OOLE251 Италиански език, A2
Анотация:
Курсът се състои от 90 академични часа и е едносеместриален. Включва както семинари, така и практически занятия. Предполага различни форми на учебна работа: фронтална работа на преподавателя с цялата група; работа по двойки и в малки групи, самостоятелна работа. Основната цел на курса е успешното усвояване на италиански език на ниво А2 (малко напреднали - COOPERATIVE), според общоприетите нива за владеене на език от препоръчителната единна рамка на Съвета на Европа и достигане до ниво за преминаване в курс ООLE 351 (В1.1). Тази цел предполага:
• разширяване и обогатяване на езиковите знания и речевите умения, придобити в курс ООLE 151;
• развиване на лингвистичната и социо-комуникативната компетенции на обучаваните, позволяващи елементарно общуване на чужд език в ежедневието;
• усвояване на стратегии за успешна устна и писмена комуникация на чужд език чрез използване на основни изрази и познати думи.
Преподавател(и):
гл. ас. Десислава Давидова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• основни граматични правила;
• сравнително широк диапазон от думи, фрази и структури, с които да съставят свои текстове (устни и писмени ) с цел успешна комуникация на чуждия език.
2) могат:
• при слушане да разбират съобщения на един събеседник относно личен опит и събития от ежедневието; да разбират същественото от диалог между няколко участника в обичайна среда; да разбират основното от информация, чута от средствата за масова комуникация с добра акустична характеристика;
• при устна комуникация в директен контакт със събеседник, да продуцират реч, свързана с: пряк обмен на информация по познати теми, изказване на мнение, съгласие, несъгласие; определяне на срещи; телефонен разговор; даване на съвети, предупреждения, съобщения и др.;
• при четене да разбират къси автентични текстове, свързани с нужди от ежедневието, като писма, реклами съобщения, упътване, програма, афиш и др; да извличат обща и специфична (но предсказуема) информация; да боравят с речник при работа с автентични текстове;
• при писане да пишат бележки, свързани с ежедневни нужди, и писма до близки хора; да изложат елементарен разказвателен текст.
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:
• подходящ резултат от входен тест за определяне на ниво
или
• успешно издържан изпит от курс ООLE 151.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Пътувания:срещи, запознанства; пресъздаване на минали събития Минало несвършено време.
- Ваканция и туризъм:спомени за ваканции; разказване на преживявания от миналото Употреба на минало несвършено в съпоставка с минало свършено.
- Пазаруване 1:облекло и храни. Pronomi diretti Тест 1
- Пазаруване 2: сувенири; рекламации и изразяване на протест/несъгласие Futuro epistemico.
- Изкуство: посещение на галерии и музеи; изразяване на мнение/вкусове Pronomi indiretti.
- Изкуство: италианско съвременно кино и книги; Свободно време и стил на живот; изразяване на мнение/вкусове. mi piace/mi e piaciuto.
- Професия:мечтаната и практикуваната професия; изразяване на желание, учтиво искане Условно наклонение. Междинен тест.
- Образование:курсове и обучение в чужбина; даване на съвети Условно наклонение.
- Транспортни средства;сравняване на обекти и явления. Степени за сравнение.
- Автомобили/ марки-символи на Италия;изразяване на съгласие,несъгласие, съмнение. Комбинирани местоимения.
- Реклами.Начин на хранене;изразяване на съвет,подкана Заповедна форма Тест 2
- Ориентиране в града;даване на инструкции. Заповедна форма.
- Готвене и здравословен живот; даване на инструкции, предписания. Заповедна форма.
- Съвременно италианско кино. Преговор и подготовка за финален тест.
- Финален писмен и устен изпит.
Литература по темите:
• 1. Alberto Mаzzetti, Marina Falcinelli, Bianca Seravadio. QUI ITALIA: Corso di lingua italiana per stranieri. Primo livello. Ed. Le Monnier, Firenze.
• 2. Alberto Mаzzetti, Marina Falcinelli, Bianca Seravadio. QUI ITALIA: Corso di lingua italiana per stranieri. Primo livello. Quaderno di esercitazioni pratiche. Ed. Le Monnier, Firenze.
• 3. T.Marin, S.Magnelli. Progetto italiano 1: Corso di lingua e civiltà italiana, livello elementare. Libro dei testi e della grammatica. Ed. Edilingua, Atene Grecia.
• 4. T.Marin, S.Magnelli. Progetto italiano 1: Corso di lingua e civiltà italiana, livello elementare. Libro degli esercizi. Ed. Edilingua, Atene Grecia
• 5. LINGUAPHONE: Corso d’italiano. Linguaphone Institute Limited, London.
• 6. K.Katerinov. PARLANDO ITALIANO. Corso multimediale di lingua italiana per stranieri.
Средства за оценяване:
(уеб-базирано обучение, използване на мултимедия, слайдове, учебни филми,CD, албуми и др.)
• оригинални системи за изучаване на италиански език, с аудио материали към системите, фонетични упражнения за автоматизиране на придобитите знания и умения (вж. приложения списък);
• използване на интернет страници за получаване на допълнителни актуални материали;
• учебни филми.