдържат предимно всекидневна или свързана с работата лексика; да разбират пожелания, чувства и събития в писмен текст;

• при устна комуникация да участват спонтанно в разговор на позната тема от личен характер или свързана с всекидневието (напр. семейство, хоби, работа, пътуване и актуални събития); да се справят с повечето ситуации по време на пътуване в страната, в която се говори немски език; да описват своя опит, мечти, надежди и амбиции; накратко да посочват причини и да обясняват мнения и планове; да разказват случка или предават сюжет на филм или книга като описват своите впечатления;

• при писане да съставят кратки, ясни и кохерентни текстове на теми, които са познати или от личен интерес; да водят лична кореспонденция, в която описват личния си опит или впечатления.


Предварителни изисквания:
Ниво А2

Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

Литература по темите:

• Приглашение в Россию.ч.2. Е.Л.Корчагина

• Грамматика русского языка в упражнениях и комментариях. О.И.Глазунова.

• Контакт. Русски език. 4 В.Лесневски, Т.Ненкова

• Тетрадка по руски език 4. В.Лесневски. Т.Ненкова.

• Практическа граматика. 2. Т.Ненкова

• Речници: тълковни и двуезични

• Практическа руска граматика. Емилия Гочева, Лиана Гочева