CSTB604 Лабораторни занятия по синтез на реалистични изображения
Анотация:
Задача на курса е изучаването на методите за създаване и редактиране на обекти със сложна геометрична форма и йерархична структура и овладяването на принципите за визуализацията им с компютър.
Обсъждат се особеностите при моделирането и визуализацията на сложни обекти от различни приложни области. По време на практическите занятия се формират знания и умения за моделиране и визуализиране на сложни геометрични обекти с използване на съвременни програмни продукти (3D Studio Max) при решаване на конкретни задачи.
Преподавател(и):
доц. Венцислав Джамбазов д-р
гл. ас. Десислава Георгиева д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• основните принципи и методи за създаване на тримерни обекти с помощта на компютър.
2) могат:
• дa използват технологиите на компютърната графика за създаване, редактиране, текстуриране и реалистична визуализация на сложни тримерни модели с използване на продукта Autodesk 3DS Max.
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:
• Умения за работа в среда на Windows
• Основни познания по компютърна графика
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лабораторно упражнение
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Запознаване с принципите на работа на програмата 3DS MAX. Модификатори FFD, Noise. Размножаване с Array.
- Работа със сплайнове. Модификатори, работещи със сплайнове. Булеви операции.
- Основни принципи на работа с модификатори.
- Създаване на сложни обекти с командата Loft.
- Създаване, редактиране и прилагане на материали върху обекти. Модификатор UVW Map. Колапсване на стека с модификатори.
- Виртуално представяне на тримерни обекти в платформата Sketchfab. Добавяне на материали.
- Практическо разработване на проект с използване на модификатори. Работа по индивидуален проект.
- Основни принципи на работа с Editable Poly. Създаване на нискополигонални обекти.
- Създаване на сложни обекти чрез Editable Poly.
- Създаване на сложни обекти чрез модификатор Surface.
- Моделиране на сложен обект чрез виртуално студио. Планиране и работа по индивидуален проект.
- Текстуриране чрез Unwrap UVW.
- Работа със светлини и камери, настройки. Визуализиране на сцената.
- Тест.
- Работа по индивидуален проект.
Литература по темите:
• Малешков, С., В. Георгиев, Компютърна графика и фотореалистична визуализация, учебник, издателско на НБУ, ISBN: 978-954-535-808-7, 2014
• Tickoo, S. Autodesk 3ds Max 2019: A Comprehensive Guide, 2018
• Tickoo, S. Autodesk 3ds Max 2016 for Beginners: A Comprehensive Guide, 2016
• O'Connor, R. Beginner's Guide to Create Models in 3ds Max 2016, 2015
• Tickoo, S. Autodesk 3ds Max 2016 for Beginners: A Tutorial Approach, 2015
• Boughen, N. 3ds max Lighting, 2005
• Derakhshaniр D., Derakhshani R.L. Autodesk 3ds Max 2016 Essentials, 2015
• Cardoso, J. 3D Photorealistic Rendering. Interiors & Exteriors with V-Ray and 3ds Max, 2017
• Cusson, R., J. Cardoso. Realistic Architectural Visualization with 3ds Max and Mental Ray, 2007
• Steed, P. Modeling a Character in 3ds max, 2005
• Hearn, D., M. Baker. Computer Graphics with OpenGL , Third Edition, Prentice-Hall, 2004
• Hughes, J., A. van Dam, M. McGuire, D. Sklar, J. Foley, S. Feiner, K. Akeley. Computer Graphics: Principle and Practice, 3-rd Edition, Addison Wesley, 2013.
• Foley, J., A. van Dam, S. Feiner and J. Hughes. Computer Graphics - Principle and Practice, Second Edition, Addison Wesley, 1990.
• Кет, У., А. Бикало, К. Мъри. Mastering 3DS Max 5, Изд. СофтПрес, София, 2003
• Farlin, G. Curves and Surfaces for Computer Aided Geometric Design, Academic Press, 1990
• Rogers, D. Mathematical Elements for Computer Graphics, Second Edition, McGraw-Hill 1990
• Watt, A. Fundamentals of Three-Dimensional Computer Graphics, Addison-Wesley, 1989
Средства за оценяване:
Текущо оценяване:
1. Самостоятелна работа - 33,3%.
2. Самостоятелна работа - 33,3%.
3. Тест - 33,3%.
Финално оценяване:
1. Самостоятелна работа - 33,3%.
2. Самостоятелна работа - 33,3%.
3. Тест - 33,3%.