BCRM401D Маркетингово проучване на чуждия пазар
Анотация:
Целта на курса е усвояване на знания и умения за маркетинговите проучвания на чужд пазар като цяло в теоретичен и практико-приложен аспект. Детайлното представяне на курса включва: характеристика, структура и видове маркетингови проучвания, стратегии и методи за събиране на данни, извадков подход и извадки, измерване, скалиране и разработване на въпросник, обработка и анализ на данни и представяне на резултати от проучването. Всички теми ще бъдат разгледани през призмата на маркетинговите проучвания на чужд пазар.
Преподавател(и):
доц. Надежда Димова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
Какво представлява маркетинговото проучване и какви етапи включва;
Спецификата на маркетинговото проучване на чужд пазар;
Видовете методи за събиране на данни;
Какво представлява извадковия подход, какви видове извадки съществуват и тяхната роля в маркетинговото проучване;
Видовете измервателни скали и начините за обработка на данните;
Какво е мястото и ролята на крайното представяне на резултатите от проучването.
2) могат:
Дефинират наличието на специфичен маркетингов проблем и подходящото за целта маркетингово проучване;
Да изготвят програма за маркетингово проучване;
До определят стратегията и метода за събиране на данни;
Правилно да определят обема на извадката и въз основа на това да подготвят въпросник със специфични измервателни скали и видове въпроси, които съответстват и на специфичния маркетингов проблем;
Анализират получените резултати от маркетинговото проучване;
Изготвят доклад за резултатите от маркетинговото проучване.
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:
По основните икономически дисциплини.
Форми на провеждане:
Дистанционен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- 1) Същност и съдържателна характеристика на маркетинговото проучване. Стратегии и методи за събиране на данни. 2) Същност и видове извадки. Измерваване, измервателни скали, видове въпроси и разработване на въпросник. 3) Полева работа по събиране на данни. Обработка и анализ на данните. 4) Представяне на резултатите от маркетинговото проучване. Формиране на правилен избор на маркетинговото проучване и видове проблеми. 5) Приложение на маркетинговото проучване в практиката и тренинг на придобитите знания и умения.
Литература по темите:
1. "Journal of marketing",2002-2006
2. "Jornal of Marketing Research",2005-2006
3. "Marketing and Research today"2004-2006
4. "European Journal of Marketing"2006
5. D.Cravens,Ch.Lamb, Strategic Marketig Management: Cases and Applications, 5th ed, Irwin,2002
6. Желев, С., "Маркетингови изследвания за маркетингови решения",2001
7. Узунова, Ю., "Приложни маркетингови изследвания",1995
8. Узунова, Ю., "Стратегическа маркетингова активност",2005
Полезни сайтове:
1.www.econ.bg;
2.www.stat.bg;
3.www.investor.bg;
4.www.nsi.bg;
5.www.marketingpower.com;
6.www.market-trend.net;
7.www.business.bg;
8.www.aresearch.org;
9.www.bam.bg;
10.www.esomar.org;
11.www.mra-net.org;
12.www.marketresearch.com;
Средства за оценяване:
ТЕСТ 50%
ПРАКТИЧЕСКА ЗАДАЧА 50%