CSTB803 Мултимедийни технологии

Анотация:

Основна задача на курса e усвояване на фундаментални понятия за използуването на мултимедийните системи и придобиване на навици за създаване на мултимедийни приложения.

Формират ce понятия за работа с Adobe Captivate.

Обръща се специално внимание на проектирането, методиката и се създават познания за самостоятелно изграждане на интерактивен сценарий и неговата реализация.

прочети още
Мултимедия и компютърна графика

Преподавател(и):

гл. ас. Йоана Минкова  д-р
доц. Венцислав Джамбазов  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

• как да използват на мултимедийните системи;

• как да проектират мултимедийни приложения;

• как да създават мултимедийни приложения с Adobe Captivate;

2) могат:

• да проектират и реализират интерактивни мултимедийни приложения, включвайки анимации, текст, графичен, аудио и видео материал; да предвиждат възможната реакция на потребителя и да направят избор за най-подходящите средства за навигация в приложението; да разработват приложения с обучителна цел, включващи тестов контрол на придобитите в приложението знания.


Предварителни изисквания:
Няма



Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

  1. Въведение в мултимедията
  2. Въведение в Adobe Captivate
  3. Графичен потребителски интерфейс на Adobe Captivate
  4. Създаване на нови проекти в Adobe Captivate и тяхното публикуване
  5. Създаване на графични обекти
  6. Тест
  7. Видео демонстрации, софтуерни симулации с цел обучение и оценяване,
  8. Добавяне на текст, изображения, анимация, звук и видео
  9. Работа с обекти за интерактивност
  10. Създаване и оценка на тестове в Adobe Captivate
  11. Тест

Литература по темите:

ПРЕПОРЪЧИТЕЛНА ЛИТЕРАТУРА:

1. Желев Г., Л. Димитров - Мултимедия с ToolBook, I и II части, Из-во “ЛиДик”, София, 2001 г..

2. Дамянова Т. - Мултимедия., Из-во “Информа”, София, 1996;

3. Желев Г. Ж. - Пpилoжениe нa Видеокомпютърните системи в образованието., Из-во Texникa, София, 1988;

4. Лазаров С. - Електронна музика и синтезатори, Из-во “Техника” 1986,С.;

5. Aндреев С. и кол. - Звукови карти и файлови формати, Из-во“Mouse”, 1994, С.;

6. Рачев Б., Йорданова С., Наумов В. - Мултимедия и компресия на информация, Из-во МТ-МТ Прес, Варна, 1995;

7. Иларионов Р. - Компютърна периферия, Из-во “АлмаМатер”, Габрово, 1997 г,;

8. Вернер Ингенблек - Все о мультимедии, Из-во ‘BHV’, Киев, 1996г.;

9. Burger J. - The Desktop Multimedia Bible, Addison-Wesley Publishing Company, Reading, MA,1993;

10. Tway L. - Multimedia In Action, AP Profesional, London,1996;

11. Тей Воген – Мултимедия, практическое руководство, Попурри, Киев, 1997.

Средства за оценяване:

ПРОЦЕНТНО УЧАСТИЕ НА ФОРМИ ЗА ОЦЕНЯВАНЕ ПРИ ФОРМИРАНЕ НА КРАЙНА ОЦЕНКА

ФОРМИ НА ОЦЕНЯВАНЕ ТЕКУЩ КОНТРОЛ КОМБИНИРАНО ОЦЕНЯВАНЕ ФИНАЛЕН ИЗПИТ

ТЕСТ 50 % 50 % 50 %

ТЕСТ 50 % 50 % 50 %

ПИСМЕНИ ЗАДАЧИ

ПРАКТИЧЕСКА ЗАДАЧА

ПРОЕКТ

ПОРТФОЛИО

УСТЕН ИЗПИТ

ДОПЪЛНИТЕЛНИ УСЛОВИЯ ПРИ ФОРМИРАНЕ НА КРАЙНАТА ОЦЕНКА: