BATB701D Tourist Market and Economic Policy
Annotation:
Курсът е теоретико-приложна дисциплина, която има за цел да запознае студентите със същността на туристическите пазари и възможностите за тяхното изследване и анализиране. По-конкретно курсът разглежда спецификата на туристическото търсене и предлагане, туристическият пазар като цяло, ценообразуването и тенденциите в развитието на различните туристически пазари в света, по региони.
Lecturers:
Assoc. Prof. Irena Emilova, PhD
Course Description:
Competencies:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
Спецификата на туристическите пазари;
Спецификата на туристическата политика от икономическа гледна точка.
2) могат:
Да анализират туристическото търсене и предлагане;
Да изследват различните видове емитивни и рецептивни туристически пазари.
Prerequisites:
Студентите да имат знания и/или умения по:
- Въведение в туризма
- Анализиране на информация и разработване на практически разработки.
Types:
Distance
Types of Courses:
Lecture
Language of teaching:
Bulgarian
Topics:
- ТУРИСТИЧЕСКИ ПАЗАР - същност и характеристика.
- ТУРИСТИЧЕСКО ТЪРСЕНЕ
- ТУРИСТИЧЕСКО ПРЕДЛАГАНЕ
- ЦЕНООБРАЗУВАНЕ И КОНЮНКТУРА НА ТУРИСТИЧЕСКИЯ ПАЗАР
- ИЗСЛЕДВАНЕ НА ТУРИСТИЧЕСКИТЕ ПАЗАРИ. ПАЗАРНА ПОЛИТИКА В ТУРИЗМА
- ТЕНДЕНЦИИ В РАЗВИТИЕТО НА ТУРИСТИЧЕСКИЯ ПАЗАР
- ВИДОВЕ ТУРИСТИЧЕСКИ ПАЗАРИ
- ХАРАКТЕРИСТИКИ НА ЕМИТИВНИТЕ ПАЗАРИ
- ОСНОВНИ ХАРАКТЕРИСТИКИ НА РЕЦЕПТИВНИТЕ ТУРИСТИЧЕСКИ ПАЗАРИ
- ТЕКУЩО ОЦЕНЯВАНЕ
Bibliography:
1. Ракаджийска Св., колектив, Туристически пазари, УИ на ИУ - Варна, 2020
2. Рибов М., Емилова И., колектив, Стратегическият избор в туризма, Тракия М, С., 2005
3. Рибов, М., Туризмът в ерата на качеството, Тракия - М, С., 2003;
4. Рибов, М. и кол., Конкурентни стратегии в туризма, Тракия-М, С., 2005;
5. Foster D., Travel and Tourism Management, Machmillan, London, 2007
6. Page, St., Tourism Management: Second Edition: Managing for Change, Butterworth-Heinemann; 2006.
7. Lindberg D., International Travel and Tourism, Canada, 2003
8. www.wto.org
Assessment: