OOLE551 Италиански език, B2

Анотация:

Курсът се състои от 90 академични часа и е едносеместриален. Включва както семинари, така и практически занятия. Предполага различни форми на учебна работа: фронтална работа на преподавателя с цялата група; работа по двойки и в малки групи, самостоятелна работа. Основната цел на курса е достигане до ниво за преминаване в курс ООLE 651. Тази цел предполага:

- разширяване и обогатяване на езиковите знания и речевите умения на обучаваните, придобити в курс ООLE 451;

- развиване на лингвистичната и социо-комуникативната компетенции, позволяващи по-автономно общуване на чужд език в ситуации от ежедневието, в личния живот, академичните занимания и професионалната сфера, както и при пътуване в страната, където се говори съответния език;

- усвояване на стратегии за успешна устна и писмена комуникация на чужд език в различни ситуации при ежедневно или професионално/ академично общуване.

прочети още
Общообразователни курсове по чужд език

Преподавател(и):

гл. ас. Десислава Давидова  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

1) знаят:

• граматични, лексикални и синтактични структури, позволяващи на обучаваните да разбират писмена и устна реч и да се изразяват писмено и устно в ситуации от ежедневието, на работното място и в страната, където се говори италиански език;

• функционално-комуникативни фрази и изрази, с които дори и без предварителна подготовка могат да комуникират на позната тема от личен характер или свързана с ежедневието и да се справят с повечето възникнали ситуации по време на пътуване в страната, в която се говори италиански език.

2) могат:

• при слушане да схващат основните посоки на информацията, ако тя е на ясен и стандартен език; да разбират главните идеи във всекидневната реч по познати теми, използвани на работното място, в училище, през свободното време и т.н.; да разбират основната идея на радио и телевизионни програми на актуални теми или въпроси от личен или професионален характер, ако речта е сравнително бавна и ясна;

• при четене да разбират текстове, които съдържат предимно всекидневна или свързана с работата лексика; да разбират пожелания, чувства и събития в писмен текст;

• при устна комуникация да участват спонтанно в разговор на позната тема от личен характер или свързана с всекидневието (напр. семейство, хоби, работа, пътуване и актуални събития); да се справят с повечето ситуации по време на пътуване в страната, в която се говори италиански език; да описват своя опит, мечти, надежди и амбиции; накратко да посочват причини и да обясняват мнения и планове; да разказват случка или предават сюжет на филм или книга като описват своите впечатления;

• при писане да съставят кратки, ясни и кохерентни текстове на теми, които са познати или от личен интерес; да водят лична кореспонденция, в която описват личния си опит или впечатления.


Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:

• подходящ резултат от входен тест за определяне на ниво

или

• успешно издържан изпит от курс ООLE 451.



Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

  1. Входно ниво Навиците на италианците. Преговор на сегашно време. Преговор на образуване на мн.ч. и ж.р. Il presente indicativo. Formazione del femminile e del plurale dei nomi.
  2. Преговор на членните форми- определителен и неопределителен. L’articolo determinativo ed indeterminativo.
  3. Да живееш в Италия. Преговор на сложно минало свършено време и слети предлози. Il passato prossimo.
  4. Емиграцията в миналото и днес. Преговор на минало несвършено време и минало предварително време L’imperfetto ed il trapassato prossimo.
  5. Равноправието на жената. Отношенията в семейството. Преговор на бъдеще време. Преговор на възвратните глаголи. I tempi futuri, I verbi riflessivi.
  6. Тест 1 Ваканция и туризъм. Преговор на просто минало свършено време. Съгласуване на времената на индикатива Il passato remoto. Concordanza dei tempi dell’indicativo.
  7. Значението на образованието. Преговор на притежателните, показателните, въпросителните и възклицателните форми. I pronomi possessivi, dimostrativi, interrogativi ed esclamativi.
  8. Междинен тест. В света на заетостта – търсене и предлагане на работа. Преговор на лични местоимения, функция подлог, пряко и непряко допълнение. Комбинирани лични местоимения. I pronomi personali soggetto, diretti, indiretti e combinati.
  9. Здраве и начин на живот. Преговор на заповедната форма. L’imperativo.
  10. Преговор на относителните местоимения I pronomi relativi.
  11. Тест 2 Осиновяване и/от самотни родители. Степенуване на прилагателното име. I gradi dell’aggettivo.
  12. Условно наклонение. Il condizionale.
  13. Презентация на тема по желание.
  14. Преговор и подготовка за финален тест Ripasso generale.
  15. Финален писмен и устен изпит. Test finale.

Литература по темите:

Литература

1. M. Silvestrini, C. Mura, E. Chiacchella, V. Giunti Armanni, R. Pavese. (2004) I’Italiano e l’Italia: Lingua e civilta italiana per stranieri. - Grammatica con note di stile. Livello medio e superiore. Ed. Guerra, Perugia.

2. M. Silvestrini, C. Mura, E. Chiacchella, V. Giunti Armanni, R. Pavese. (1999) I’Italiano e l’Italia: Lingua e civilta italiana per stranieri. - Esercizi e prove per la certificazione. Livello medio e superiore. Ed. Guerra, Perugia.

3. Doriana Provvedi-Fournier (1987) Aria d’Italia: prime letture italiane per stranieri. Edizioni scolastiche Bruno Mondadori, Roma.

4. Paola Marmini, Giosi Vicentini. (1996) Imparare dal vivo. Lezioni d’italiano, livello intermedio. Bonacci editore, Roma

5. T.Marin. (2001) Ascolto avanzato: Materiale per lo sviluppo dell’abilita di ascolto. Livello avanzato (C1 e C2). Ed. Edilingua, Atene Grecia.

6. Katerin Katerinov. (1993) LA LINGUA ITALIANA PER STRANIERI. Corso avanzato: Lezioni. Ed. Guerra, Perugia.

7. Допълнителни материали, раздавани от преподавателя.