CSTB563 Проект: Компютърна периферия
Анотация:
• Работейки самостоятелно със съответната специализирана литература, препоръчана от преподавателя, студентът разработва реферат по зададената тема и работна структура (логически връзки, последователност на изложението), за създаването на продукт, представящ съдържанието на реферата - оценя се съдържателната част, отразяваща знанията на студента по зададената тема. Изисква се печатно оформление на разработения реферат и работната схема;
• Създаване на сценарий на мултимедийната презентация на реферата.
• Създаване на продукт по разработената структура представящ зададената тема.
• Разработват се и тестове за проверка на знанията върху тема от учебния материал в курс “Компютърна периферия”. Тестовете са три вида:
1. Входящ тест – Тест състоящ се от 20-30 въпроса тип true/false тест или тест от тип множествен избор (multiple-choice), които имат за цел преподавателя (и студента) да проверят какви и колко предврителни и нови знания са подготвени, което се осигурява с около 2/3 правилни отговора.
2. Обучителен – Задача на този тест е да установи нивото на знания върху елементите на всяка тема. Тестовете са от типа множествен избор (multiple-choice), където към всеки въпрос се прилагат няколко прогнозирани преди това отговора. Един от тях е верен, пълен и правилен, докато всеки от останалите е резултат от допускането на различна прогнозирана типична грешка. В зависимост от предвидената причина за допускането на грешката, се предоставя допълнителна информация, обясняваща особеностите свързани с допуснатата грешка. Тестът не служи за оценяване на знанията.
3. Финален тест. За разлика от предидущия, той трябва да даде възможност за по-вероятно и сравнително по-точно оценяване на обема, смислеността, обвързването, решението и други характеристики на усвояването на знания по конкретната тема. Този тест се състои от 30-тина въпроса от конструктивен тип: match - items tests (съпоставяне или съотнасяне), fill – in – the – blank object (запълване на празни полета в текст), definable arrange (конструиране) и др. Тези методи дават възможност достатъчно точно, с голяма степен на вероятност да се оцени правилността на въведените отговори, а от там и усвоените знания, но това зависи в не по-малка степен от коректността на поставянето на тестовите задачи.
Преподавател(и):
гл. ас. Йоана Минкова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• Принципа на действие на компютърни периферни устройства
• Структурата и действието на техническото осигуряване на мулти- и хипермедиините системи
2) могат:
• да използват техническите устройства и системи и принадлежащата им периферия в различни области на материалната и духовна сфера: образование и култура, реклама и маркетинг, забавление и др.
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:
• Студентите да имат теоретични познания и практически умения за решаване на многоцелеви задачи с помощта на компютър в среда на Windows и Office и да са запознати с компютърните архитектури.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Проект
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Запознаване с изискванията за създаване и оформление на реферат с нагледни примери.
- Запознаване с изискванията за създаване и оформление на презентация с нагледни примери.
- Представяне на различни типове тестове и тестови въпроси.
- Разработка на реферат
- Разработка на презентация
- Създаване на тестове
- Представяне на готовите проекти
Литература по темите:
• Дамянова Т. - Мултимедия., Из-во “Информа”, София, 1996;
• Желев Г. Ж. - Приложение на Видеокомпютърните системи в образованието., Из-во Техника, София, 1988;
• Попов П. и др. - Памети с оптични дискове, Из-во Техника, 1988 г., С;
• Желев Г. Ж. - Методика за създаване на видеофилми с компютърна графика и анимация, Из-во ТУ- София, 1992 С;
• Мюлер А. - Мултимедия и компютри Из-во “Техника”1995,С.;
• Сачкова Е. - Касетни видеомагнетофони, Из-во “Техника”, 1988, С.;
• Лазаров С. - Електронна музика и синтезатори, Из-во “Техника” 1986,С.;
• Aндреев С. и кол. - Звукови карти и файлови формати, Из-во “Mouse”, 1994, С.;
• Рачев Б., Йорданова С., Наумов В. - Мултимедия и компресия на информация, Из-во МТ-МТ Прес, Варна, 1995;
• Христов П., Карагьозов В. - Интернет за всеки, Из-во “Експрес”,1996, С.;
• Иларионов Р. - Компютърна периферия, Из-во “АлмаМатер”, Габрово, 1997г.;
• Вернер Ингенблек - Все о мультимедии, Из-во ‘BHV’, Киев, 1996г.;
• Burger J. - The Desktop Multimedia Bible, Addison-Wesley Publishing Company, Reading, MA,1993;
• Tway L. - Multimedia In Action, AP Profesional, London,1996;
• Nielsen J. - Multimedia And Hypertext, The Internet and Beyond, AP Profesional, London,1996.
• Tay Vaughan – Multimedia: Making It Work, Osborn McGraw Hill, Barkley, California, 1966, Third Edition.
• Тей Воген – Мултимедия, практическое руководство, Попурри, Киев, 1997.