OOLE141 Испански език, A1

Анотация:

Курсът се състои от 90 академични часа и е едносеместриален. Включва както семинари, така и практически занятия. Предполага различни форми на учебна работа: фронтална работа на преподавателя с цялата група; работа по двойки и в малки групи, самостоятелна работа. Основната цел на курса е успешното усвояване на испански език на ниво А1 (малко напреднали - BREAKTHROUGH), според общоприетите нива за владеене на език от препоръчителната единна рамка на Съвета на Европа и достигане до ниво за преминаване в курс ООLE 241 (А2). Тази цел предполага:

? развиване на лингвистичната и социо-комуникативната компетенции на обучаваните, позволяващи елементарно общуване на испански език в ежедневието;

? усвояване на стратегии за успешна устна и писмена комуникация на испански език чрез използване на основни изрази и познати думи.

прочети още
Общообразователни курсове по чужд език

Преподавател(и):

преп. Любка Славова  

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

• основни граматични правила;

• сравнително широк набор от думи, фрази и структури, с които да съставят свои текстове (устни и писмени ) с цел успешна комуникация на чуждия език на ниво малко напреднали.

2) могат:

• при слушане да разбират познати думи и основни изрази, свързани със самите тях, семейството им и конкретното им обкръжение (напр. поздрави, покани);

• при устна комуникация да общуват с прости изрази, когато събеседникът е готов да говори по-бавно и да помогне при формулирането на изказа; при поздрав или при покана да отговарят адекватно в различни ситуации от ежедневието; да поискат и да дадат информация, свързана с ежедневието; да предават кратки съобщения и да правят кратки описания на място и хора, да изразяват радост и огорчение;

• при четене да разбират елементарни текстове, свързани с ежедневието, кратки писма, реклами, съобщения и др.;

• при писане да формулират кратки съобщения (напр. поздравление, покана и отговор на покана), да попълват формуляри с лични данни, да пишат кратко писмо или картичка до близки хора.


Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:

• Курсът е предназначен за студенти, които не са изучавали испански език. Няма предварителни изисквания.



Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

  1. Представяне на лични данни. Поздрав, запознаване. Произход, националност, възраст. Електронен адрес. Попълване на визитка с лични данни.
  2. Професия.
  3. Искане на информация за непознат предмет. Посочване на местоположението на лица и предмети. Изразяване на принадлежност.
  4. Искане и даване на информация за състоянието на човек. практическо занимание
  5. писание на външен вид на човек. Характер на човек. Качество на предмети.
  6. Описание на жилище. Мебели. Домакински уреди.
  7. Роднински връзки. практическо занимание
  8. Изразяване на действия, извършващи се в момента на говоренето. Ежедневни дейности. Дневен график. Упражнения и самооценяване.
  9. Храни. Напитки. Хранителни продукти. В ресторанта.
  10. Изразяване на бъдещи намерения. Транспортни средства и пътувания.
  11. Искане и даване на информация за часа. Честота на извършване на действие. Ежедневни и обичайни дейности. Възвратни глаголи.
  12. Времето. Дата и час. Посоките на света. Упражнения и самооценяване. Дните на седмицата. Месеците на годината. Сезоните. Изразяване на предпочитание. Изразяване на мнение.
  13. Изразяване на минало действие в период от време, незавършил в момента на говоренето. практическо занимание
  14. очивка и ваканция. Изразяване на бъдещи действия. Предсказване на бъдещето. Изразяване на изпълнимо условие.
  15. Финален преговор Подготовка за финален изпит Финален изпит писмен Финален изпит устен

Литература по темите:

• Основна:

- Янева, Д., Мичев, Ст., Сиракова, В.; Paso a paso A1+; Везни-4, София, 2009;

• Допълнителна:

- Янева, Д. и Мичев, Ст.; Испанско-български речник; Везни-4, София, 2001;

- Янева, Д. и Мичев, Ст.;Практическа испанска граматика; Везни-4, София, 2006;

Средства за оценяване:

ТЕСТ 1 10%

МЕЖДИНЕН ТЕСТ 10%

ТЕСТ 2 10%

ПОРТФОЛИО 10%

ФИНАЛЕН ПИСМЕН ИЗПИТ 25% 100%

ФИНАЛЕН УСТЕН ИЗПИТ 25%

ПРИСЪСТВИЕ И УЧАСТИЕ 10%