BATB701D Tourist Market and Economic Policy

Annotation:

Курсът е теоретико-приложна дисциплина, която има за цел да запознае студентите със същността на туристическите пазари и възможностите за тяхното изследване и анализиране. По-конкретно курсът разглежда спецификата на туристическото търсене и предлагане, туристическият пазар като цяло, ценообразуването и тенденциите в развитието на различните туристически пазари в света, по региони.

прочети още
Tourism (in Bulgarian) Distance Learning

Lecturers:

Assoc. Prof. Irena Emilova, PhD

Course Description:

Competencies:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

Спецификата на туристическите пазари;

Спецификата на туристическата политика от икономическа гледна точка.

2) могат:

Да анализират туристическото търсене и предлагане;

Да изследват различните видове емитивни и рецептивни туристически пазари.


Prerequisites:
Студентите да имат знания и/или умения по:

- Въведение в туризма

- Анализиране на информация и разработване на практически разработки.



Types:
Distance

Types of Courses:
Lecture

Language of teaching:
Bulgarian

Topics:

  1. ТУРИСТИЧЕСКИ ПАЗАР - същност и характеристика.
  2. ТУРИСТИЧЕСКО ТЪРСЕНЕ
  3. ТУРИСТИЧЕСКО ПРЕДЛАГАНЕ
  4. ЦЕНООБРАЗУВАНЕ И КОНЮНКТУРА НА ТУРИСТИЧЕСКИЯ ПАЗАР
  5. ИЗСЛЕДВАНЕ НА ТУРИСТИЧЕСКИТЕ ПАЗАРИ. ПАЗАРНА ПОЛИТИКА В ТУРИЗМА
  6. ТЕНДЕНЦИИ В РАЗВИТИЕТО НА ТУРИСТИЧЕСКИЯ ПАЗАР
  7. ВИДОВЕ ТУРИСТИЧЕСКИ ПАЗАРИ
  8. ХАРАКТЕРИСТИКИ НА ЕМИТИВНИТЕ ПАЗАРИ
  9. ОСНОВНИ ХАРАКТЕРИСТИКИ НА РЕЦЕПТИВНИТЕ ТУРИСТИЧЕСКИ ПАЗАРИ
  10. ТЕКУЩО ОЦЕНЯВАНЕ

Bibliography:

1. Ракаджийска Св., колектив, Туристически пазари, УИ на ИУ - Варна, 2020

2. Рибов М., Емилова И., колектив, Стратегическият избор в туризма, Тракия М, С., 2005

3. Рибов, М., Туризмът в ерата на качеството, Тракия - М, С., 2003;

4. Рибов, М. и кол., Конкурентни стратегии в туризма, Тракия-М, С., 2005;

5. Foster D., Travel and Tourism Management, Machmillan, London, 2007

6. Page, St., Tourism Management: Second Edition: Managing for Change, Butterworth-Heinemann; 2006.

7. Lindberg D., International Travel and Tourism, Canada, 2003

8. www.wto.org

Assessment: