BATB708D Information and Booking Systems in Tourism
Annotation:
Целта на курса е да запознае студентите със съвременните информационни технологии, приложими в областта на туризма. В рамките на занятията се разглежда приложението на резервационните системи в хотелиерството и приложението на глобалните дистрибуционни системи в дейността на туроператорските и турагентските фирми.
В курса се разглеждат въпроси, свързани с навлизането на туристическия бизнес в глобална среда посредством информационните технологии и необходимостта от въвеждането на такива решения в неговото развитие. Акцентът е поставен върху предназначението и особеностите на глобалните дистрибуционни системи, тяхното внедряване и оптимално използване на възможностите, които предоставят на туроператорите и турагентите. Подробно се изучава работата с най-известните в световен мащаб глобални дистрибуционни системи Amadeus, Galileo, Sabre и Worldspan.
Lecturers:
Assist. Prof. Teodora Rizova, PhD
Asst. Prof. Margarita Misheva, PhD
Course Description:
Competencies:
Успешно завършилите курса студенти:
2)знаят:
•прилааните съвременни информационни технологии в туризма;
•тенденциите на развитие на информационни решения в глобалния туристически бизнес;
•каналите за онлайн дистрибуция;
•същността и особеностите на водещите резервационни системи и глобални дистрибуционни системи.
2) могат да:
•работят с модулите на хотелския софтуер Clock Evolution
•работят с глобални дистрибуционни системи - SABRE;
•прилагат иновативни и модерни решения за комуникации в туристическия бизнес;
•боравят с голям обем туристическа информация.
Prerequisites:
Студентите да имат знания и/или умения:
• Компютърни умения
• Въведение в туризма
Types:
Distance
Types of Courses:
Lecture
Language of teaching:
Bulgarian
Topics:
- Консултация I Технология на комуникациите в глобална среда. Комуникационни канали. Глобализация на туристическия бизнес. Бизнес цели и технологии при ИТ в туризма. Телеработа. Аутсорсинг. Информационни системи в хотелиерството и туризма. Особености. Примери на ИС в хотелиерството. Сравнителен анализ.
- Консултация 2 Хотелски софтуер Clock Evolution- модули и дейности Лекция- консултация 1 Модул Резервации ( резервационен процес, параметри на хотелската резервацията, обработка на индивидуални и групови резервации и руминг листи, автоматично разпределение на стаи) Модел Рецепция ( автоматично разпределение на стаи, настаняване и изпращане на групи, начисляване на допълнителни услуги, споделяне и смяна на стая, обработка на непристигнали резервации и гаранции, разпределение на плащанията) лекция и практическо занимание 1 Модул Потребителски профили (подробна информация за клиента, запис на договорени цени и условия, инструкции за оформянето на плащането, контрол на достъпа на служителите, история на профила и статистика за фирми и клиенти) Модул Хотелско домакинство и поддръжка ( специфични схеми за зареждане към профил, различни типове блокировка на стаи според причината, статус стаи,схеми за поддръжка и инструкции за ремонт на туристическия обект) Модул на тарифи ( автоматична калкулация и предупреждения, залагане на отстъпки,пакети и специфични оферти, комбиниране на пакети с допълнителни услуги, различни нива на достъп до боравенето на тарифи) Управление на договори с туроператори (извършване на операции според условията на договорите с различни туроператори,въвеждане на руминг листи, залагане на различни такси и данъчни ставки, управление на контингенти, периоди за освобождаване, букинг позиции, обработка на предварителни плащания, различни записвания и депозити, прогнозиране на заетост и приходи, отчети и статистика) лекция и практическо занимание 1 Информационни технологии и системи в туризма. Тенденции в развитието и използването на информационните и комуникационните технологии.
- Консултация III Информационни технологии и системи в туризма. Тенденции в развитието и използването на информационните и комуникационните технологии. Лекция и консултация 1 Глобални дистрибуционни системи – същност и особености. Лекция и консултация 1 Водещи глобални дистрибуционни системи – Amadeus, Galileo, Worldspan Водещи глобални дистрибуционни системи – практическа работа със Sabre Лекция и консултация 1 Маркетинг с помощта на глобалните дистрибуционни системи (GDS). Интеграция на комуникационните канали с помощта на глобалните дистрибуционни системи GDS. Туристически интернет портали - Expedia, Ebookers, Hotwire, Orbitz, Travelocity, Travelweb, HRS и др.
Bibliography:
• Атанасова, Л., Маркетинг на туристически продукт, Комуникационна политика в туризма и услугите, ЕКС-ПРЕС, 2010
• Бъчваров, С., Информационни системи и технологии, Университетско издателство "Св. Климент Охридски", София, 2011
• Върбанов, Р., Интернет технологии в бизнеса и мениджмънта, Фабер, В. Търново, 2009
• Геров, Ал., Управленски информационни системи в туризма, изд. НБУ, 2008
• Кръстева, Н.,Съвременен маркетинг: Т. 2., Авангард Прима, С., 2013
• Рибов, М., Конкурентни стратегии в туризма, Тракия М, София, 2005
• Рибов, М., Стратегическия избор в туризма, Тракия М, София, 2005
• Рибов, М. и кол., Туроператорска, агентска и транспортна дейност, Тракия М, София, 2009
• Alastair Morrison, "Hospitality and Travel Marketing"
• David Wilson, “Managing Information”
• Kenny, Charles, Overselling theWeb? : developmentandthe Internet, Boulder: LynneRiennerPublishers, 2006
• Malcolm Peel, “Improving your communication skills
Assessment:
ТЕСТ 50%
ПРАКТИЧЕСКА ЗАДАЧА 50%