APLB554 Проект: Консумативна култура и реклама
Анотация:
• Курсът е замислен като практикум към курс APLB Консумативна култура. Студентите изработват свой проект за самостоятелно теренно изследване, посветено на някой от елементите на съвременната консумативна култура – напр. хранене, пазаруване, облекло и мода, съвременни техники на тялото, туризъм и др. Те самостоятелно реализират изследването в градска среда, преминавайки през всички негови етапи – от събирането на теренен материал, през обработването и анализирането му, до научната му интепретация в научен текст. По този начин студентите обогатяват получените в рамките на аудиторния курс свои знания, като същевременно се запознават с особеностите, методите, техниките и стиловете на полевата антропологична работа.
• Цели на курса:
- да обогати знанията на студентите за различните аспекти на съвременната консумативна култура в градска среда
- да формира практически умения за полева работа чрез самостоятелна подготовка и участие в теренно изследване, оформено като курсов проект
- да създаде компетенции за научен анализ и писане на научен текст
Преподавател(и):
доц. Евгения Благоева д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• познават в детайли избран от тях елемент от съвременната консумативна култура (хранене, пазаруване, облекло и мода, съвременни техники на тялото, туризъм и др.) в контекста на българското постсоциалистическо общество
2) могат:
• да прилагат на практика най-важните антропологични методи
• да подготвят свое антропологично изследване; да събират теренен материал
• да го анализират и представят под формата на научен текст.
Предварителни изисквания:
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Проект
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Определяне на темите за самостоятелна теренна работа.
- Подготвяне и представяне на въпросниците за теренното изследване
- Представяне на резултатите от студентските изследвания.
Литература по темите:
Федърстоун, Майк. Консумативна култура и постмодернизъм. С, НБУ, 2017
Кръстева-Благоева, Евгения, съст. и ред. Всичко за продан. Консумативната култура в България. С., НБУ, 2014