OOLE451 Италиански език, B1.2

Анотация:

Курсът се състои от 90 академични часа и е едносеместриален. Включва както семинари, така и практически занятия. Предполага различни форми на учебна работа: фронтална работа на преподавателя с цялата група; работа по двойки и в малки групи, самостоятелна работа. Основната цел на курса е достигане до ниво за преминаване в курс ООLE 551. Тази цел предполага:

 разширяване и обогатяване на езиковите знания и речевите умения, придобити в курс ООLE 351;

 развиване на лингвистичната и социо-комуникативната компетенции на обучаваните, позволяващи общуване на италиански език в ежедневието, в личния живот и професионалната сфера, при пътуване в страната, където се говори съответния език;

 усвояване на стратегии за успешна устна и писмена комуникация на чужд език в често срещани ситуации при ежедневно или професионално общуване;

 развиване на писмени и речеви умения, свързани с описанието на личен опит, надежди и амбиции, предаването на случка или сюжет на книга или филм и изказването на мнение по теми от личен характер и такива, свързани с ежедневието или с актуални събития.

прочети още
Общообразователни курсове по чужд език

Преподавател(и):

гл. ас. Десислава Давидова  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

• граматични, лексикални и синтактични структури, позволяващи на обучаваните да разбират писмена и устна реч и да се изразяват писмено и устно в ситуации от ежедневието, на работното място и в страната, където се говори италиански език;

• функционално-комуникативни фрази и изрази, с които дори и без предварителна подготовка могат да комуникират на позната тема от личен характер или свързана с ежедневието и да се справят с повечето възникнали ситуации по време на пътуване в страната, в която се говори италиански език.

2) могат:

• при слушане да схващат основните посоки на информацията, ако тя е на ясен и стандартен език; да разбират главните идеи във всекидневната реч по познати теми, използвани на работното място, в училище, през свободното време и т.н.; да разбират основната идея на радио и телевизионни програми на актуални теми или въпроси от личен или професионален характер, ако речта е сравнително бавна и ясна;

• при четене да разбират текстове, които съдържат предимно всекидневна или свързана с работата лексика; да разбират пожелания, чувства и събития в писмен текст;

• при устна комуникация да участват спонтанно в разговор на позната тема от личен характер или свързана с всекидневието (напр. семейство, хоби, работа, пътуване и актуални събития); да се справят с повечето ситуации по време на пътуване в страната, в която се говори италиански език; да описват своя опит, мечти, надежди и амбиции; накратко да посочват причини и да обясняват мнения и планове; да разказват случка или предават сюжет на филм или книга като описват своите впечатления;

• при писане да съставят кратки, ясни и кохерентни текстове на теми, които са познати или от личен интерес; да водят лична кореспонденция, в която описват личния си опит или впечатления.


Предварителни изисквания:


Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

Литература по темите:

1. Katerinov, K. BRAVISSIMO. Corso multimediale di lingua italiana per stranieri.

2. LINGUAPHONE: Corso d’italiano. Linguaphone Institute Limited, London.

3. Marin, T., S.Magnelli. Progetto italiano 1: Corso di lingua e civiltà italiana, livello elementare. Libro dei testi e della grammatica. Ed. Edilingua, Atene Grecia.

4. Marin, T., S.Magnelli. Progetto italiano 1: Corso di lingua e civiltà italiana, livello elementare. Libro degli esercizi. Ed. Edilingua, Atene Grecia

5. Mazzetti, A., M. Falcinelli, B. Seravadio. QUI ITALIA: Corso di lingua italiana per stranieri. Primo livello. Ed. Le Monnier, Firenze.

6. Mazzetti, A., M. Falcinelli, B. Seravadio. QUI ITALIA: Corso di lingua italiana per stranieri. Primo livello. Quaderno di