CINB501 Документално и научнопопулярно кино І част
Анотация:
Курс, запознаващ студентите с историята, най-ярките представители и школи в тази специфична област на киното. Той има за цел те да усвояват и прилагат различни художествено - изразни средства в документалното и научнопопулярно кино.
Преподавател(и):
гл. ас. Богомил Калинов д-р
Описание на курса:
Компетенции:
1.Знаят: Развитието на документалните форми в исторически и теоретичен аспект;универсални прийоми и изразни средства за реализацията им
2.Могат:Да подготвят цялостен проект за документален или научнопопулярен филм, както и да го реализират
Предварителни изисквания:
1. Базисна кинокултура
2. Владеенето на английски език е желателно
3. Компютърна грамотност
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Въведение в курса – цели, задачи, учебен план, полезни източници. История и основи на документално съдържание
- Документален режим #5 Експозиционен (Expository).
- Анализ на документален режим #5. Формираме отбори
- Документален режим #1 Перформативeн (Performative).
- Анализ на документален режим #1. Избор на проект и тема.
- Документален режим #2 Вмешателен (Participatory).
- Анализ на документален режим #2. Как се пише есе?
- Документален режим #3 Рефлексивен (Reflexive).
- Анализ на документален режим #3. Формат на сценария.
- Документален режим #4 Наблюдение (Observational).
- Анализ на документален режим #4. Как се пише сравнителен анализ?
- Документален режим #6 Поетичен (Poetic)
- Анализ на документален режим #6. Изграждане на визия.
- Разглеждане на казус от практиката
- Подготовка за изпит
- Разработка на първи документален филм
Литература по темите:
"Introduction to Documentary, Second Edition" - B. Nichols
"Българското посттоталитарно документално кино" - д-р Теодора Стоилова-Дончева
“Българско документално кино - етап на зрели търсения” - М. Саръиванова
“Съвременно българско документално кино” – Л. Черноколева
“Изображението в документалния филм” – доц. Ем. Стоева
“Антология на филмовата мисъл - ІІ част” – Ив. Знеполски
“Монтаж” – три части – Карл Рейсц
“Making Documentary Films and Reality Videos” – Barry Hampe
“Representing Reality” – Bill Nichols
“Blurred Boundaries” – Bill Nichols
“Documentary – A History of the Non- Fiction Film” – Erik Barnouw
“Theorizing Documentary” – edited by Michael Renov
“Claiming the Real” – Brian Winston
“Collecting Visible Evidence” – Jane M. Gaines and Michael Renov
“Independent Filmmaking” – Lenny Lipton
списания: “Кино”, “Български Екран”, “Documentary”
Средства за оценяване: