BUTB503 Семинар: Кризисни комуникации в туризма
Анотация:
Семинарът “Кризисни комуникации в туризма“ има за цел да запознае студентите с развитието на кризите и проблемните ситуации в туризма през призмата на световни и национални казуси. Чрез изготвянето на проект по темата на семинара, същността на кризите ще бъде проследена чрез практически умения за комуникации с вътрешните и външните публики, както и с медиите; за изработване на антикризисен план, справяне с кризите и рисковете в интернет и видовете онлайн заплахи и т.н.
Семинарът е към основния курс на студентите - Конфликти и кризи в туризма.
Преподавател(и):
гл. ас. Виолета Донева-Янкулова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите семинара студенти:
1) знаят:
• Същността на кризите и видовете кризи в условията на нарастващите световни политически и икономически предизвикателства;
• Превенциите и ролята на информацията в кризисни/проблемни ситуации и управлението на комуникациите с най-важните публики;
• Ролята на медитацията и комуникацията при разрешаване на кризисни/проблемни комуникации;
2) могат:
• Да анализират кризите и рисковете при традиционните и онлайн комуникации, да познават видовете онлайн заплахи и реалните информационни предизвикателства в интернет пространството;
• Да използват ключови комуникационни и информационни техники (ИКТ) и ресурси за овладяване на кризите и конфликтите в туризма;
• Да изработват антикризисен проекто-план за овладяване на кризата и задачите на екипа и неговия контрол;
Предварителни изисквания:
-Базови познание по Въведение в туризма
-Базови познания по комуникации в туризма
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Семинар
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
Алексиева, С., Бизнес комуникации, С., 2011
Алексиева, С., Кризисни комуникации – В: Сб. Туризмът – предизвикателства в условията на икономическа криза, С., 2011
Нешков, М., Кризите в туризма и възможни противодействия – В Сб. „Туризмът – предизвикателства в условията на икономическа криза, София, 2011
Емилова, И. Е. Великова, Въведение в туризма, С., 2016
Алексиева, С., Пъблик рилейшънс, С., 2016
Препоръчва се да се използва и литературата (основна, допълнителна и интернет източници) към основния курс.