OOLE651 Италиански език, C1

Анотация:

Курсът се състои от 90 академични часа и е едносеместриален. Включва както семинари, така и практически занятия. Предполага различни форми на учебна работа: фронтална работа на преподавателя с цялата група; работа по двойки и в малки групи, самостоятелна работа. Основната цел на курса е успешното усвояване на италиански език на ниво В2 (предпоставка за пълна автономна компетентност – FULLY INDEPENDENT), според общоприетите нива за владеене на език от препоръчителната единна рамка на Съвета на Европа. Достигнатото ниво на езикова и комуникативна компетентност се явява и предварително изискване за записване на курс по италиански език, ниво С1.

Основната цел на курса предполага:

- разширяване и обогатяване на езиковите знания и речевите умения на обучаваните, придобити в курс ООLE 551;

- развиване на лингвистичната и социо-комуникативната компетенции, позволяващи по-автономно общуване на чужд език в ситуации от ежедневието, в личния живот, академичните занимания и професионалната сфера, както и при пътуване в страната, където се говори съответния език;

- усвояване на стратегии за успешна устна и писмена комуникация на чужд език в различни ситуации при ежедневно или професионално/ академично общуване.

прочети още
Общообразователни курсове по чужд език

Преподавател(и):

гл. ас. Десислава Давидова  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят/ владеят:

.достатъчно езикови средства, чрез които могат да правят описания, да изразяват мнения и развиват аргументи, без видимо да търсят думи и като използват по-сложни изречения, изрази и форми;

.сравнително точно употребяват лексика с обем 1000-2000 думи, въпреки известни лексикални замени, които не пречат на комуникацията;.

.основната граматика на езика.

2) могат/ умеят:

.при монологична реч да изложат мнението си по актуален въпрос, като развиват ясно аргументите си и подкрепят мнението си с подходящи примери и допълнителни пояснения или излагат предимствата и недостатъците на различните гледища/ възможности;

.при диалогична реч да се включат в и да поддържат разговор, да участват в спонтанни дискусии, без да създават затруднения на събеседниците си; в реална ситуация биха могли да общуват адекватно с носители на езика без неволно да ги разсмиват/ дразнят;

.при писане да пишат аргументативно есе (180 –220 думи, 3-5 абзаца), в което ясно заявяват тезата/ мнението си, излагат аргументите си и подходящо структурират текста;

.при слушане и четене да извличат обща и специфична информация от текстове на професионална или академична тема.


Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:

• подходящ резултат от входен тест за определяне на ниво

или

• успешно издържан изпит от курс ООLE 551.



Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

  1. Входно ниво Преговор на ученото в курс OOLE 551.
  2. Преговор на конюнктива и времената му – сегашно и минало време. Il congiuntivo e i suoi tempi – presente e passato.
  3. Преговор на конюнктива и времената му – минало несвършено и минало предварително време. Il congiuntivo e i suoi tempi – imperfetto e trapassato.
  4. Преговор на условния период (І част). Periodo ipotetico (I parte).
  5. Преговор на условния период (ІІ част) Periodo ipotetico (II parte) Тест 1
  6. Преговор на страдателен залог (І част). Forma passiva (essere).
  7. Преговор на страдателен залог (ІІ част). Forma passiva (venire, andare, “si” passivante.
  8. Междинен тест. Преговор на безлична форма. La forma impersonale.
  9. Преговор на нелични наклонения – инфинитив, деепречастие, причастие (І част) Modi indefiniti – gerundio, participio, infinito (I parte).
  10. Преговор на нелични наклонения – инфинитив, деепречастие, причастие (ІІ част) Modi indefiniti – gerundio, participio, infinito (II parte).
  11. Тест 2 Съгласуване на времената и наклоненията. Преговор. Concordanza dei tempi e dei modi in italiano.
  12. Пряка и непряка реч. Преговор. Discorso diretto e indiretto.
  13. Презентация на тема по желание.
  14. Преговор и подготовка за финален тест.
  15. Финален писмен и устен изпит.

Литература по темите:

1. M. Silvestrini, C. Mura, E. Chiacchella, V. Giunti Armanni, R. Pavese. (2004) I’Italiano e l’Italia: Lingua e civilta italiana per stranieri. - Grammatica con note di stile. Livello medio e superiore. Ed. Guerra, Perugia.

2. M. Silvestrini, C. Mura, E. Chiacchella, V. Giunti Armanni, R. Pavese. (1999) I’Italiano e l’Italia: Lingua e civilta italiana per stranieri. - Esercizi e prove per la certificazione. Livello medio e superiore. Ed. Guerra, Perugia.

3. Doriana Provvedi-Fournier (1987) Aria d’Italia: prime letture italiane per stranieri. Edizioni scolastiche Bruno Mondadori, Roma.

4. Paola Marmini, Giosi Vicentini. (1996) Imparare dal vivo. Lezioni d’italiano, livello intermedio. Bonacci editore, Roma

5. T.Marin. (2001) Ascolto avanzato: Materiale per lo sviluppo dell’abilita di ascolto. Livello avanzato (C1 e C2). Ed. Edilingua, Atene Grecia.

6. Katerin Katerinov. (1993) LA LINGUA ITALIANA PER STRANIERI. Corso avanzato: Lezioni. Ed. Guerra, Perugia.

7. Допълнителни материали, раздавани от преподавателя.