OOLE241 Испански език, A2
Анотация:
Курсът се състои от 90 академични часа и е едносеместриален. Включва както семинари, така и практически занятия. Предполага различни форми на учебна работа: фронтална работа на преподавателя с цялата група; работа по двойки и в малки групи, самостоятелна работа. Основната цел на курса е успешното усвояване на испански език на ниво А2 (малко напреднали - COOPERATIVE), според общоприетите нива за владеене на език от препоръчителната единна рамка на Съвета на Европа и достигане до ниво за преминаване в курс ООLЕ 341 (ІІІ част). Тази цел предполага:
• разширяване и обогатяване на езиковите знания и речевите умения, придобити в курс ООLE 141;
• развиване на лингвистичната и социо-комуникативната компетенции на обучаваните, позволяващи елементарно общуване на испански език в ежедневието;
• усвояване на стратегии за успешна устна и писмена комуникация на испански език чрез използване на основни изрази и познати думи.
Преподавател(и):
преп. Любка Славова
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• Необходимата лингвистична компетентност (граматична, лексикална, фонетична), отговарящ на равнище A2 по езиковата рамка на Съвета на Европа.
2) могат:
• При слушане да разбират най-често употребявани думи и изрази от области, които най-пряко се отнасят до тях (основна информация за тяхното семейство и непосредственото им обкръжение, пазаруване, работа и т. н.); да схващат същественото от кратки и ясни послания и съобщения.
• При четене да четат кратки, елементарни текстове; да откриват конкретна предвидима информация в обяви, реклами, проспекти, менюта, разписания и др.; да разбират кратки лични писма.
• При диалогична реч да общуват във всекидневни рутинни ситуации, изискващи обикновен, пряк обмен на информация по познати теми дейности; да водят кратък разговор, въпреки че обикновено не разбират достатъчно, за да могат да го поддържат.
• При монологична реч да опишат накратко с определен набор от изрази и изречения семейството си и околните, дома си и условията на живот, образованието си, настоящата или предишната си професионална дейност.
• При писане да напишат кратки бележки и съобщения; да водят обикновена лична кореспонденция, като описват събития и впечатления.
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:
• Успешно да са завършили курс ООLE 141 или да притежават знания и умения, съответстващи на ниво A1 от езиковата рамка на СЕ.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Преговор:
- Урок № 1: ?Fiestas muchas fiestas! Изразяване на сегашни действия и лексика, свързана с празници Изразяване на бъдещи действия Градът на бъдещето Разделното събиране на отпадъци
- Урок № 2: ?Que estas haciendo? Лексика, свързана с ремонт в дома Изразяване на минали действия в период от време, незавършил в момента на говоренето Изразяване на притежание Лексика, свързана с рицарски романи
- Урок № 3: De compras Изразяване на желание, предпочитание, даване на съвет Лексика, свързана с цветове, тъкани, магазини, дрехи, младежка мода Степени за сравнение Лични местоимения пряко и непряко допълнение
- Урок № 4: ?Para ir a …? Даване на положителна заповед Утвърдителен императив Лексика, свързана с ориентиране в пространството, даване на инструкции и съвети На работното място с Feng Shui
- Урок № 5: ?Aquellos tiempos eran fantasticos! Минално несвършено време на изявителното наклонение Лексика свързана с детските години, прекарване на свободното време в миналото, описание на хора, предмети, природа и т.н. в миналото
- Урок № 6: El enigma de los tres secretarios Лексика, свързана с полиция, обир на банка и кражба, детективи и престъпност Ежедневни дейности, извършени в период от време, завършил в момента на говоренето
- Урок № 7: El Dorado Исторически събития и легенди Писане на CV Даване на информация за живота и биографията на даден човек Минало свършено време: глаголи със собствена неправилност
- Урок № 8: El Titanic Важни исторически събития Минало свършено време: глаголи с промени в коренната гласна, с правописни промени на гласни и на съгласни Опозицията Preterito Perfecto / Preterito Indefinido
- Урок № 9: La Ruta de la Seda Пътят на коприната. Открития. Мистериозни истории Изразяване на продължителни действия в миналото: Preterito Imperfecto. Описания. Неопределителни местоимения прилагателни
- Урок № 10: ?Que deberia hacer? Лексика, свързана със свободното време, лични преживявания, даване на съвети Прост кондиционал: правилни и неправилни глаголи Домът на бъдещето.
- Урок № 11: Leyenda sobre Mexico Минало предварително време на изявителното наклонение Лексика, свързна с легенди, митология, митични герои и същества Разказване на митове и легенди
- Урок № 12: Shakira y los ninos Лексика, свързана с известни актьори и певци. Благотворителност и милосърдие. Съгласуване на времената в минал план на изявително наклонение Трансформации при преминаване от пряка в непряка реч
- Финален преговор Подготовка за финален изпит
- Финален изпит писмен Финален изпит устен
Литература по темите:
• Основна:
- Янева, Д., Сиракова, В., Мичев, Ст.; «Paso A Paso»: Учебник по испански език + CD, Ниво A2+; Везни-4, София, 2011;
• Допълнителна:
- Янева, Д. и Мичев, Ст.; Испанско-български речник; Везни-4, София, 2001;
- Янева, Д. и Мичев, Ст.;Практическа испанска граматика; Везни-4, София, 2006;
- «Prisma de ejercicios» Nivel A2. Continua, превод и адаптация Станимир Мичев; Колибри, София, 2008.
- «Nuevo Ven» 2, изд. EDELSA, Madrid, 2004.