OOLE511 Английски език, B2
Анотация:
АНОТАЦИЯ И ЦЕЛИ НА КУРСА
Основна цел на курса е усвояването на знания за езика и умения за неговата ефективна употреба в различен контекст. С оглед на динамично променящата действителност и очакваните от пазара на труда нов тип езикови умения, курсът развива и основни «умения на 21-ви век», за работа в академична и (мултикултурна) професионална среда.
Основната цел на курса предполага:
1. Усъвършенстване на уменията за академично четене, писане, слушане и говорене;
2. Обогатяване на специализирания език и речник, съответстващ на изучаваната и свързаните с нея специалности;
3. Усъвършенстване на уменията за писане на добре структурирани и аргументирани писмени изложения без плагиатство
4. Усъвършенстване на уменията анализ, интерпретация и систематизация на материали за четене/слушане от общ и специализиран характер
5. Усъвършенстване на устната и писмена комуникация с чуждестранни студенти и преподаватели в родна и/или чуждестранна среда
6. Усъвършенстване на «умения на 21-ви век»
- критично мислене и разбиране на актуални теми от нашето съвремие, както и такива от различни научно-популярни и професионални области
- Soft-skills: ефективна комуникация при работа в екип (вкл. в професионална и мултикултурна среда) в и извън учебната среда;
- информационна и дигитална грамотност: развиване на умения за подбор, критична оценка и използване на информация (извлечена от различни електронни медии) в редица езикови и социални контексти, със съответстващо ниво на сложност.
- автономно учене: развиване на уменията за самостоятелно учене чрез усвояване на способността за планиране, самонаблюдение, саморефлексия и самооценяване с цел подобряване ефективността на усвояване на знания и умения по чужд език.
- утвърждаване на нагласите за учене през целия живот;
- ефективно общуване в- и адаптивност към професионална среда
Преподавател(и):
преп. Бойко Аламанов
преп. Боряна Кирилова
преп. Галина Величкова
Описание на курса:
Компетенции:
КОМПЕТЕНЦИИ
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• достатъчно езикови средства, чрез които могат да правят описания, да изразяват мнения и развиват аргументи, без видимо да търсят думи и като използват по-сложни изречения и форми.
• и сравнително точно употребяват лексика с обем 2200 думи (headwords), въпреки известни лексикални замени, които не пречат на комуникацията.
• основната граматика на езика.
• конвенциите на общуването в социален, академичен и професионален контекст.
2) могат:
• да изложат мнението си по актуален въпрос, като развиват ясно аргументите си и подкрепят мнението си с подходящи примери и допълнителни пояснения или излагат предимствата и недостатъците на различните гледища/възможности;
• да общуват свободно, ефективно и без особени затруднения в разговори в социални, академични и професионални ситуации, включително в мултикултурна среда;
• да анализират (прилагайки умения за критично мислене), систематизират и използват според нуждите си писмени и устни изложения (както адаптирани, така и автентични);
• да създават адекватни и компетентни писмени изложения (без плагиатство), подпомагащи общуването и развитието им в академична и професионална среда;
• да извличат обща и специфична информация при четене и слушане на текстове от професионалната и академична сфера;
• да осмислят критично и да усъвършенстват процеса на обучение чрез самооценка, саморефлексия и взаимно оценяване в рамките на учебната група;
• да работят в сътрудничество, както в академична, така и в професионална среда, като допринасят и за общия напредък на учебната/професионалната група.
Предварителни изисквания:
ПРЕДВАРИТЕЛНИ ИЗИСКВАНИЯ
Студентите да имат знания и/или умения:
• Успешно завършен курс ООLE 411 на равнище В1.2 на английски език или съответстващ резултат от диагностичен тест.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Идентичност, общности, стереотипи
- Професионално развитие, кариера
- Личностно усъвършенстване
- Успехи и провали
- Спортове и физическо развитие
- Социално и професионално общуване
- Иновации и технологии
- Баланс между професионалните и личните ангажименти
- Социални, лични и професионални взаимоотношения
- Природни и икономически ресурси
- Промяна на утвърдените модели на мислене и функциониране
- Творческо развитие
- Граждански и лични отговорности
- Междукултурно общуване
- Академично и професионално общуване
Литература по темите:
ПРЕПОРЪЧИТЕЛНА ЛИТЕРАТУРА
Основна:
Учебни системи и материали на равнище В2:
• Helen Stephenson, Lewis Lansford, Paul Dummett (2016), Keynote Upper Intermediate, Student’s Book with DVD-ROM, CENGAGE Learning
• Christina Latham-Koenig, Clive Oxenden, (2014), English File Upper-intermediate Third Edition Student's book with CD-ROM/Audio CD, OUP
• Christina Latham-Koenig, Clive Oxenden with Jane Hudson, (2014), English File Upper-intermediate Third Edition Workbook, OUP
• Essay Writing Portfolio, изготвен от екип преподаватели от Департамент „Англицистика” НБУ