WEBB603 Цветът в дизайна и рекламата

Анотация:

В курсът се изучават основните принципи на проектиране на графични рекламни продукти в уеб пространството.

Целта на курса е да запознае студентите със същността на цвета, неговото психологическо въздействие, влиянието и значението му за потребителите.

прочети още
Уеб дизайн и графична реклама

Преподавател(и):

проф. Борис Сергинов  д-р
гл. ас. Руслан Лозев  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят: Придобиват знания за същността на цвета, неговото психологическо въздействие, влиянието и значението му за потребителите. Усвояват дизайнерски подходи в работата с цветовете като един от основните инструменти във визуалната комуникация.

2) могат: Успешно да прилагат придобитите знанията за цвета в конкретни дизайнерски проекти за дигитална среда.


Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:

⦁ Базисни познания за форма и цвят.

⦁ Използването на цвета в дизайна и в рекламата – гами, колорит, контрасти и хармония.

⦁ Базисни познания с работата на графичните програми Adobe Illustrator, Adobe Photoshop, Corel Draw, In Design, Figma



Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

Литература по темите:

⦁ Гьоте, Йохан Волфганг фон, Теория на цветовете, 1810

⦁ Райчев, Румен, Цветовете в изкуството, 2005

⦁ Брем, Х., Магията на цветовете: Цветознание и цветопсихология, 2010

⦁ Радоева, А., Графичен дизайн: Основни понятия на визуалния език, 2012

⦁ Уолтър, Арон, Проектиране за емоции, 2011

⦁ White, A., The elements of graphic design, 2011

⦁ Mathis, Lukas, Designed for Use, 2016

⦁ Rocheleau, Jake & Cao, Zen of White Space in Web UI Design - Balance, Contrast, Hierarchy, 2015

⦁ Rocheleau, Jake & Cao, Jerry и сътрудници, Zen of White Space in Web UI Design - Space, Ratios, Minimalism, 2015

⦁ Rider, Rose, Color Psychology and Graphic Design Applications, 2009

⦁ Cugelman, B., Cugeman, R., Color Psychology for UX, design and marketing, 2020

⦁ Camgoz, N., Effects of hue, saturation, and brightness on attention and preference , 2000

⦁ Kay, P., & Regier, T., Color naming universals: The case of Berinmo. Cognition, 102(2), 2007

⦁ Valdez, P., & Mehrabian, A., Effects of color on emotions, Journal of Experimental Psychology: General, 123(4), 394, 1994

⦁ Cao, J.и сътрудници, Web UI design for human eye, 2015