WEBB501 Практики в уеб дизайна и новите медии – I част

Анотация:

В курса студентите ще получат комплекси знания и умения, как да разработват и изграждат специализирани информационни платформи, с различен тип медиийно и мултимедиийно съдържание.

В това число: видеоклипове, филмoви продукции, видео обекти, аудио съдържание, стрийм-поточно видео излъчване в уеб, подкасти, специализирана обработка и конструиране на информационни и рекламни текстове в основните стандартни формати. Целите и задачите на курса включват изследване и практическо прилагане на утвърдени еталнонни практики при изграждането на организацията и програмната структура в уеб базираните медии.

В курса студентите ще се научат да прилагат принципите и правилата на сторителинга в контекста на различни задачи и теми. Важно заначение за повишаване на ефективността на обучението в курса е изучаването и употребата на генератора за HTML , CSS и JavaScript - Framer Builder, който оперира с Node.js и three.js и е стандарт за развитието на динамични сайтове със сложно съдъжание.

Двусеместриалният формат на курса цели, студентите да могат да постигнат задълбочени комплексни познания, според особеностите на материята и да могат да ги прилагат в реални ситуации по конкретни проекти и теми. Същевременно те ще могат да усвоят възможностите на Framer и да го използват целесъобразно, като инструмент за създаване на платформи от този вид и подобни.

прочети още
Уеб дизайн и графична реклама

Преподавател(и):

доц. Георги Петров  д-р
 Иван Гинев  

Описание на курса:

Компетенции:

Завършилите курса студенти ще знаят:

Ще познават правилата и инструментите на дигиталния сторителинг за уеб медии, съдържание и електронни издания. Ще познават структурата и програмната организация и принципи на работа на електронните медии в уеб. Ще придобият комплесни познания в областа на уеб базираните медии и информационни платформи.

Завършилите курса студенти ще могат:

Ще могат да създават динамични медийни, новинарски и информационни сайтове и платформи с Framer. Ще могат да създават сценарна информационно или фабулно ориентирана структура и програмна схема за поточно, хронологично и тематично организирано мултимедийно и информационно съдържание за уеб.
Предварителни изисквания:


Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

  1. Въведение в курса – възможностите на новите медии и инфромационното общество
  2. Образователни сайтове и платформи
  3. Динамика в уеб с Framer.js / Framer Studio / Framer Generator
  4. От Figma към Framer
  5. Практическа разработка
  6. Образователни приложения и функционални игри
  7. Информационни сайтове и платформи
  8. Анатомия на информационен портал – headline, logline, tagline
  9. Практическа разработка -
  10. Визуална йерархия и форматиране на информацията с Framer
  11. Анимиране на обекти във Framer – 12 принципа на анимацията / микродействия
  12. Прототипиране на проект с Framer Studio / Generator
  13. Практическа разработка – Изграждане на сайт с Framer
  14. Добяне на видео елементи, аудио и SVG
  15. Методи за обновяване на актуално съдържание – интегритет на канали за поточно предаване

Литература по темите:

Internet and World Wide Web: How To Program

Part of: How to Program (9 books) | by Paul Deitel, Harvey Deitel, et al. | Nov 9, 2011