CSTB562 Проект: Синтез на реалистични изображения
Анотация:
Задачата на курса е да подтикне студентите самостоятелно да реализират проекти, свързани с тримерната компютърна графика. Това включва самостоятелно дефиниране на проблеми и предизвикателства по предварително зададена от преподавателя тема, самостоятелно проучване и разработка на цялостна завършена тримерна сцена.
В курса се обсъждат особеностите при моделирането и визуализацията на конкретни сложни обекти от поставените задачи. По време на практическите занятия се формират знания и умения за моделиране и визуализиране на сложни геометрични обекти с използване на Autodesk 3D Studio Max.
В предвидения в курса проект се осъществява детайлна разработка на зададена от преподавателя тема и нейното представяне в текстова и визуална форма. Крайният резултат представлява завършен продукт със съответната документация.
Преподавател(и):
гл. ас. Десислава Георгиева д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• основните принципи и методи за създаване на тримерни обекти с помощта на компютър.
2) могат:
• дa използват технологиите на компютърната графика за създаване, редактиране, текстуриране и реалистична визуализация на сложни тримерни модели с използване на продукта Autodesk 3DS Max.
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:
• Основни познания по работа с продукти за двумерна графика (Adobe Photoshop).
• Основни познания по тримерна компютърна графика (Autodesk 3DS Max).
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Проект
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Основни принципи на фотореализма.
- Дефиниране на проблеми преди реализацията на тримерен проект.
- Подходи за решаване на задачите от гледна точка на моделиране и текстуриране на тримерни обекти.
- Основни принципи на композицията.
- Създаване на завършена сцена и разработка на документация.
Литература по темите:
• Малешков, С., В. Георгиев, Компютърна графика и фотореалистична визуализация, учебник, издателско на НБУ, ISBN: 978-954-535-808-7, 2014
• Tickoo, S. Autodesk 3ds Max 2019: A Comprehensive Guide, 2018
• Tickoo, S. Autodesk 3ds Max 2016 for Beginners: A Comprehensive Guide, 2016
• O'Connor, R. Beginner's Guide to Create Models in 3ds Max 2016, 2015
• Tickoo, S. Autodesk 3ds Max 2016 for Beginners: A Tutorial Approach, 2015
• Boughen, N. 3ds max Lighting, 2005
• Derakhshani D., Derakhshani R.L. Autodesk 3ds Max 2016 Essentials, 2015
• Cardoso, J. 3D Photorealistic Rendering. Interiors & Exteriors with V-Ray and 3ds Max, 2017
• Cusson, R., J. Cardoso . Realistic Architectural Visualization with 3ds Max and Mental Ray, 2007
• Steed, P. Modeling a Character in 3ds max, 2005
• Hearn, D., M. Baker. Computer Graphics - C version, Second Edition, Prentice-Hall, 1997.
• Foley, J., A. van Dam, S. Feiner and J. Hughes. Computer Graphics - Principle and Practice, Second Edition, Addison Wesley, 1990.
• Кет, У., А. Бикало, К. Мъри. Mastering 3DS Max 5, Изд. СофтПрес, София, 2003.
• Farlin, G. Curves and Surfaces for Computer Aided Geometric Design, Academic Press, 1990.
• Rogers, D. Mathematical Elements for Computer Graphics, Second Edition, McGraw-Hill 1990.
• Glassner, A. (Ed.) An Introduction to Ray Tracing, Academic Press, 1989
• Watt, A. Fundamentals of Three-Dimensional Computer Graphics, Addison-Wesley, 1989.
• Pokorney, C., C. Gerald. Computer Graphics: the Principles behind the Art and Science, Franklin, 1989.
• Marshall, G. Computer Graphics, Prentice-Hall, 1987.
Средства за оценяване:
Текущо оценяване:
1. Практическа разработка - 75%.
2. Презентация - 25%.
Финално оценяване:
1. Практическа разработка - 75%.
2. Презентация - 25%.