Маркетинг

Кратко представяне на програмата:

Докторска програма „Маркетинг“ осигурява придобиване и непрекъснато осъвременяване на знанията за процесите в областта на маркетинга, които са в основата за вземането на информирани, компетентни и навременни маркетингови решения. Основната цел в обучението е въз основа на комбинирането на широкообхватни знания и практически умения да даде възможност на докторантите за изследване, критичен анализ, аргументирана оценка, гъвкаво и креативно решаване на бизнес въпроси, свързани с маркетинговите проблеми, пред които е изправена фирмата в сложната и динамична среда в наши дни. Силно интердисциплинарният характер на докторската програма предоставя възможност на специалисти от други образователни направления да разширят и задълбочат компетентността си за проучване, оценка, управление и приложение на концепциите, теориите, инструментите и практиките в различни области в динамично развиващите се направления на маркетинга.

Програмата на обучение е съобразена с най-новите тенденции в развитието на една от най-динамичните икономически дисциплини – маркетинга, като дава съвременни познания за теорията и практиката на международните икономически отношения и подготвя докторантите за практическа реализация както в академична среда, така и в различни сфери на маркетинговата практика.

Обучението и научното ръководство се осъществява от преподаватели от Департамент „Икономика“ с дългогодишен академичен и практически опит в областта на маркетинговите изследвания, комуникацията, брандинга, стратегическото управление на маркетинговите дейности на фирмата, международния маркетинг и др. Учебната програма е разработена на основата на консултации с някои от най-успешните български компании, занимаващи се с разнообразни аспекти на маркетинговата дейност.

Кръгът от възможни докторски тези в рамките на програмата е изключително широк, но центърът на тежестта им е съсредоточен върху еволюцията, тенденциите и перспективите в съвременното развитие на теорията и практиката в областта на маркетинга, както и на тяхното практическо приложение в реалния бизнес на глобално, регионално и национално ниво, със специфичен фокус върху България.

прочети още
Маркетинг

Специалност и професионална квалификация:

Научно направление: Икономика

Международна мобилност:

Програмата осигурява възможност за международна мобилност по програма „Еразъм +“ в университети в Германия, Франция, Белгия, Италия, Португалия, Полша, Латвия, Румъния, Гърция, Турция, с които НБУ има сключени двустранни Еразъм споразумения.

Докторантите могат да се включат и в дейности и събития в рамките на Международния университетски консорциум ERUA, осъществяван съвместно от НБУ и Университет Париж-8 – Франция, Университет Роскилде – Дания, Университет Констанц – Германия и Егейски университет – Гърция.

Компетенции на завършилите програмата:

Програмата спомага за формирането на комплекс от знания и умения, развиващи и обогатяващи експертизата и капацитета на обучаваните за вземане на адекватни и креативни управленски решения. Завършилите докторската програма "Маркетинг" ще придобият компетенции да:

- познават и оценяват критично актуалната специализирана литература, научните постижения и възможностите за практическото им приложение в различните постоянно развиващи се направления на маркетинга – продуктовата политика, бранд мениджмънта, управлението на взаимоотношенията с клиентите, устойчивия маркетинг, дигиталния маркетинг, комуникационната политика, потребителското поведение, международния маркетинг и др.;

- генерират креативни идеи за решаването на широк кръг от икономически и бизнес въпроси, свързани с маркетинговите проблеми, пред които е изправена фирмата в сложната и динамична среда в наши дни,

- синтезират, систематизират и комуникират идеи, стратегически предложения и управленски решения, основаващи се на най-съвременните научни постижения в областта на маркетинга както в академична среда, така и в маркетинговата практика;

- владеят най-съвременните информационни технологии и методи за икономически и поведенчески анализ и количествена и качествена оценка на маркетинговите дейности на бизнес организациите в мултикултурна среда и да умеят да ги прилагат в различните области на професионалната си дейност;

- познават методологията за провеждане на научни изследвания, разработване, организиране и провеждане изследователски и приложни проекти, за писане, редактиране и рецензиране на научни текстове;

- изградят и прилагат преподавателски умения с използване на съвременни методи, техники и инструменти за академично преподаване и умения за извършване на научно ръководство, консултация и експертиза в областта на маркетинга;

- притежават деловитост, компетентност и лидерски умения.

Дипломиране:

Съгласно действащата нормативна уредба научно-образователна степен „доктор“ се придобива след приключването на докторската програма (покриване на необходимия брой кредити от докторантски курсове, изпити, участия в научни форуми, научни публикации и преподавателска дейност - подробности относно необходимите кредити и дейности могат да бъдат намерени в чл. 10 от Наредбата за учебния процес в НБУ) и защитата на дисертационния труд пред научно жури.

Професия и възможни заемани длъжности:

Успешно завършилите Докторска програма "Маркетинг" имат разнообразни и широкоспектърни възможности за професионална реализация, като отговарят на специфичните изисквания и притежават необходимата квалификация за:

- заемане на висши ръководни и експертни длъжности в бизнес организации и организации с нестопанска дейност, опериращи на българския и международните пазари, държавната, местна администрация и международните институции, осъществяващи свързани с маркетинга дейности;

- професионална реализация като маркетингови консултанти, експерти в редица направления на маркетинга и предприемачи;

- преподаване в различните равнища и форми на висше икономическо образование и провеждане на пълноценна научноизследователска дейност в различните направления на маркетинга.

Департамент, предложил програмата:

Икономика