OOLE431 Френски език, B1.2

Анотация:

Курсът се състои от 90 академични часа и е едносеместриален. Включва както семинари, така и практически занятия. Предполага различни форми на учебна работа: пленум, фронтална работа на преподавателя с цялата група; работа по двойки и в малки групи, самостоятелна работа. Основната цел на курса е успешното усвояване на езикa-цел на ниво В1.2 (основна автономна компетентност), според общоприетите нива за владеене на език от препоръчителната единна рамка на Съвета на Европа. Тази цел предполага:

? разширяване и обогатяване на езиковите знания и речевите умения, придобити в курс OOLE 331, ниво B1.1;

? развиване на лингвистичната и социо-комуникативната компетенции на обучаваните, позволяващи общуване на езикa-цел в ежедневието, в личния живот и професионалната сфера, при пътуване в страната, където се говори съответния език;

? усвояване на стратегии за успешна устна и писмена комуникация на езикa-цел в често срещани ситуации при ежедневно или професионално общуване;

? развиване на писмени и речеви умения, свързани с описанието на личен опит, надежди и амбиции, предаването на случка или сюжет на книга или филм и изказването на мнение по теми от личен характер и такива, свързани с ежедневието или с актуални събития.

прочети още
Общообразователни курсове по чужд език

Преподавател(и):

преп. Диан Карагеоргиев  

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

• Необходимата лингвистична компетентност (граматична, лексикална, фонетична), отговарящa на равнище В2 по езиковата рамка на Съвета на Европа.

2) могат:

• При слушане да разбират информация и аргументация по познати теми, когато се използва ясен книжовен език; да схванат основната информация от радио- и телевизионни предавания на актуални теми или по въпроси от личен и професионален характер

• При четене да разбират текстове, съдържащи предимно често употребявана всекидневна и професионална лексика; да разбират описания на събития, чувства и желания в лична кореспонденция.

• При диалогична реч да участват без предварителна подготовка в разговори на познати теми от личен характер или свързани с ежедневието, актуални събития и професионална насоченост.

• При монологична реч, да описват преживявания и събития, свои планове, надежди и цели; да изразяват и аргументират мнението си; да разказват случки и събития, сюжета на книга или филм, както и да описват своите впечатления.

• При писане да съставят свързан и аргументиран текст на теми, които са им познати или ги интересуват; да водят лична кореспонденция, като описват събития и впечатления


Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения

• Успешно да са завършили курс OOLE 331 или да притежават знания и умения, съответстващи на ниво B1.1 от езиковата рамка на СЕ .



Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

Литература по темите:

Alter Ego 4 – livre et cahier d’exercices ;

Presse francophone ;

Gregoire M., Thievenaz O., Grammaire progressive du francais, CLE International, Paris, 1996 ;

Berar E., Lavenn C., Grammaire utile du francais, Hatier, Paris, 1989 ;

Riegel M. et al, Grammaire methodique du francais, PUF, 1995 ;

Brambarova A., Krasteva T., Chiptchanov M., Analyser un texte, NВU, 2003

Средства за оценяване:

ТЕСТ 15%

МЕЖДИНЕН ТЕСТ 15%

ПОРТФОЛИО 10%

ПРЕЗЕНТАЦИЯ 10%

ФИНАЛЕН ПИСМЕН ИЗПИТ 15%

ФИНАЛЕН УСТЕН ИЗПИТ 15%

ПРИСЪСТВИЕ И УЧАСТИЕ 20%