OOLE511 Английски език, B2

Анотация:

АНОТАЦИЯ И ЦЕЛИ НА КУРСА

Основна цел на курса е усвояването на знания за езика и умения за неговата ефективна употреба в различен контекст. С оглед на динамично променящата действителност и очакваните от пазара на труда нов тип езикови умения, курсът развива и основни «умения на 21-ви век», за работа в академична и (мултикултурна) професионална среда.

Основната цел на курса предполага:

1. Усъвършенстване на уменията за академично четене, писане, слушане и говорене;

2. Обогатяване на специализирания език и речник, съответстващ на изучаваната и свързаните с нея специалности;

3. Усъвършенстване на уменията за писане на добре структурирани и аргументирани писмени изложения без плагиатство

4. Усъвършенстване на уменията анализ, интерпретация и систематизация на материали за четене/слушане от общ и специализиран характер

5. Усъвършенстване на устната и писмена комуникация с чуждестранни студенти и преподаватели в родна и/или чуждестранна среда

6. Усъвършенстване на «умения на 21-ви век»

- критично мислене и разбиране на актуални теми от нашето съвремие, както и такива от различни научно-популярни и професионални области

- Soft-skills: ефективна комуникация при работа в екип (вкл. в професионална и мултикултурна среда) в и извън учебната среда;

- информационна и дигитална грамотност: развиване на умения за подбор, критична оценка и използване на информация (извлечена от различни електронни медии) в редица езикови и социални контексти, със съответстващо ниво на сложност.

- автономно учене: развиване на уменията за самостоятелно учене чрез усвояване на способността за планиране, самонаблюдение, саморефлексия и самооценяване с цел подобряване ефективността на усвояване на знания и умения по чужд език.

- утвърждаване на нагласите за учене през целия живот;

- ефективно общуване в- и адаптивност към професионална среда

прочети още
Общообразователни курсове по чужд език

Преподавател(и):

преп. Бойко Аламанов  
преп. Боряна Кирилова  
преп. Галина Величкова  

Описание на курса:

Компетенции:

КОМПЕТЕНЦИИ

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

• достатъчно езикови средства, чрез които могат да правят описания, да изразяват мнения и развиват аргументи, без видимо да търсят думи и като използват по-сложни изречения и форми.

• и сравнително точно употребяват лексика с обем 2200 думи (headwords), въпреки известни лексикални замени, които не пречат на комуникацията.

• основната граматика на езика.

• конвенциите на общуването в социален, академичен и професионален контекст.

2) могат:

• да изложат мнението си по актуален въпрос, като развиват ясно аргументите си и подкрепят мнението си с подходящи примери и допълнителни пояснения или излагат предимствата и недостатъците на различните гледища/възможности;

• да общуват свободно, ефективно и без особени затруднения в разговори в социални, академични и професионални ситуации, включително в мултикултурна среда;

• да анализират (прилагайки умения за критично мислене), систематизират и използват според нуждите си писмени и устни изложения (както адаптирани, така и автентични);

• да създават адекватни и компетентни писмени изложения (без плагиатство), подпомагащи общуването и развитието им в академична и професионална среда;

• да извличат обща и специфична информация при четене и слушане на текстове от професионалната и академична сфера;

• да осмислят критично и да усъвършенстват процеса на обучение чрез самооценка, саморефлексия и взаимно оценяване в рамките на учебната група;

• да работят в сътрудничество, както в академична, така и в професионална среда, като допринасят и за общия напредък на учебната/професионалната група.


Предварителни изисквания:
ПРЕДВАРИТЕЛНИ ИЗИСКВАНИЯ

Студентите да имат знания и/или умения:

• Успешно завършен курс ООLE 411 на равнище В1.2 на английски език или съответстващ резултат от диагностичен тест.



Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

  1. Идентичност, общности, стереотипи
  2. Професионално развитие, кариера
  3. Личностно усъвършенстване
  4. Успехи и провали
  5. Спортове и физическо развитие
  6. Социално и професионално общуване
  7. Иновации и технологии
  8. Баланс между професионалните и личните ангажименти
  9. Социални, лични и професионални взаимоотношения
  10. Природни и икономически ресурси
  11. Промяна на утвърдените модели на мислене и функциониране
  12. Творческо развитие
  13. Граждански и лични отговорности
  14. Междукултурно общуване
  15. Академично и професионално общуване

Литература по темите:

ПРЕПОРЪЧИТЕЛНА ЛИТЕРАТУРА

Основна:

Учебни системи и материали на равнище В2:

• Helen Stephenson, Lewis Lansford, Paul Dummett (2016), Keynote Upper Intermediate, Student’s Book with DVD-ROM, CENGAGE Learning

• Christina Latham-Koenig, Clive Oxenden, (2014), English File Upper-intermediate Third Edition Student's book with CD-ROM/Audio CD, OUP

• Christina Latham-Koenig, Clive Oxenden with Jane Hudson, (2014), English File Upper-intermediate Third Edition Workbook, OUP

• Essay Writing Portfolio, изготвен от екип преподаватели от Департамент „Англицистика” НБУ