ARAB502 Проект: Арабският език в масмедиите
Анотация:
Целта на курса е да разкрие пред студентите обща картина на така наречения „трети език” или езика на масмедиите в арабския свят. Студентите се запознават със средствата за масова комуникация в арабските страни и научават изрази и термини, най-често използвани в медиите. Курсът засяга въпросите какви трябва да са медийният и новинарският език; дали има нужда от междинен език – между литературния класически арабски език и разговорния език, диалектите.
Преподавател(и):
гл. ас. Велин Белев д-р
доц. Мариана Малинова д-р
гл. ас. Неделя Китаева д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
Успешно завършилите курса студенти придобиват знания върху историята на печата и масмедиите в арабския свят, тяхната структура и видове. Запознати са със съвременния културен, обществен и политически живот в арабските страни.
2) могат:
Студентите придобиват умения за работа с текст и превода му от арабски на български и обратно.
Предварителни изисквания:
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Проект
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Медийният и книжовният език.
- Структура и видове средства за масова комуникация.
- Водещи арабски медии.
Литература по темите:
І. Основна:
1. Брезински, Ст. Журналистическа стилистика. С., 1976
2. Hudson, D. Sociolinguistics. Cambridge, 1980
3. Carlson, U. Spraket i massmedierna. Goteborg, 1989
4. Фаршид, Ф. Между журналистиката и литературата. Бейрут, 1972
5. Хафаджи, М., Шараф, А. Медийното тълкуване на арабската литература. Кувейт, 1980
ІІ. Допълнителна:
6.Медийни изследвания. Кувейт, 1995
7. Абдурахман, А. Съвременни медийни проблеми в арабския свят. Кайро, 1997
8. Дулейми, Х. Социология на масмедиите. Аман, 2002
9. Мутуали, А. Увод в журналистиката. Кайро, 2003
10.Саад, И. Човешката комуникация в социологическата мисъл. Кайро, 2004