BATB703D Quality Management Systems

Annotation:

" Въпросът за статуса на системите за качество е тясно свързан с въпроса за многообразието на връзки и отношения, присъщи на вътрешното съдържание на тези системи и взаимоотношенията им с други системи. Но преден план излиза проблемът за многото променливи величини. Представата за системата за качество като за съвкупност от елементи се заменя с разбирането й като система, чийто свойства не се свеждат и не се извеждат от нейните елементи. Следователно, от една страна, е необходимо да разглеждаме свойствата на тези системи само чрез съотнасянето им към системата, взета като цяло, а, от друга, да разкриваме законите за поведение - функциониране, а в много случаи и на развитие на тези системи. Във връзка с това особено значение придобиват въпросите за организацията на системите за качество, за подреждането им в йерархичен ред, за съотношението им между външната и вътрешната и детерминираност, за процесите за предаване на информация и процесите на управление, за целенасоченото поведение и условията на стабилност, за механизмите на конкуренция и рефлексивното управление, за пътища, по които се извършва синтезът на различните описания на дадената система в единно знание, за различните форми на взаимоотношения.

прочети още
Tourism (in Bulgarian) Distance Learning

Lecturers:

Assoc. Prof. Milena Karailieva, PhD
Asst. Violeta Doneva-Yankulova, PhD

Course Description:

Competencies:

Успешно завършилите курса студенти:

1) ще познават:

функциите, структурата и организацията на системите за качество на равнище предприятие в туроператорската, хотелиерската и ресторантьорската дейност

2) ще могат:

да разработват вътрешните нормативни актове на системата за качество


Prerequisites:
Студентите да имат знания и/или умения:

в областта на управлението в туризма

компютърни умения



Types:
Distance

Types of Courses:
Lecture

Language of teaching:
Bulgarian

Topics:

  1. Управление на качеството на продукта
  2. Избор на модел на система
  3. Вътрешни нормативни актове на системата
  4. Разработване, внедряване и одит на системата. Разработване на проект на наръчник за качеството
  5. Разработване на проекти на документирани процедури. Разработване на проекти на работни инструкции
  6. Разработване на проекти на фирмени стандарти

Bibliography:

1. Рибов М, Системи за качеството, С., УИ Стопанство, 2000;

2. Рибов М, Туризмът в ерата на качеството, С., Тракия-М, 2003;

3. Рибов М, Управление на конкурентоспособността в туризма ,С., Тракия-М, 2003;

4. Рибов М., Туризмът на новото хилядолетие, С., Авангард Прима, 2003;

5. Рибов М., Организационни структури в туризма, С., Нова Звезда, 2004;

Assessment: