HISB715D Историята и нейните интерпретатори
Анотация:
Курсът има за цел да покаже развитието на историческата мисъл през вековете, създаването на научни школи, методите на работа с историографските извори и влиянието на конюнктурата върху историческото познание

Преподавател(и):
проф. Момчил Методиев д.ф.н.
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
•Студентите да познават основната фактология по предмета
2) могат:
да боравят свободно с терминологията на дисциплината, да изказват собствени становища по дискусионни въпроси
Предварителни изисквания:
Форми на провеждане:
Дистанционен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
Основна
Блок, М. Апология на историята или занаятът на историка. С., 1997.
Бродел, Ф. Средиземно море и средиземноморския свят по времето на Филип II. С., 1998.
Колингууд, Р. Дж. Идеята за историята. С., 1995.
Мутафчиева, В. И Клио е муза. С., 1985.
Фукояма, Ф. Краят на историята и последният човек. С., 1993.
Хънтинтън, С. Сблъсъкът на цивилизациите и преобразуването на световния ред. С., 2000.
• Допълнителна литература
Асман, Я. Културната памет. С., 2001.
Бицили, П. Очерци по история на историческата наука. С., 1994.
Бродел, Ф. Структури на всекидневието. Възможното и невъзможното. С., 2001.
Георгиев, К. Историята и нейните извори. С., 1981.
Кар, Е. Х. Що е история? С., 2002.
Леви, Дж. Упражнения по микроистория. С., 2008.
Нора, П. Места на паметта. Т. I-II. С., 2004, 2005.
Около Пиер Нора. Местата на паметта и конструиране на настоящето. С., 2004.
Стоянов, Ж. Увод в историческото познание. С., 1998.
Тодорова, М. Историци за историята. С., 1988.
Средства за оценяване:
ТЕСТ 25%
ПИСМЕНИ ЗАДАЧИ 25%
ПРАКТИЧЕСКА ЗАДАЧА 50%