CSTB562 Проект: Синтез на реалистични изображения

Анотация:

Задачата на курса е да подтикне студентите самостоятелно да реализират проекти, свързани с тримерната компютърна графика. Това включва самостоятелно дефиниране на проблеми и предизвикателства по предварително зададена от преподавателя тема, самостоятелно проучване и разработка на цялостна завършена тримерна сцена.

В курса се обсъждат особеностите при моделирането и визуализацията на конкретни сложни обекти от поставените задачи. По време на практическите занятия се формират знания и умения за моделиране и визуализиране на сложни геометрични обекти с използване на Autodesk 3D Studio Max.

В предвидения в курса проект се осъществява детайлна разработка на зададена от преподавателя тема и нейното представяне в текстова и визуална форма. Крайният резултат представлява завършен продукт със съответната документация.

прочети още
Мултимедия и компютърна графика

Преподавател(и):

гл. ас. Десислава Георгиева  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

• основните принципи и методи за създаване на тримерни обекти с помощта на компютър.

2) могат:

• дa използват технологиите на компютърната графика за създаване, редактиране, текстуриране и реалистична визуализация на сложни тримерни модели с използване на продукта Autodesk 3DS Max.


Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:

• Основни познания по работа с продукти за двумерна графика (Adobe Photoshop).

• Основни познания по тримерна компютърна графика (Autodesk 3DS Max).



Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Проект

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

  1. Основни принципи на фотореализма.
  2. Дефиниране на проблеми преди реализацията на тримерен проект.
  3. Подходи за решаване на задачите от гледна точка на моделиране и текстуриране на тримерни обекти.
  4. Основни принципи на композицията.
  5. Създаване на завършена сцена и разработка на документация.

Литература по темите:

• Малешков, С., В. Георгиев, Компютърна графика и фотореалистична визуализация, учебник, издателско на НБУ, ISBN: 978-954-535-808-7, 2014

• Tickoo, S. Autodesk 3ds Max 2019: A Comprehensive Guide, 2018

• Tickoo, S. Autodesk 3ds Max 2016 for Beginners: A Comprehensive Guide, 2016

• O'Connor, R. Beginner's Guide to Create Models in 3ds Max 2016, 2015

• Tickoo, S. Autodesk 3ds Max 2016 for Beginners: A Tutorial Approach, 2015

• Boughen, N. 3ds max Lighting, 2005

• Derakhshani D., Derakhshani R.L. Autodesk 3ds Max 2016 Essentials, 2015

• Cardoso, J. 3D Photorealistic Rendering. Interiors & Exteriors with V-Ray and 3ds Max, 2017

• Cusson, R., J. Cardoso . Realistic Architectural Visualization with 3ds Max and Mental Ray, 2007

• Steed, P. Modeling a Character in 3ds max, 2005

• Hearn, D., M. Baker. Computer Graphics - C version, Second Edition, Prentice-Hall, 1997.

• Foley, J., A. van Dam, S. Feiner and J. Hughes. Computer Graphics - Principle and Practice, Second Edition, Addison Wesley, 1990.

• Кет, У., А. Бикало, К. Мъри. Mastering 3DS Max 5, Изд. СофтПрес, София, 2003.

• Farlin, G. Curves and Surfaces for Computer Aided Geometric Design, Academic Press, 1990.

• Rogers, D. Mathematical Elements for Computer Graphics, Second Edition, McGraw-Hill 1990.

• Glassner, A. (Ed.) An Introduction to Ray Tracing, Academic Press, 1989

• Watt, A. Fundamentals of Three-Dimensional Computer Graphics, Addison-Wesley, 1989.

• Pokorney, C., C. Gerald. Computer Graphics: the Principles behind the Art and Science, Franklin, 1989.

• Marshall, G. Computer Graphics, Prentice-Hall, 1987.

Средства за оценяване:

Текущо оценяване:

1. Практическа разработка - 75%.

2. Презентация - 25%.

Финално оценяване:

1. Практическа разработка - 75%.

2. Презентация - 25%.