CSTB563 Проект: Компютърна периферия

Анотация:

• Работейки самостоятелно със съответната специализирана литература, препоръчана от преподавателя, студентът разработва реферат по зададената тема и работна структура (логически връзки, последователност на изложението), за създаването на продукт, представящ съдържанието на реферата - оценя се съдържателната част, отразяваща знанията на студента по зададената тема. Изисква се печатно оформление на разработения реферат и работната схема;

• Създаване на сценарий на мултимедийната презентация на реферата.

• Създаване на продукт по разработената структура представящ зададената тема.

• Разработват се и тестове за проверка на знанията върху тема от учебния материал в курс “Компютърна периферия”. Тестовете са три вида:

1. Входящ тест – Тест състоящ се от 20-30 въпроса тип true/false тест или тест от тип множествен избор (multiple-choice), които имат за цел преподавателя (и студента) да проверят какви и колко предврителни и нови знания са подготвени, което се осигурява с около 2/3 правилни отговора.

2. Обучителен – Задача на този тест е да установи нивото на знания върху елементите на всяка тема. Тестовете са от типа множествен избор (multiple-choice), където към всеки въпрос се прилагат няколко прогнозирани преди това отговора. Един от тях е верен, пълен и правилен, докато всеки от останалите е резултат от допускането на различна прогнозирана типична грешка. В зависимост от предвидената причина за допускането на грешката, се предоставя допълнителна информация, обясняваща особеностите свързани с допуснатата грешка. Тестът не служи за оценяване на знанията.

3. Финален тест. За разлика от предидущия, той трябва да даде възможност за по-вероятно и сравнително по-точно оценяване на обема, смислеността, обвързването, решението и други характеристики на усвояването на знания по конкретната тема. Този тест се състои от 30-тина въпроса от конструктивен тип: match - items tests (съпоставяне или съотнасяне), fill – in – the – blank object (запълване на празни полета в текст), definable arrange (конструиране) и др. Тези методи дават възможност достатъчно точно, с голяма степен на вероятност да се оцени правилността на въведените отговори, а от там и усвоените знания, но това зависи в не по-малка степен от коректността на поставянето на тестовите задачи.

прочети още
Мултимедия и компютърна графика

Преподавател(и):

гл. ас. Йоана Минкова  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

• Принципа на действие на компютърни периферни устройства

• Структурата и действието на техническото осигуряване на мулти- и хипермедиините системи

2) могат:

• да използват техническите устройства и системи и принадлежащата им периферия в различни области на материалната и духовна сфера: образование и култура, реклама и маркетинг, забавление и др.


Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:

• Студентите да имат теоретични познания и практически умения за решаване на многоцелеви задачи с помощта на компютър в среда на Windows и Office и да са запознати с компютърните архитектури.



Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Проект

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

  1. Запознаване с изискванията за създаване и оформление на реферат с нагледни примери.
  2. Запознаване с изискванията за създаване и оформление на презентация с нагледни примери.
  3. Представяне на различни типове тестове и тестови въпроси.
  4. Разработка на реферат
  5. Разработка на презентация
  6. Създаване на тестове
  7. Представяне на готовите проекти

Литература по темите:

• Дамянова Т. - Мултимедия., Из-во “Информа”, София, 1996;

• Желев Г. Ж. - Приложение на Видеокомпютърните системи в образованието., Из-во Техника, София, 1988;

• Попов П. и др. - Памети с оптични дискове, Из-во Техника, 1988 г., С;

• Желев Г. Ж. - Методика за създаване на видеофилми с компютърна графика и анимация, Из-во ТУ- София, 1992 С;

• Мюлер А. - Мултимедия и компютри Из-во “Техника”1995,С.;

• Сачкова Е. - Касетни видеомагнетофони, Из-во “Техника”, 1988, С.;

• Лазаров С. - Електронна музика и синтезатори, Из-во “Техника” 1986,С.;

• Aндреев С. и кол. - Звукови карти и файлови формати, Из-во “Mouse”, 1994, С.;

• Рачев Б., Йорданова С., Наумов В. - Мултимедия и компресия на информация, Из-во МТ-МТ Прес, Варна, 1995;

• Христов П., Карагьозов В. - Интернет за всеки, Из-во “Експрес”,1996, С.;

• Иларионов Р. - Компютърна периферия, Из-во “АлмаМатер”, Габрово, 1997г.;

• Вернер Ингенблек - Все о мультимедии, Из-во ‘BHV’, Киев, 1996г.;

• Burger J. - The Desktop Multimedia Bible, Addison-Wesley Publishing Company, Reading, MA,1993;

• Tway L. - Multimedia In Action, AP Profesional, London,1996;

• Nielsen J. - Multimedia And Hypertext, The Internet and Beyond, AP Profesional, London,1996.

• Tay Vaughan – Multimedia: Making It Work, Osborn McGraw Hill, Barkley, California, 1966, Third Edition.

• Тей Воген – Мултимедия, практическое руководство, Попурри, Киев, 1997.