EDUB604 Английски език за начални учители – II част
Анотация:
Курсът се състои от 60 аудиторни часа, като към тях са предвидени 120 часа самостоятелна работа. Целта на курса е обогатяване и разширяване на езиковите знания и както и развиване на уменията за общуване на английски език (на равнище В2.1 според CEFR). Курсът е втора част от поредица курсове, насочени към развиване на умения за самостоятелно, компетентно и професионално използване на английски език, в професионална среда за целите на образованието и чуждоезиковото обучение.
Преподавател(и):
доц. Светлана Димитрова-Гюзелева д-р
преп. Галина Величкова
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти са овладели знанията, необходими за изпълнение на езиковите функции, описани в Общата европейска езикова рамка за равнище В2.1;
Успешно завършилите обучавани могат:
(при слушане) да разбират общата информация в автентични изказвания, въпреки че невинаги са със стандартна скорост и ясна, отчетлива реч, както в неформално, така и в професионално общуване; да разбират преобладаващата част от информацията в телевизионни и радио предавания на множество теми от ежедневието и професионалната област;
(при четене) да разбират текстове, съдържащи разнообразна професионална и обща лексика; да разбират информация (експлицитна и нерядко имплицитна) относно събития, менения, намерения в професионални и лични текстове;
(при говорене) да се справят с разнообразни ситуации, възникващи в личното и/професионалното общуване; да съставят адекватни описания на събития, мнения, амбиции, както в личното, така и в професионалното общуване (отнасящи се за миналото, настоящето и бъдещето);
(при писане) да съставят адекватни текстове, описващи събития, намерения, както в личен, така и в професионален план (отнасящи се за миналото, настоящето и бъдещето);
Предварителни изисквания:
Обучаваните да имат знания и умения по английски език отговарящи на равнище В1.2 според CEFR (успешно завършен курс на равнище В1.2)
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Personal Introduction
- Likes and Dislikes
- Healthy Lifestyle & Healthy Eating Habits
- Weekend Activities
- Tourism & Travelling
- Music
- Character and Appearance
- Home and Living Spaces
- Family and Relationships
- Weather and Climate& Environmental Issues
- Personal Health and Fitness
- Learning Languages
- Computers and Communication
- Using Technology for Learning and Teaching
- Teacher Talk: The language of the classroom
Литература по темите:
Face to Face Upper Intermediate, Student’s Book and Workbook, Cambridge University Press
Language in Use, Upper Intermediate, Cambridge University Press
Gower, R., Phillips, D. and Waters, S. (1995). Teaching Practice Handbook. Oxford: Heinemann
Harmer, J. (2001) The Practice of English Language Teaching (Third edition, completely revised and updated)
Parrott, M. (1993) Tasks for Language Teachers. Cambridge: Cambridge University Press
Scrivener, J. (1994). Learning Teaching. Oxford: Heinemann
Ur, P. (1996) A Course in Language Teaching, Practice and Theory, Cambridge: Cambridge University Press
Dimitrova, S. & Tashevska, S. (2004). Pedagogical Portfolio for Language Teacher-Trainees. Sofia: NBU Publishing House
Публикации на Европейската комисия на Европейския съюз и на Съвета на Европа
- Common European Framework of Reference: Learning, teaching, assessment. Council of Europe, Cambridge University Press, 2001
- Newby, D. et al.(2007) European Portfolio for Student Teachers of Languages: а reflection tool for language teacher education, Graz: Council of Europe