OOLE541 Испански език, B2

Анотация:

Курсът се състои от 90 академични часа и е едносеместриален. Включва както семинари, така и практически занятия. Предполага различни форми на учебна работа: пленум, фронтална работа на преподавателя с цялата група; работа по двойки и в малки групи, самостоятелна работа. Основната цел на курса е успешното усвояване на испански език на ниво В2 (основна автономна компетентност), според общоприетите нива за владеене на език от препоръчителната единна рамка на Съвета на Европа и достигане до ниво за преминаване в курс ООLE 641 (С1). Тази цел предполага:

 разширяване и обогатяване на езиковите знания и речевите умения, придобити в курс ООLE 441;

 развиване на лингвистичната и социо-комуникативната компетенции на обучаваните, позволяващи общуване на испански език в ежедневието, в личния живот и професионалната сфера, при пътуване в страната, където се говори съответния език;

 усвояване на стратегии за успешна устна и писмена комуникация на испански език в често срещани ситуации при ежедневно или професионално общуване;

 развиване на писмени и речеви умения, свързани с описанието на личен опит, надежди и амбиции, предаването на случка или сюжет на книга или филм и изказването на мнение по теми от личен характер и такива, свързани с ежедневието или с актуални събития.

прочети още
Общообразователни курсове по чужд език

Преподавател(и):

преп. Любка Славова  

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

• Необходимата лингвистична компетентност (граматична, лексикална, фонетична), отговарящ на ниво В2 по езиковата рамка на Съвета на Европа.

2) могат:

• При слушане да разбират информация и аргументация по познати теми, когато се използва ясен книжовен език; да схванат основната информация от радио- и телевизионни предавания на актуални теми или по въпроси от личен и професионален характер

• При четене да разбират текстове, съдържащи предимно често употребявана всекидневна и професионална лексика; да разбират описания на събития, чувства и желания в лична кореспонденция.

• При диалогична реч да участват без предварителна подготовка в разговори на познати теми от личен характер или свързани с ежедневието, актуални събития и професионална насоченост.

• При монологична реч, да описват преживявания и събития, свои планове, надежди и цели; да изразяват и аргументират мнението си; да разказват случки и събития, сюжета на книга или филм, както и да описват своите впечатления.

• При писане да съставят свързан и аргументиран текст на теми, които са им познати или ги интересуват; да водят лична кореспонденция, като описват събития и впечатления


Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения

• Успешно да са завършили курс ООLE 441 или да притежават знания и умения, съответстващи на ниво B1.2 от езиковата рамка на СЕ .



Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

  1. Начален преговор
  2. Познаваме ли се? Щастлив ли си? Да се учим от опита си. Да си спомним миналото. Водене на лична кореспонденция
  3. С поглед към бъдещето. Вещи, без които не можем. Домът на бъдещето. Изразяване на отношение и емоции.
  4. Хранене и здраве Готвене. Изразяване на логическа последователност Болести. Изразяване на условност. Здравословно хранене. Упражнения и самооценяване
  5. Човек и общество С кого живееш? Голямата любов. Синтаксис на подчинените определителни изречения. Съвременните испанци. Употреба на среден род
  6. Потребление на стоки и услуги Медийна реклама Пари. Икономика в ежедневието Справедлива търговия. Словообразуване
  7. Комуникационни средства Телевизията. Изразяване на цел. Богатите също плачат. Сериалите. Блогове и мрежи в Интернет. Езикови средства за логическа свързаност Упражнения и самооценяване
  8. Свободно време Кино. Изразяване на лично мнение. Можеш ли да танцуваш? Не мислех, че е толкова трудно. Съпоставка на изявително и подчинително наклонение.
  9. Пътешествия Ваканция на море Историята на едно пътуване. Словообазуване. Какво знаеш за културата на Латинска Америка?
  10. Работа Как да създадем частен бизнес? Работещата жена. Род на одушевени същедствителни за професия Публични услуги
  11. Престъпление и наказание Пияни на пътя. Други начини за изразяване на условност. Откраднаха ми чантата. Съдебна лексика. Повреди ми се колата. Изразяване на безизходност. Култура на маите.
  12. Природа и околна среда. За какво говорят животните? Идиоматични изрази Климатът. Концесивни изречения Природни бедствия
  13. Изкуство и култура Творческа фантазия. Специфични предлози Културен туризъм. Страдателен залог Продължаваш ли да рисуваш. Модални перифрази
  14. Финален преговор Подготовка за финален изпит
  15. Финален изпит писмен Финален изпит устен

Литература по темите:

- Янева, Д. и Мичев, Ст.; Испанско-български речник; Везни-4, София, 2001;

- Янева, Д. и Мичев, Ст.;Практическа испанска граматика; Везни-4, София, 2006;

- «Prisma de ejercicios» Nivel B2. Avanza, EDINUMEN, Madrid, 2004.

- «Nuevo Ven» 3, изд. EDELSA, Madrid, 2005.