CSTB803 Мултимедийни технологии
Анотация:
Основна задача на курса e усвояване на фундаментални понятия за използуването на мултимедийните системи и придобиване на навици за създаване на мултимедийни приложения.
Формират ce понятия за работа с Adobe Captivate.
Обръща се специално внимание на проектирането, методиката и се създават познания за самостоятелно изграждане на интерактивен сценарий и неговата реализация.
Преподавател(и):
гл. ас. Йоана Минкова д-р
доц. Венцислав Джамбазов д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• как да използват на мултимедийните системи;
• как да проектират мултимедийни приложения;
• как да създават мултимедийни приложения с Adobe Captivate;
2) могат:
• да проектират и реализират интерактивни мултимедийни приложения, включвайки анимации, текст, графичен, аудио и видео материал; да предвиждат възможната реакция на потребителя и да направят избор за най-подходящите средства за навигация в приложението; да разработват приложения с обучителна цел, включващи тестов контрол на придобитите в приложението знания.
Предварителни изисквания:
Няма
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Въведение в мултимедията
- Въведение в Adobe Captivate
- Графичен потребителски интерфейс на Adobe Captivate
- Създаване на нови проекти в Adobe Captivate и тяхното публикуване
- Създаване на графични обекти
- Тест
- Видео демонстрации, софтуерни симулации с цел обучение и оценяване,
- Добавяне на текст, изображения, анимация, звук и видео
- Работа с обекти за интерактивност
- Създаване и оценка на тестове в Adobe Captivate
- Тест
Литература по темите:
ПРЕПОРЪЧИТЕЛНА ЛИТЕРАТУРА:
1. Желев Г., Л. Димитров - Мултимедия с ToolBook, I и II части, Из-во “ЛиДик”, София, 2001 г..
2. Дамянова Т. - Мултимедия., Из-во “Информа”, София, 1996;
3. Желев Г. Ж. - Пpилoжениe нa Видеокомпютърните системи в образованието., Из-во Texникa, София, 1988;
4. Лазаров С. - Електронна музика и синтезатори, Из-во “Техника” 1986,С.;
5. Aндреев С. и кол. - Звукови карти и файлови формати, Из-во“Mouse”, 1994, С.;
6. Рачев Б., Йорданова С., Наумов В. - Мултимедия и компресия на информация, Из-во МТ-МТ Прес, Варна, 1995;
7. Иларионов Р. - Компютърна периферия, Из-во “АлмаМатер”, Габрово, 1997 г,;
8. Вернер Ингенблек - Все о мультимедии, Из-во ‘BHV’, Киев, 1996г.;
9. Burger J. - The Desktop Multimedia Bible, Addison-Wesley Publishing Company, Reading, MA,1993;
10. Tway L. - Multimedia In Action, AP Profesional, London,1996;
11. Тей Воген – Мултимедия, практическое руководство, Попурри, Киев, 1997.
Средства за оценяване:
ПРОЦЕНТНО УЧАСТИЕ НА ФОРМИ ЗА ОЦЕНЯВАНЕ ПРИ ФОРМИРАНЕ НА КРАЙНА ОЦЕНКА
ФОРМИ НА ОЦЕНЯВАНЕ ТЕКУЩ КОНТРОЛ КОМБИНИРАНО ОЦЕНЯВАНЕ ФИНАЛЕН ИЗПИТ
ТЕСТ 50 % 50 % 50 %
ТЕСТ 50 % 50 % 50 %
ПИСМЕНИ ЗАДАЧИ
ПРАКТИЧЕСКА ЗАДАЧА
ПРОЕКТ
ПОРТФОЛИО
УСТЕН ИЗПИТ
ДОПЪЛНИТЕЛНИ УСЛОВИЯ ПРИ ФОРМИРАНЕ НА КРАЙНАТА ОЦЕНКА: